וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: בתוך עשור - 7,194 תאונות "פגע וברח"

אריאל נוי

12.1.2011 / 13:21

מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון נפגעו10,849 בני אדם בתאונות פגע וברח. מדי שנה נהרגים בממוצע 19 בני אדם בתאונות אלה ובעשור כולו נהרגו 187 בני אדם

עמותת אור ירוק פרסמה היום (רביעי) דו"ח המסכם את נתוני תאונות הפגע וברח בעשור האחרון. מהדו"ח עולה כי בין השנים 2000-2009 התרחשו 7,194 תאונות פגע וברח בהן נפגעו 10,849 בני אדם. הדו"ח, המבוסס על עיבוד נתוני משטרת ישראל, מכון המחקר של הכנסת, מכוני מחקר מהעולם, הצעות חוק ודיונים בכנסת, מעלה כי מדי שנה נהרגים בממוצע 19 איש כתוצאה מתאונות פגע וברח. בעשור כולו נהרגו 187 אנשים בתאונות פגע וברח ו-841 נפצעו באורח קשה.

בדו"ח נקבע, כי סביר להניח שבחלק מהמקרים ייתכן שניתן היה להציל את חייהם של הנפגעים, אם הסיוע הרפואי היה מגיע במהירות האפשרית. עוד עולה כי מדי שנה מתרחשות 97 תאונות פגע וברח קטלניות או קשות. העונש המרבי על עבירת הפקרת פצוע נע בין שבע לתשע שנות מאסר. כיום מונחות על שולחן הכנסת הצעות חוק, לפיהן יועלה העונש המרבי על עבירת ההפקרה ל-20 שנות מאסר.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, התייחס לדו"ח וכן להחלטת בית המשפט העליון, שהקל היום בעונשם של שי סימון ושלום ימיני אשר הורשעו בדריסתה והפקרתה של מיטל אהרונסון. לדברי אבואב, "משפט מיטל אהרונסון אמור היה להיות קו פרשת המים בתופעת הפגע וברח. המסר שנתן בית המשפט המחוזי, כי דמם של הנפגעים אינו הפקר, נמחק על רקע ההקלה בעונשם של הפוגעים שפסק בית המשפט העליון".

אבואב הוסיף כי "עבירות פגע וברח הן מהעבירות החמורות והאכזריות בכבישי ישראל. המשמעות של הפקרת פצוע שרוע על הכביש ללא הגשת עזרה וסיוע, שקולה פעמים רבות לגזירת דינו של אותו פצוע לנכות לכל החיים ואף למוות. הטיפול בנגע הנקרא תאונות פגע וברח צריך להתבצע בשני מישורים – המישור הערכי-מוסרי באמצעות חינוך והסברה כחלק מלימודי הנהיגה, ומישור החקיקה וענישה באמצעות החמרה משמעותית של הענישה בגין עבירות פגע וברח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully