וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצוף שבור, הצפות ומים חומים: כך חיות תשע סטודנטיות במעונות בר אילן

11.2.2016 / 12:00

אנשי תחזוקה הותירו לפני כחודש את דירתן של תשע הדיירות, שחולקות חמישה חדרים ומשלמות כעשרת אלפים שקל שכר דירה, בתנאים ירודים בעיצומם של החורף ותקופת הבחינות. "מנצלים אותנו", אמרו הסטודנטיות. בעקבות פרסום הכתבה בוואלה! NEWS הבטיח יו"ר האגודה לזמן איש מקצוע

צילום: ספאא אנאבוסי, עריכה: גדי וינסטוק

תשע סטודנטיות המתגוררות במעונות של אוניברסיטת בר אילן נאלצות לחיות זה יותר מחודש בתנאים ירודים, ובהם הצפות, לכלוך, ריצוף שבור וזרם מים חלש ובצבע חום. זאת, לאחר שעובדי תחזוקה, שביקשו לתקן נזילה בקומה מתחת, הותירו את דירתן עם נזקים - בעיצומו של החורף ובמהלך תקופת בחינות. בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS הגיעו הבוקר (חמישי) לדירה נציגי החברה הכלכלית האחראית לדירה ויו"ר אגודת הסטודנטים, והבטיחו כי יזמנו בעל מקצוע עוד היום, ואף יעניקו להם פיצוי כספי.

הסטודנטיות סיפרו כי אנשי התחזוקה התחייבו שהמצב יטופל בתוך שבוע לכל המאוחר. ספאא אנאבוסי, סטודנטית לכימיה בת 23 שזו שנתה הראשונה באוניברסיטה, סיפרה כי עובדי התחזוקה "כל הזמן התריעו ואמרו שאם נשתמש במים החמים תהיה הצפה, אך למרות שאין מים חמים, יש הצפה".

עוד בוואלה! NEWS:
ליקויי למידה או גזענות? שתי תלמידות חרדיות ספרדיות יושבות בבית חצי שנה
עלייה באלימות בקרב בני הנוער: "המצב הביטחוני גרם לכך"
סערת אלון ליאל בוועדת החינוך: "להדיחו מראשות ועד מנהל הגימנסיה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפשר לנצל אותנו כי אנחנו סטודנטיות?". הדירה במעונות אוניברסיטת בר אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אנחנו כל הזמן מתלוננות. זה לא הגיוני, זאת פשוט חוצפה. הרסו לנו את הדירה ועזבו"

האחראית על הבניין היא החברה הכלכלית "בשן", חברה בת של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, שגבתה מהסטודנטיות בחודש שעבר את שכר הדירה באין מפריע. בנוסף לכך, התעלמה אגודת הסטודנטים מפניותיהן החוזרות של הסטודנטיות בעניין. לטענת האגודה, שהייתה יכולה להזמין איש מקצועה על חשבונה ולדרוש החזר מ"בשן", חברת התחזוקה היא האשמה: "אם הם לא מגיעים, אין מה לעשות". בינתיים, איש אינו מגיע לתקן את האינסטלציה בדירה, ואחראי המעונות מטעם "בשן" אף אמר לדיירות: "אני במקומכן הייתי עוזב, ולא חי בדירה הזאת".

אנאבוסי, המתגוררת בדירת חמשת החדרים יחד עם עוד שמונה בנות, ממשיכה לשלם שכר דירה של כאלף שקלים מדי חודש. ביחד הן משלמות כעשרת אלפים שקלים לדירה לא ראויה, לטענתה. "אנחנו לא מקבלות כלום, וגם מנצלים אותנו, בלי יכולת ללכת על הרצפה", אמרה. היא הוסיפה כי החודש החליטו הבנות לעצור את השיקים לתשלום שכר הדירה. "זה לא הגיוני, זאת פשוט חוצפה. אנחנו כל הזמן מתלוננות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה אנחנו יכולות לעשות, לקום וללכת?", הדירה במעונות אוניברסיטת בר אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, אין בכוונתן של הסטודנטיות לעזוב את הדירה. "מה אנחנו יכולות לעשות? אנחנו סטודנטיות. מה, נקום ונלך, לא נלמד יותר?", שאלה אנאבוסי, שטענה כי על האגודה להשיב לדיירות את הכסף ששילמו עבור המגורים בחודש שעבר. "זה פשוט ניצול וזלזול. הם חושבים שהם יכולים להתעלם מאתנו, הרסו לנו את הדירה ונעלמו. מה, הם חושבים שהם יכולים לנצל אותנו כי אנחנו סטודנטיות?".

לאחר פרסום הכתבה הגיעו הבוקר נציג החברה הכלכלית יהונתן יוסף ויו"ר האגודה אדם ארבל, שהודיעו כי עוד היום הם ידאגו להביא בעל מקצוע שייתן חוות דעת מקצועית כדי שהעבודה תתחיל כמה שיותר מהר. כמו כן, אמרו השניים, הוחלט להעניק "פיצוי הולם" לסטודנטיות בגין שכר הדירה ששילמו. "נמשיך לעקוב ולבדוק", אמרו.

אגודת הסטודנטים: "הנושא בטיפול בעלי מקצוע"

עזריאל צפר, חבר מועצת הסטודנטים באוניברסיטה: "לאחר כמה פניות ללא מענה מצד הסטודנטיות לגורמים הרלוונטים בחברה הכלכלית ובאגודת הסטודנטים של בר אילן הן נאלצו לחפש אלטרנטיבה, שתוכל לסייע וכך נוצר הקשר בינן לבינינו. לאחר בחינה של המצב מול הסטודנטיות, מצב שלא מתקבל על הדעת ונמשך יותר מחודש כפי המתואר לעיל. אנו מתכוונים לעשות כל שניתן ולגייס את כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לפתור את מצוקתן הקשה. לגבי העתיד, כולי תקווה כי אגודת הסטודנטים תעשה את עבודתה נאמנה ותעמיד לרשות לקוחותיה פתרונות דיור ראויים. עד אז נמשיך לעשות כל שביכולתי על מנת לסייע לכל סטודנט, בכל בעיה, וכמובן אמשיך לעקוב אחר הטיפול בנושא".

מאגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "לעתים נוצרות תקלות דוגמת פיצוץ צנרת, כפי שתואר במקרה. הנושא בטיפול בעלי מקצוע מהרגע שדווח על כך לחברת בש"ן, הבלטות נפתחו על ידי אינסטלטור שמטפל בתקלה. זמן התיקון לוקח זמן, מכיוון שנדרש לחכות עד שהאזור יתייבש. זאת, בדומה לחוות דעת מקצועית שקיבלנו משלושה בעלי מקצוע שונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא הגיוני, זאת פשוט חוצפה". הדירה במעונות אוניברסיטת בר אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נמסר: "אנו עושים הכל כדי שיהיה לסטודנטים טוב יותר לגור במעונות, וניכר שיש שיפור גדול משנים שעברו. עשינו מספר צעדים משמעותיים: הגדלנו את המהירות של האינטרנט, הוספנו ראוטרים חדשים בכל הדירות, צבענו את כל הדירות, קנינו ריהוט חדש ועוד. חשוב לנו לציין שעד כה כל בעיה שהוצפה - תוקנה בהקדם האפשרי ולכן עיתוי פרסום הכתבה תמוה מאוד. עם זאת, אגודת הסטודנטים ו'בש"ן' מתחייבות לעשות כל שביכולתן ויפעלו תמיד על מנת לטפל בבעיות הסטודנטים. נלווה את דיירי המעונות עד סוף הטיפול וגם לאחר מכן".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully