וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים עסוקים בלכבות את חופש הביטוי

אייל דץ

13.1.2009 / 14:47

הפגנת פעילי השמאל הבוקר סמוך לבסיס חיה"א בשדב דב לא מצאה חן בעיני הכבאים. בתגובה, הם החליטו לרסס את המפגינים במים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אקטיב סטילס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פעילי שמאל שהפגינו הבוקר (שלישי) בכניסה לבסיס חיל האוויר בשדה דב במחאה על הלחימה בעזה, זכו ל"טיפול רטוב" מכבאי תחנת כיבוי האש הסמוכה לבסיס. הכבאים עשו שימוש בזרנוקי המים לשעת חירום וריססו את המפגינים שנכחו במקום. המפגינים טוענים עוד כי הושלכו לעברם ביצים משטח בסיס הכיבוי. הם התקשרו למשטרה להתלונן על האירוע, אך לטענתם המשטרה סירבה להגיע למקום.

יונתן שפירא, טייס הקרב לשעבר, ומי שעומד סדרת ההפגנות מול בסיס האוויר סיפר לוואלה! חדשות על השתלשלות האירועים: "עמדנו בשקט על המדרכה סמוך לבסיס והחזקנו שלטים הקוראים למנוע את המלחמה ולטייסים עצמם לא להשתתף בה. חלק מהכבאים מתחנת הכיבוי הסמוכה חשבו שזה דרך מתאימה להתמודד עם חוסר ההסכמה שלהם להפגנה, והחלו פשוט לרסס אותנו במים בזרמים חזקים ומאוד מסוכנים, כל זה תוך הסכמה של המפקד שלהם. התקשרנו למשטרה אבל הם סירבו להגיע. מדובר במקרה חמור של שימוש באמצעי כיבוי והצלה".

מפגינה נוספת, אלה ידעיה סיפרה לוואלה! חדשות: "הגענו לאזור, והתייצבנו במרחק המותר משטח הבסיס (בשבוע שעבר נעצרו מספר פעילי שמאל במקום בטענה שהיו קרובים מדי לבסיס. א.ד) הכבאים מתחנת הכיבוי בתוך הבסיס החלו לקלל אותנו, לעשות תנועות מגונות לעברנו ואף הושלכו לעברנו ביצים מתוך הבניין שלהם. לפתע הם הפעילו את זרנוקי המים ופשוט ריססו אותנו".

ידעיה מספרת כי עד מהרה הצטרפו לכבאים עוברי אורח נוספים שהטיחו קללות בה ובשאר המפגינים. למרות האירוע אומרת ידעיה שאין בכוונתה להתייאש או לפחד והיא תמשיך להפגין נגד המלחמה. "חשוב לנו לענות לביקורת שטוענת שאסור להפגין בזמן הלחימה בכך שדווקא עכשיו זה הזמן המתאים ביותר להפגין. רק ככה אולי נצליח למנוע עוד הרס ועוד שפיכות דמים".

תגובות

ממכבי אש סירבו להתייחס לאירוע והפנו את הכתב לעיריית תל אביב - יפו. מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה כי "לכיבוי אש (תל-אביב-יפו) אין שום עמדה כמובן בויכוח הפוליטי, זה הבא לידי ביטוי בהפגנה מול בסיס שדה דב ובכלל. בכל מקרה, טענות המפגינים יבדקו ומפקד כיבוי אש (תל-אביב-יפו) יפעל בהתאם לבדיקה".

ממשטרת ישראל נמסר כי האירוע לא מוכר למשטרה וכי לא התקבלה כל פנייה במוקד 100 של המשטרה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully