וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהאוטובוס: "הרמתי ספסל וראיתי מישהו מדמם. אחר צעק: 'אשתי נמעכה'"

אחד הפצועים, המאושפז במצב קל, תיאר את הרגעים הקשים: "שמעתי את הזכוכיות מתנפצות". בבית החולים נאבקים על חיי צעירה שהייתה אמורה להתחתן בעוד שבועיים ומצבה קשה

צילום: מאצ'י הוף, דוד קורן, יותם רונן, אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון וואווי - Huawei; עריכה: מתן חדד וטל רזניק

הותר לפרסום כי שניים מההרוגי התאונה שאירעה אמש(ראשון) בכביש 1 הם יעקב חשין בן 27 מירושלים שהיה בדרכו לפגישת "שידוך" בבני ברק, וישראל וינברג בן 26 מהבירה שהיה בדרך לחתונה של קרוב משפחה בבני ברק. ינון יזדי, צעיר שנפצע בתאונה הקטלנית בכביש 1 ומאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, שחזר בשיחה עם וואלה! NEWS את מה שאירע. "הייתי בדרך לבני ברק. בהתחלה לא הבנתי מה קורה. ברגעים הראשונים שמעתי את הזכוכיות מתנפצות. המנוף של המשאית חתך את האוטובוס. בשניות הראשונות הרמתי ספסל לידי, היה שם מישהו מתחת מלא בדם ועזרתי לו לצאת".

סמוך אליו, הניחו סדין לבן על נוסע שככל הנראה כבר לא היה בין החיים. "פתאום שמעתי מישהו צועק 'אשתי נמעכה בין הספסלים'" הוסיף. "שום מכונית לא עצרה, כולם היו בפאניקה. ביקשתי מכלי רכב שנסעו על הכביש להזמין צוותי הצלה. אני עדיין לא מעכל את הנס שקרה לי".

לפחות שישה בני אדם, בהם ילד, נהרגו וכ-12 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בתאונת דרכים שאירעה סמוך למחלף ענבה בכביש 1. אדם אחד נפצע באורח קשה ו-11 בני אדם נפצעו באורח קל. צוות חקירה מיוחד הוקם לבדיקת נסיבות התאונה. נהג האוטובוס ונהג המשאית, בן 40 ממזרח ירושלים, עוכבו לחקירה. מחקירה ראשונית עולה כי היסח דעת גרם לנהג האוטובוס לסטות מנתיבו ולהתנגש במשאית שעמדה בצד הדרך. חלקה הבולט של המשאית חתך את צדו של האוטובוס וגרם בכך לאבדות רבות.

לקריאה נוספת:
נהג המשאית מהתאונה בכביש 1: האוטובוס פגע בה ברגע שירדתי ממנה

מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
"ביקשתי מכלי רכב שנסעו על הכביש להזמין צוותי הצלה"/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א

גבר כבן 30 שנפצע באורח קל עד בינוני ואושפז בקפלן, סיפר כי הוא אינו מוצא את אשתו, שהייתה עמו על האוטובוס. ישראל ירט מאיחוד הצלה אמר כי "עזרתי בחילוץ שלו וכרגע אנחנו לא מצליחים לאתר את אשתו. שר הבריאות יעקב ליצמן מסייע לנו אך תחושת הבטן לא טובה". אחיו של הפצוע סיפר: "אשתו ישבה לידו וישנה. הוא סיפר שכשהאוטובוס נחצה הוא פשוט קפץ החוצה".

צוותי מד"א פינו לבתי החולים 11 פצועים מהתאונה, שמצבם השתפר עם הגעתם למרכזים הרפואיים. שלושה גברים בשנות ה-20 לחייהם הגיעו במצב קל לבית החולים שיבא בתל השומר, שלושה לבית החולים וולפסון בחולון, פצועה אחת לאסף הרופא בבאר יעקב, שלושה לקפלן שברחובות ושניים למעייני הישועה שבבני ברק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

צעירה שהייתה אמורה להתחתן בעוד שבועיים במצב קשה

צעירה בשנות ה-20 לחייה, המאושפזת במצב קשה באסף הרופא, אמורה להתחתן בעוד שבועיים בירושלים. אחותה שנפצעה באורח קל שוחררה מבית החולים קפלן ברחובות. קרוב משפחה לוואלה! NEWS: "התחושות קשות מאוד. המשפחה מתמודדת מחוץ לחדר הניתוח עם פיסות מידע שלא אומרות להן דבר. הניתוח נמשך זמן רב והם כולם מחכים לבשורות טובות". ד"ר ענת אנגל, סגנית מנהל בית החולים, סיפרה כי הפצועה נמצאת בחדר הניתוח ומיטב הרופאים מנסים לטפל בפציעות שמהן היא סובלת. "מהאבא הבנו שהיא הייתה יחד עם אחותה הצעירה".

זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016. צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אבי אשכנזי
זירת תאונת דרכים בכביש 1, מחלף ענבה. 14 בפברואר 2016/אבי אשכנזי , צולם באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בעמוד הטוויטר שלו לתאונה ואמר כי התעדכן בתמונת המצב מהזירה ובחקירה. "ערב קשה עם בשורות איוב מהתאונה הקטלנית בכביש 1. משתתף בצער המשפחות ומאחל בשם כולנו רפואה שלמה לפצועים".

עשרות אמבולנסים של מד"א, ניידות טיפול נמרץ ותחנות אר"ן (אירוע רב-נפגעים) של מד"א טיפלו בפצועים בשטח וחמישה צוותי כיבוי סייעו בחילוץ הפצועים. בעקבות התאונה נחסם כביש 1 לכיוון מערב, ממחלף לטרון למחלף ענבה ועומסי תנועה כבדים מורגשים באזור. באגף התנועה המליצו לנהגים לפנות לדרכים חלופיות.

מתנדב זק"א שהגיע למקום, סיפר על זירה קשה מאוד. "היה שקט של המוות", סיפר. "אנשים צעקו, היו אנשים שהיו שרועים על הכביש כתוצאה מהתאונה הקשה. אחרים היו על האוטובוס. חלקם היו במצב אנוש, לא הגיבו. הצלחנו החייאה אבל נקבע מוות של חמישה אנשים. חלק היו בתוך האוטובוס, וחלק נזרקו מחוצה לו".

מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מזירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א

דובר אגד רון רטנר מסר כי קו 402 יצא מירושלים בשעה 17:40 לכיוון בני ברק. האוטובוס פגע במשאית שעמדה בשוליים ומנופה בלט לתוך נתיב הנסיעה, מבלי שהנהג הבחין בה. כתוצאה מהתאונה כל הצד הימני של האוטובוס נמחץ. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, הגיעו לזירת התאונה וכן שר הבריאות ליצמן, שפיקח מקרוב אחר פעולות החילוץ של מד"א ומכבי אש.

(עדכון ראשון: 21:49)

מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר. עזריאל שניצר, זק"א, מערכת וואלה! NEWS
מתנדבי זק"א אוספים ממצאים מהתאונה בין אוטובוס למשאית שאירעה בכביש 1, 14 בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, עזריאל שניצר, זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully