וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב ייעלמו שקיות הניילון מהסופרים?

10.2.2014 / 19:30

המשרד להגנת הסביבה מגבש הצעת חוק שמטרתה לשים סוף לחלוקת שקיות ניילון בחינם, ולעודד את השימוש בסלים רב פעמיים. השר פרץ: "בכוונתי להביא למציאות חדשה בנוף הישראלי"

הסוף לשקיות ניילון חינם בסופרים? המשרד להגנת הסביבה מגבש הצעת חוק שמטרתה לאסור חלוקת שקיות ניילון ללא תשלום ברשתות השיווק. המהלך, שעשוי לגרום להקטנה משמעותית בזיהום הנוף, יחסוך גם עשרות מיליונים לסופרים ולצרכנים - שכן עלות השקיות (כ-80 מיליון שקל בשנה) מגולמת במוצרים שבבתי העסק.

עוד חדשות על איכות הסביבה
הישראלי הבזבזן והעצלן: אלופי העולם בזריקת אוכל לפח
המשכן האקולוגי בעולם? הכנסת בדרך להיות "ירוקה"
הסכם עולמי נגד זיהום: יעצור את התחממות הכדור?

אילוסטרציה. ShutterStock
הסוף לזיהום המטריד?/ShutterStock

במשרד הסבירו כי הצעת החוק נמצאת כעת בשלבים האחרונים. "בכוונתי להביא למציאות חדשה, בה שקיות הניילון תעבורנה מהנוף ומהתרבות הישראלית", אמר השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שמוביל את היוזמה.

הוא הוסיף כי כך ישראל תיישר קו עם המדינות המתקדמות ביותר בתחום, כשגם בארץ הקניות יהיו באמצעות סלים רב פעמיים. בפגישה שנערכה באחרונה עם מנהלי רשתות השיווק, הודיע המשרד להגנת הסביבה כי בשלב הראשון יצא המשרד בקמפיין ציבורי נגד השימוש בשקיות הניילון, ולאחר מכן יחולקו לצרכנים סלים רב פעמיים לתקופה מוגבלת ובמימון הרשתות בעצמן.

מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי הישראלי הממוצע צורך כ- 275 שקיות ניילון בשנה, וכי רבע מהן מושלכות לאשפה מיד בתום השימוש. מסקרים שערך המשרד להגנת הסביבה, עולה כי למעלה מ-70% מהציבור תומך בהפסקת חלוקת שקיות הניילון בחינם.

שקיות הניילון מיוצרות משאריות של חומרי לוואי מתעשיית הנפט, ותהליך הייצור שלהן גורם לפליטת גזי חממה, המזהמים את הסביבה ולפי מחקרים מאיצים את תהליך שינויי האקלים. בשונה מחומרים אחרים, השקיות בסופרים אינן ניתנות למחזור, בעיקר בשל העלות הגבוהה של התהליך, ומשך התכלותן והתפרקותן נמשך מאות שנים.

בעלי חיים רבים בישראל, בעיקר אוכלוסיית היעלים, סובלים מהתופעה של השלכת שקיות ניילון - ובנוסף, כתוצאה מבליעת השקיות, מתים מדי שנה כ-100,000 בעלי חיים ימיים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully