וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבלב ניצול שיטפון בתאילנד וכריש חול אימתני במדריד

18.10.2011 / 13:40

וחוץ מהם, במדור 'חיות מסביב לעולם' השבוע, גם גור נמר בנגלי מתוק, גורילת הרים כסופת גב, נחש פיתון, קוף קפוצ'ים קטנטן ולמרבה הצער, ציפורים מתות כתוצאה מאסון אקולוגי, ועוד

גור נמר בנגלי

פורטו ואלרטה, מכסיקו
(רויטרס)

גור של נמר בנגלי בגן החיות בפורטו וולרטה שבמקסיקו. עובדי גן החיות מחנכים את המבקרים בו ומנסים להעלות את המודעות שלהם לחיות שנמצאות בסכנת הכחדה בעולם, דוגמאת הנמר הבנגלי. תוכנית הרבייה של הנמרים בגן החיות נוחלת הצלחה גדולה עם היוולדם של למעלה מ-20 גורים שנולדו מאז שנת 2010, ביניהם גור נדיר מאוד של נמר בנגלי לבן.

גורילת הרים כסופת גב

הפארק הלאומי ווינדי, אוגנדה
(רויטרס)

גורילת הרים כסופת גב שנצפתה במהלך מפקד בפארק הלאומי בווינדי שנמצא כ-550 ק"מ מערבה לעיר הבירה של אוגנדה, קמפלה. המפקד של גורילות ההרים שנמצאות בסכנת הכחדה חמורה מבוצע על ידי הרשות לשימור חיי הטבע באוגנדה, שמחזיקה בשטחה למעלה ממחצית מאוכלוסיית גורילות אלה. צוותים המרכיבים פקחים מאוגנדה, רואנדה וקונגו נאספים כל שנה על מנת ולבצע את המפקד החשוב. הזכרים הבוגרים של גורילת ההרים הנקראים כסופי גב (בשל פס כסוף של שיער קצר שצומח על גבם עם הגיעם לבגרות) מגיעים לגובה ממוצע של כ-1.70 מטר ומשקלם מגיע לכ-200 ק"ג ואף יותר.

ציפורי מים מתות לאחר דליפת נפט

אסטרולב, ניו זילנד
(רויטרס)

ציפורי מים שנמצאו מתות על חוף הים באסטרולב, ניו זילנד כאשר הן מכוסות בשכבה עבה של נפט שדלפה מהספינה הליברית "רנה". הספינה ששקלה כ-47 טון הייתה בדרכה לנמל טורנגה שבחופה הצפוני של ניו זילנד כאשר עלתה על שרטון ופלטה אל מימיי האוקיינוס כ-300 טון נפט. כתם הנפט המתפשט הוכרז כאסון הטבע החמור ביותר שידעה המדינה בעשורים האחרונים והוא מהווה סכנה ממשית לאוכלוסיית הציפורים והדגה באיזור זה. רק בניו זילנד עצמה מצויים כ-85 סוגים של עופות מיים כאשר את מחציתם לא ניתן למצוא באף מקום אחר בעולם מלבדה

קוף קפוצ'ין קטנטן

פורטו ואלרטה, מכסיקו
(רויטרס)

קוף קפוצ'ין משחק עם המצלמה בגן החיות בפורטו וואלרטה במקסיקו. זן קופים זה קיבל את שמו מצבעו, אשר דומה לצבעו של הברדס אותו נהגו ללבוש חברי מסדר הקפוצ'ין של הכנסיה הקתולית. בנוסף את ראשם מעטרת מעין כיפה של שערות בצבע שחור המזכירה את הכיפה השחורה איתה הלכו חברי המסדר. קופים אלה נחשבים לאינטלגנטיים ביותר מבין משפחת הקופים רחבי האף ( הנקראים גם 'קופי העולם החדש') ומשמשים בעקבות כך ברבים מהמקרים כקופי ניסוי במעבדות מחקרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

נחש פיתון

יוהנסבורג, דרום אפריקה
(AP)

מגדל נחשים מחזיק בנחש פיתון סלע לא ארסי בתערוכת 'יבו גובה' (Yebo Gogga) אשר נערכה באוניברסיטת וויטס ביוהנסבורג, דרום אפריקה. התערוכה נערכת פעם בשנה ונועדה על מנת להציג וללמד את קהל המבקרים עם עולמם של החרקים, הצמחים ובעלי החיים, במיוחד אלו שמקורם בדרום אפריקה. על אף היותו של הפיתון לא ארסי הוא נחשב לנחש בלתי צפוי ולכן על מנת ולגדלו בשבי ועל אחת כמה וכמה להחזיקו על המגדל להיות מומחה.

כריש חול

מדריד, ספרד
(רויטרס)

כריש חול ועוד מיני דגים שוחים באקווריום במהלך תצוגה בשבוע הכרישים האירופי בגן החיות במדריד, ספרד. חברי "ברית הכרישים" באירופה ערכו שבוע של פעילויות במהלכן דרשו ממקבלי ההחלטות להבטיח את ביטחונם ועתידם של אוכלוסיית הכרישים בעולם. כרישים אלו הידועים גם בשם "נמר החול" הם בעלי מראה אימתני, הכולל גוף גדול ומערכת שיניים בולטות וחדות מאוד. אף על פי כן הם ידועים ככנועים יחסית ויתקפו ני אדם רק אם אלה יעשו את הצעד הראשון בתקיפתם. את שמם קיבלו בשל נטייתם לשחות קרוב לחוף באיזורי הגלישה.

כלב ים חולה

החוף הצפוני, אלסקה
(רויטרס)

כלב ים חולה (מסוג "פוסה טבעתית") בחופה הצפוני של אלסקה שם התגלתה מחלה שכבר הספיקה לפגוע בעשרות רבות מבני מינו. על פי ביולוגים מהמחלקה לחיות בר בארה"ב המחלה גורמת לכלבי הים להגיע אל קו החוף הארטקטי, כאשר זו התנהגות שאינה רגילה לחיה זו שמרבה לבלות את זמנה בים או על קרחונים וממעטת להגיע אל החוף. החוקרים מעריכים כי כלבי הים הותקפו על ידי וירוס, אך אינם יודעים עדיין מהו. בשל המרחק הרב והקושי להגיע אל אוכלוסיות אלה לא ניתן להביא וטרינרים שייטפלו בהן ולכן דגימות עור מכלבי הים המתים נאספות במקום ונשלחות למחקר על מנת ולנסות ולפתור את התעלומה.

הפגנות בעד החמרת ענישה למתעללים בבעלי חיים

ניו דלהי, הודו
(AP)

פעלי Peta ('אנשים למען יחס אתי לחיות') בניו דלהי, בירת הודו, חובשים מסכות כלבים ואוחזים שלטים הקוראים לשר לעניניי סביבה להעביר את הטיוטה של רווחת בעלי החיים בהודו. הטיוטה כוללת בתוכה החמרת ענישה למתעללים בבעלי חיים והעלאת העונשים הכספיים למתעללים ולנוטשים. עד היום העונש להתעללות בבעלי חיים בהודו היה קנס שנע בין 10 רופי ל-50 רופי (קצת יותר מחמישה שקלים). הטיוטה החדשה מבקשת להעלות את הקנסות לסכומים של בין 10,000 רופי ל-25,000 רופי, ובנוסף לכך קוראת להוספת עונשי מאסר בפועל למתעללים.

סוס חצי מיליון הדולר

ניו יורק, ארצות הברית
(AP)

בתמונה של האיגוד הניו יורקי לרכיבה מוצג הסוס בן החמש שקרוי "שיא המהירות" כשעליו רכוב הג'וקי אלכס סוליס במהלך תחרות גביע הזהב של מועדון הרוכבים בבלמונט פארק, ניו יורק. הסוס שהיה מושבת כשנתיים עקב שבר בכתפו הימנית, חזר השנה למסלול המירוצים וניצח בתחרות כשהוא גורף עבור בעליו קרוב לחצי מיליון דולר.

גור כלב ניצול שיטפון

פאתום טאני, תאילנד
(רויטרס)

גור כלב שחולץ מאזור שטפון באמצעות משאית צבאית שחילצה פועלים ואזרחים במחוז פאתום טאני, תאילנד. הקבינט במדינה דן השבוע בנזקים הכלכליים של השיטפונות הקטלניים שגבו את חייהם של 315 איש. תושבי בנגקוק התבקשו להמשיך לכבד את הוראות החירום עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully