וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשות המין: המפכ"ל החדש מתכנן למנות ניצב לטיפול בענייני משמעת במשטרה

26.11.2015 / 6:30

ההחלטה, שהיא חלק מהרפורמה שמתכנן אלשיך עם כניסתו לתפקיד, נועדה להיאבק בהתנהלות הפסולה בקרב כחולי המדים, שהאחרונה שבהן נחשפה אתמול. השר ארדן מגבה את השינויים, שכוללים גם את חיזוק מערך השטח ו"הצנחת" קציני צבא לתפקידי חוקרים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

חיזוק של מפקדי תחנות, הבאת קצינים מצטיינים מהצבא למשרות של חוקרים ומינוי ניצב שיעסוק במשמעת, אלה רק חלק מהתכניות שצפויות לשטוף את המשטרה עם כניסתו של המפכ"ל החדש רוני אלשיך לתפקידו בשבוע הבא. לידי וואלה! NEWS הגיעו כמה שינויים והצעות שאותם הציג אלשיך לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. נראה שהמפכ"ל החדש מקבל גיבוי מלא מהשר להביא לרפורמה אמיתית במשטרה.

אחת הרפורמות המרכזיות שארדן ביקש לקדם היא בהקשר למשמעת בשורות הארגון, והיא נובעת בין היתר מההסתבכויות של קצינים בכירים בפרשות מביכות, בעיקר פרשות מין. לאחר בדיקה מעמיקה שביצע ארדן, הוא הגיע למסקנה כי אחת הסיבות להתנהלות הפסולה במשטרה נעוצה בעובדה שאין משמעת מספקת בשורות כחולי המדים, ומשום כך החליט לתת את הדגש על המשמעת. הפרשה האחרונה שבה מעורב קצין בדרגת ניצב אשר נחשפה אתמול, רק העמיקה את המחשבה על דגש לקידום נורמות אחרות במשטרה.

עוד בנושא
המפכ"ל הנכנס אלשיך שבר את רגלו, השבעתו נדחתה
מבנה צבאי ותפקיד בכיר חדש: המהפכה שמתכנן אלשיך במשטרה
חיית שטח ואבא לשבעה: המפכ"ל המיועד הוא רוני אלשיך

בעניין זה, שוקל ארדן יחד עם אלשיך להוציא את האחריות על המשמעת מאגף משאבי האנוש, בראשות ניצב גילה גזיאל, ולהעבירו לידי ניצב חדש, שימונה אם יאושר תקן מסוג זה. לאחר בחינה ארוכה, הבין ארדן כי התרופפות במשמעת במשטרה היא הגורם המרכזי לטלטלות שעבר הגוף בשנתיים האחרונות.

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
אלשיך/ניב אהרונסון

במסגרת זו נבחנת האפשרות להביא קצין מצטיין בדרגת תת-אלוף מצה"ל, על מנת להביא נורמות חדשות לארגון, בעיקר בתפקידי מטה. לא מן הנמנע שיצטרף לשורות הארגון קצין מהשב"כ, וארדן ואלשיך שוקלים זאת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סמכויות רחבות יותר

לגבי הג'וב הבכיר של ראש אגף חקירות ומודיעין החדש - נראה שהמינוי יהיה דווקא מתוך שורות המשטרה. לצד זאת, ייתכן שתפקידים נוספים באגף, גם אם בכירים פחות, יאוישו על ידי קציני צבא.

אחת המטרות המרכזיות של אלשיך ושל ארדן היא כאמור לחזק את מפקדי התחנות, ובעיקר את תפקידי השטח במשטרה. במסגרת זו, צפויה המשטרה לעבור מספר שינויים, כאשר בד בבד עם צמצום מספר קצינים בדרגות נמוכות כגון רב-פקד וסגן-ניצב, יינתנו סמכויות רחבות יותר למפקדי תחנות, כאשר הדגש הוא על הפריפריה.

גורמים המעורים בפרטים הסבירו כי אחת הסיבות לכך נעוצה ברצון להעניק לפריפריה מענה טוב והולם יותר אחרי שנים של הזנחה. במסגרת תכנית המפנה, אותה הגה המפכ"ל היוצא יוחנן דנינו, התמקדו במשטרה במכלול הנתונים בכל תחנה. "מה שמעניין את האזרח בתל אביב, כמו הקמת רעש, זה לא מה שמעניין את מי שגר בדימונה. לתושבים שם חשובים דברים מהותיים יותר", אמר גורם במשטרה. לדבריו, הפערים בין המרכז לפריפריה באים לידי ביטוי ביתר שאת: "אם בתחנה בפריפריה נוהגים בצניעות ומסתפקים בתקן של חמישה שוטרים - לשם השוואה, כדי להיערך לחסימות עקב בניית הרכבת הקלה בתל אביב המשטרה הקצתה יותר מ-170 שוטרים".

לפיכך, הצפי הוא שבתחנות בפריפריה ייפתחו תקנים חדשים לשוטרים בכמות המספקת לצרכים של האזור.

הקצינים שהסתבכו בשנים האחרונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully