וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 20 שנה: קרנפית נולדה בספארי ברמת גן

3.9.2014 / 0:00

בתום היריון שנמשך שנה וחצי המליטה טנדה, הקרנפית הפורייה היחידה שנותרה בפארק, בת במשקל של לא פחות מ-50 ק"ג. "כל לידה, בפרט אם זו נקבה, מעוררת תקווה גדולה"

לראשונה זה 20 שנה נולדה קרנפה בספארי ברמת גן. טיבור יגר, הספארי, מערכת וואלה! NEWS
הקרנפית בת יומה בספארי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, טיבור יגר, הספארי

התרגשות גדולה נרשמה אתמול (שלישי) בספארי ברמת גן לנוכח הולדתה של קרנפית, לראשונה זה 20 שנה בפארק. ההיריון של האם הטרייה, טנדה בת ה-21, נמשך לא פחות משנה וחצי. המטפלים בספארי ליוו את טנדה, הקרנפית האחרונה בפארק שנותרה פורייה, לאורך כל התהליך הארוך. הם ראו כיצד היא משמינה והבחינו בעטיניה המתמלאים, אבל לא ידעו אם מדובר בזכר או בנקבה. אתמול, בתום ציפייה ארוכה, המליטה טנדה נקבה "קטנה" במשקל של 50 קילוגרמים. השתיים נמצאות עדיין באזור המגודר ואחרי החגים הן צפויות לצאת אל השטח הפתוח ולחבור לכל הקרנפים האחרים שנמצאים בו.

מאז שנולדה הנקבה האחרונה ועד היום נולדו בספארי תשעה קרנפים זכרים. למרות זאת, הנקבות עדיין נמצאות ברוב ביחס לזכרים בשטח האפריקאי הפתוח של הספארי - שבע נקבות לעומת ארבעה זכרים.

"זאת שמחה גדולה, לא רק בספארי, אלא בכל העולם. כל לידה, בפרט אם זו נקבה, מעוררת תקווה גדולה", אמר רמי תם, האחראי על השטח האפריקאי הפתוח בספארי. "באפריקה המצב של הקרנפים רק הולך ומחמיר ובסופו של דבר ההישרדות של המין הזה תלויה בשמורות טבע ובגני חיות. ברור שזה גם ישפר את הילודה בספארי, כי בשלב מסוים הגענו למצב שהנקבות הזדקנו מאוד ויצאו מגיל הפוריות. נוצר מצב שעד לפני שלוש שנים רק טנדה, האם המאושרת שלנו נשארה פורייה ולא היה לנו דור המשך".

עוד בוואלה! חדשות:
ניצחון לירוקים: לא יופק נפט מפצלי שמן ליד בית שמש
האם ראש עיריית ברלין הבא יהיה פלסטיני?
חרף הקיצוץ בחינוך: תכנית צהרונים מסובסדים חדשה

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully