וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: בערום מלא

הטבע שוב הפגין את כוחו, ברק אובמה זלל אוכל שומני, נשיא דרום אפריקה רכב בכרכרה המלכותית, ואלפים התפשטו באוסטרליה למען שוויון וחופש

אוספים את השברים

לפחות 800 בני אדם נהרגו ברעש האדמה בעוצמה של 8.8 דרגות בסולם ריכטר שפגע השבוע סמוך לעיר קונספסיון בדרום צ'ילה. חלק ממקרי המוות ארעו בעקבות הצונאמי שפקד את חופי המדינה כמה שעות לאחר הרעש. ממשלת צ'ילה שיגרה כ-14 אלף חיילים נשלחו לאזורים מוכי האסון כדי למנוע ביזה.בשנת 1960 פקדה את צ'ילה רעידת האדמה העזה ביותר שנרשמה במאה ה-20. ברעידה העזה, בעצמה של 9.5 בסולם ריכטר, נהרגו 1,655 בני אדם והיא גרמה לגלי צונאמי שהגיעו עד להוואי, יפן והפיליפינים המרוחקים אלפי קילומטרים ממוקד הרעש.

אוגנדה בבוץ

גם באוגנדה סבלו מנחת זרועו של הטבע. לפחות 80 בני אדם נהרגו במפולת בוץ שאירעה במזרח המדינה. המפולת התרחשה לאחר מספר ימים של גשם כבד, ושטפה שלושה כפרים במחוז בודודה.

מסירים מחסומים

רוסיה וגיאורגיה פתחו השבוע את מעבר הגבול ביניהן דרומית לוולדיקווקז. מעבר ורקני לארס היה סגור מאז יולי 2006, והוא היחיד שאינו נמצא באזורי אבחזייה ודרום אוסטייה. פתיחתו של המעבר היא סימן נדיר לשיתוף פעולה בין המדינות השכנות שנלחמו זו בזו ב-2008.

עושים דמוקרטיה

בעירק החלה ההצבעה המוקדמת של עובדי המדינה בבחירות לפרלמנט. בשבועות האחרונים חלה עליה בפיגועים מצד קיצונים סונים במדינה, והבחירות נתפסות כמבחן לביטחון בעירק. זאת, לאור ההכנות של הצבא האמריקאי להתחיל בצמצום כוחותיו לקראת הקיץ, ולסגת באופן מלא עד 2011.

בתמונה: חיילים עירקים עומדים בתור לקלפי

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

דלק ברחובות

המונים התעמתו השבוע בהודו עם שוטרים במחאה על העלייה במחירי הדלק במדינה, לראשונה מזה שמונה חודשים. העלייה הציתה גם מחאה של האופוזיציה בפרלמנט ההודי. אפילו שותפים בקואליציה של ראש הממשלה מנמוהן סינג, הביעו אי שביעות רצון מהמהלך, אך סינג דחה את הקריאות לבטל את העלייה במחיר בטענה שמדיניות פופוליסטית תפגע בכלכלה ההודית בטווח הארוך.

מי פנוי באקרופוליס?

בעוד בהודו יצאו לרחובות עקב מחירי הדלק, נטשו נהגי המוניות ביוון את רכביהם ברחובות אתונה במחאה על הרפורמה הכלכלית המתוכננת במדינה. הממשלה דורשת שהנהגים יחלו להנפיק קבלות ולשלם מיסים בהתאם להכנסתם ולא לפי רמת הכנסה נמוכה וקבועה. זהו אחד הצעדים שנועדו לקצץ 4.8 מיליארד יורו בתקציבה של יוון, על מנת להציל את המדינה מהתמוטטות כלכלית.

נוהג ושר

לא רק כלכלת יוון סובלת מקשיים, גם תעשיית הרכב העולמית. השבוע נפתחה בג'נבה תערוכת הרכב הגדולה, ויצרניות הרכב גייסו את מיטב האומנים כדי לחגוג את השקת דגמיהן החדשים.

בתמונה: הזמר ג'סטין טימברלייק הופיע במסגרת אירוע ההשקה של דגם ה-A1 של אודי.

אל תגידו למישל

יומיים אחרי שרופאיו האישיים הורו לו לשמור על הכולסטרול, התארח נשיא ארצות הברית במסעדה בסוואנה שבג'ורג'יה והתענג מהאוכל השמנוני. בתפריט: עוף מטוגן פירה תפוחי אדמה, בטטות, מקורני וגבינה, ירקות, תירס מוקרם, לחם תירס, סלט מקרוני, חזיר, פודינג אוכמניות, ופודינג בננה. "אני לא רוצה שום הרצאות על הכולסטרול שלי, אל תספרו למישל", אמר אובמה לעיתונאים שליוו אותו.

אלימות במשפחה

גבר חטף השבוע את גיסתו והחזיק בה כבת ערובה בזמן שהצמיד סכין לגרונה. האירוע התרחש ברחובות וושי, במחוז ג'יאנגסו שבסין. על פי החשד, החוטף היה תחת השפעת סמים בעת האירוע. האישה שוחררה זמן קצר אחר כך והגבר, בעל עבר פלילי, נלקח למעצר.

הכרכרה המלכותית

נשיא דרום אפריקה ערך השבוע ביקור ממלכתי בבריטניה. ג'ייקוב זומה התקבל על ידי המלכה אליזבת ורכב עמה בכרכרה לארמון באקינגהם, שם זכה לסעודה מלכותית. בעת ביקורו נפגש הנשיא גם עם ראש הממשלה גורדון בראון ובכירים נוספים. זהו ביקורו הרשמי הראשון של זומה בבריטניה.

עירום למען שוויון

ובצד השני של האימפריה הבריטית: 5,200 בני אדם השילו את בגדיהם ואת עכבותיהם ונאספו בבוקר קריר וסגרירי למרגלות בית האופרה בסידני שבאוסטרליה לצילום עירום של האמן ספנסר טוניק. לדבריו המסר של המיצג הוא חברה שוויונית וחופשייה. טוניק ידוע בצילומי הערום הקבוצתיים שהוא עורך ברחבי העולם. ב-2007 הוא אסף מספר שיא של 18,000 משתתפים לצילום בכיכר מרכזית במקסיקו סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully