וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על התקיפות הגזעניות: "תופעת נפשעת ובזויה"

לאחר רצף תקיפות תושבים ערבים, אמר דנינו כי אין לעבור על כך לסדר היום. בבית משפט השלום בירושלים הוארך ביום מעצר הנער בן ה-16 החשוד בהשלכת אבנים על יהודייה וערבייה

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום (חמישי) לאירועים האלימים האחרונים על רקע גזעני ולאומני ברחבי הארץ, ואמר כי אסור לעבור לסדר היום על מקרים שכאלה. בהערכת מצב שקיים הנחה המפכ"ל לתת עדיפות לטיפול באירועים מסוג זה. "מדובר בתופעה נפשעת ובזויה. משטרת ישראל פעלה בנחישות בכל האירועים האחרונים, עצרה את החשודים במעורבים ואנו נמצה מולם את מלוא חומרת הדין. זו התשובה הנצחת שלנו לכל גילויי וביטויי גזענות, וזו הדרך לבער את התופעה".

גם השר משה בוגי יעלון גינה את התופעה. "הגזענות והאלימות כלפי ערבים, להן אנו עדים בתקופה האחרונה באופן גובר, הן תופעות פסולות, מכוערות ולא מוסריות, ועלינו להילחם בהן ביד תקיפה. המוסר היהודי והאנושי לא מאפשר לנו לעבור בשתיקה על עבריינות שכזו, ומחובתנו לטפל בה באופן נחוש הן בהיבט החוקי והן בהיבט החינוכי והערכי", טען השר.

הצעיר החשוד בתקיפת מורה ערבייה וניפוץ שמשת רכבה, בבית המשפט בירושלים, מרץ 2013. טלי מאייר
הנער החשוד בבית המשפט, היום/טלי מאייר

הבוקר האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של הנער בן ה-16, החשוד שיידה אתמול אבנים לעבר שתי מורות, ערבייה ויהודייה, שהגיעו לשכונת קרית משה בעיר לניחום אבלים. מחר צפוי הנער להשתחרר בתנאים מגבילים.

באירוע לא נפגע איש, אך נגרם נזק לרכב. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו את הנער. ממצאי החקירה מעלים כי מדובר באירוע נוסף על רקע גזעני, וכי כמה נערים חרדים תקפו את המורות לאחר שזיהו שאחת מהן ערבייה וצעקו לעברן קריאות גזעניות.

במהלך הדיון טען נציג המשטרה שמדובר באירוע חמור, גם על רקע שרשרת התקיפות הגזעניות שאירעו לאחרונה. על פי המשטרה, הנערים קיללו וירקו לעבר המורות, ואף השליכו לעבר רכבם אבנים ותפוזים.

סנגורו של הנער, עורך הדין דוד הלוי, מסר בתגובה: "המשטרה ביקשה פרק זמן כדי להשלים מספר פעולות חקירה, אבל מלכתחילה היה ניתן להימנע מבקשת מעצר. אומנם מדובר באירוע שצריך לתת עליו את הדעת, אבל צריך לזכור שמדובר בנער נעדר עבר פלילי ששיתף פעולה בחקירה". הלוי הוסיף כי "די ברור שהוא נעצר משום שהוא היה לבד בזירה, החלק שלו באירוע מצומצם ומינורי ביותר ומתמצה בדיבורים ולא מעבר לכך, היו נערים אחרים שיידו אבנים או תפוזים שגרמו להשחתת הרכב".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שכונת קריית משה בירושלים בה הותקפה אישה ושמשת רכבה נופצה, מרץ 2013. עומר מירון
המכונית ששמשתה נופצה, אתמול/עומר מירון

לאחר תקיפת המורות אמש, אמר ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ): "האם נתניהו, לפיד ובנט יתעוררו רק אחרי שיהיה פה רצח? בזמן שהם רבים על מי יהיה שר החוץ ומי לא יהיה שר האוצר, האלימות ברחובות משתוללת. שתיקתו הנוכחית של ביבי כמוה כשתיקה בכיכר ציון שאנחנו זוכרים כיצד הסתיימה". לדברי פריג', "שתיקת הכבשים של ראש הממשלה ומנהיגי המדינה היא דלק למדורת האלימות המשתוללת".

עורך הדין נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, מסר בתגובה: "בשבועות האחרונים אנו עדים למספר רב של מקרי אלימות פיזית מסוכנת. אם קברניטי המדינה לא ישכילו לעצור את המדרון החלקלק הזה, השלב הבא עלול להיות מסוכן וטרגי הרבה יותר. יש צורך במדיניות של אפס סובלנות כלפי הגזענות, הן מבחינת המשטרה ורשויות אכיפת החוק, ולא פחות חשוב מכך, של ראש הממשלה וקברניטי המדינה, שמשום מה בחרו לשתוק בתקופה האחרונה, ולא לגנות את המעשים".

אתמול תיארה המורה שהותקפה, רויטל וולקוב, את מה שאירע. "יידו עלינו אבנים וחפצים ממרפסת סמוכה. הזכוכיות ברכב התנפצו וזה היה מפחיד מאוד. חברתי נאלצה להסתתר בחדר מדרגות של אחד הבניינים מרוב פחד. צעקו לעברנו קריאות גזעניות. זו חוויה נוראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully