וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית של נאס"א מעודדת את המומחים בישראל: "סיכוי למצוא חיים"

23.2.2017 / 6:35

מומחי חלל ופיזיקה בירכו על הימצאות כוכבי לכת חדשים בעלי מאפיינים זהים לאלה של כדור הארץ. "הסבירות להימצאות חיים עלתה", אמר מנהל סוכנות החלל הישראלית. עם זאת, הוא צינן את ההתלהבות: "הסיכוי להגיע ולחקור אותם - קטן"

צילום: נאס"א עריכה: יוסי אלטר

מומחי החלל והפיזיקה בישראל בירכו אמש (רביעי) על הגילוי המעודד של נאס"א, שלפיו נמצאו שבעה כוכבי לכת הדומים בממדיהם לכדור הארץ, ששלושה מהם מקיפים כדור הורה במרחק המאפשר קיום מים במצב נוזל ותנאים לקיום חיים. "זו הודעה אופטימית וחשובה מאוד", אמר לוואלה! NEWS אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע.

"הגילוי אומר שבמרחק לא קטן יחסית לגודל היקום גילו כוכבים שדומים לכדור הארץ בגודל ובתנאים, תוך היתכנות שיש עליהם מים, ומכאן שיש סיכוי שיש עליהם חיים", הסביר בלסברגר והוסיף כי "מבחינה סטטיסטית מחקרית, יהיו הרבה כוכבים דומים לכדור הארץ – וזה מעלה את הסבירות שאיפשהו יש גם חיים".

המרחק בין הכוכבים שנחשפו אמש למערכת השמש שבה נמצאת כדור הארץ הוא 40 שנות אור ולכן קיים סיכוי נמוך לאפשרות שבדורות הנוכחיים מישהו יצליח להגיע ולחקור את הכוכבים החדשים שנחשפו. "מהירות האור היא מגבלת המהירות מבחינת המין האנושי והסיכוי שקבוצת אסטרונאוטים תהיה שנים רבות בחלל כדי להגיע לכוכבים שנחשפו הערב – נמוך מאוד", אמר בלסברגר. על ההיתכנות למציאות חיים בכוכב הוסיף: "הסיכוי גדל עם כל גילוי אבל הסיכוי לתקשר עם אותם חיים בגלל המרחקים, הוא מאוד קטן".

עוד בוואלה! NEWS:
הישג היסטורי לימין במינוי השופטים החדשים לעליון? כלל לא בטוח
מ"פיגוע של דאעש" ל"אירוע מצער": הדריסה בכפר הבדואי - שלב אחר שלב
עם כפפות ומגרפה: סגן נשיא ארה"ב עזר בשיקום בית הקברות במיזורי

אילוסטרציה של מערכת השמש החדשה שנמצאה על ידי מדענים, 22 בפברואר 2017. מתוך האתר רשמי של NASA, אתר רשמי
"אין להם יום ואין להם לילה". אילוסטרציה של מערכת השמש החדשה/אתר רשמי, מתוך האתר רשמי של NASA

גם ד"ר יגאל פתאל מהחוג לפיזיקה באוניברסיטת בר אילן הסביר על חשיבות הגילוי של נאס"א. "לראשונה התגלתה מערכת שמש שיש בה יותר מכוכב לכת אחד - ולא רק שיש בה יותר מכוכב אחד, אלא שמדובר בכוכבים דמויי כדור הארץ", אמר. "זה חשוב מאוד משום שזה מגדיל את האפשרות להימצאות חיים. הסיבה היא מציאת מים חיים. ואכן, שלושה מתוך שבעה כוכבים נמצאים בטמפרטורת נוזל".

ד"ר פתאל הסביר כי בניגוד לכדור הארץ שמסתובב סביב צירו, כדורי הלכת החדשים תלויים. "אין להם יום ואין להם לילה, מה שאומר שכדי לקבל את האור שלהם, החיים שם, אם יש כאלה, צריכים להגיע לנקודה מסוימת". ד"ר פתאל אמנם מדבר בביטחון על הימצאות חיים בכדור, אך גם הוא כמו בלסברגר, מבין שהדרך לחקר הכוכבים עוד רחוקה. "הדמיון שלנו אומר שגדלים הסיכויים למצוא חיים מעבר לכדור הארץ, אבל השאלה אם נוכל לקבל תשובות לשאלות האלה בדורות הקרובים – והסיכוי נמוך. נצטרך עוד ללמוד ולחקור המון בטרם נבין אם יש שם חיים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אילוסטרציה של מערכת החדשה שנמצאה על ידי מדענים, 22 בפברואר 2017. מתוך חשבון הטוויטר הרשמתי של NASA, אתר רשמי
"פתאטי לחשוב שרק בכדור הארץ יש חיים". מערכת השמש שהתגלתה/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר הרשמתי של NASA

ד"ר ערן שנקר, רופא חלל, אסטרוביולוג, מנהל המרכז למחקר רפואת תעופה וחלל במכון פישר אמר כי "מדובר בתגלית יוצאת דופן". לדבריו, "הרבה זמן חיפשנו כוכבים שדומים בתנאים לכדור הארץ - אם זה בטמפרטורה, בכבידה, בכוח המשיכה, בנוכחות מים וחמצן וכו'. זה מגדיל את הסיכוי להימצאות חיים דומים לשלנו".

"זהו גילוי ייחודי", המשיך, "מתוך אוסף הנתונים, עולה כי גדלו הסיכויים למציאת מקום שבו יש או היו בעבר חיים, אך עדיין מדובר באופטימיות זהירה". ד"ר שנקר בטוח שבכדורי לכת נוספים נמצאים חיים. "זה די פתטי לחשוב שרק כאן, בכדור הארץ, התפתח חומר אורגני שממנו התפתחו חיים", קבע והוסיף: "מי אמר שהחיים התחילו בכדור הארץ? אולי החומר האורגני הגיע לכאן בעזרת מטאור?".

לדעתו של ד"א שנקר, הגילוי החדש פותח צוהר של תקווה. "בזמן שאנחנו עסוקים בלהרוס את הכדור שלנו ואין שום כוכב קרוב שבו ניתן יהיה להציל את המין האנושי, צריך תמיד לזכור שגם השמש שלנו תסיים מתישהו את חייה ויחד עם התגלית הזאת אולי בעתיד יוכלו לשלוח לכוכבים אלה את המין האנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully