וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בתיכון ברמת גן: מורה תועד בהפרות הסדר שבהן הותקף חייל

משה שטיינמץ ודנה ירקצי

30.8.2015 / 20:00

הורים בתיכון אורט אבין התלוננו על המורה להיסטוריה הרצל שוברט שצולם בהפרות הסדר בנבי סאלח בסוף השבוע. גם ראש העיר זינגר קרא להפסיק את עבודת המורה. רשת אורט: "הנושא בבירור"

מערכת וואלה!

סערה בתיכון אורט אבין ברמת גן בעקבות צילומו של מורה להיסטוריה בהפרות הסדר בכפר נבי סאלח אתמול, שבמהלכן הותקף חייל גולני בידי נשים וילדים. כמה הורים לתלמידים בבית הספר התלוננו היום (ראשון) על המורה, הרצל שוברט, להנהלת בית הספר, שבוחנת את התלונה.

שוברט, מורה להיסטוריה בבית הספר, מוכר כפעיל שמאל המשתייך בין השאר לארגון השמאל הרדיקלי "מצפן". היום התקבלה פנייה בהנהלת בית הספר מהורים שדרשו להפסיק את עבודתו במוסד החינוכי בשל פעולותיו. בבית הספר קיבלו את התלונה ואף פנו למשרד החינוך כדי להבין כיצד עליהם לנהוג.

גם ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, שוחח עם מנכ"ל אורט ודרש לקיים באופן מידי בירור עם המורה, בטרם החזרה ללימודים השבוע. "אם הנתונים שהוצגו בתקשורת נכונים, אין לאדם שפגע בחיילי צה"ל שום מקום בחינוך ילדי העיר", אמר זינגר. "מערכת החינוך ברמת גן רואה חשיבות רבה בשמירה על נטרליות פוליטית של צוותי ההוראה על מנת לאפשר פלורליזם ושיח אמיתי בקרב התלמידים, חינוך לקבלת דעות שונות, וגילוי סבלנות וסובלנות כלפי כל דעה".

עוד באותו נושא:
תיעוד: חייל ניסה לעצור בן 12 - והותקף; צה"ל: תפקוד הכוח ייבדק
סערת ההפגנה בכפר הפלסטיני: "בני זרק אבנים? הוא עם יד שבורה"

נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
הפרות הסדר בנבי סאלח, אתמול/רויטרס

מנגד, היו גם הורים ותלמידים שהביעו תמיכה בשוברט. "הוא מורה מצוין", סיפרה תלמידה שלמדה בכיתתו בשנת הלימודים החולפת. "אכפת לו מהלימודים ומהציונים וכל עוד הוא עושה את העבודה שלו, אני לא חושבת שצריכים לעניין אותנו הדברים שמסביב. ברגע שהתפרסם הסיפור, השכבה רועמת ורועשת ומדברת על זה. יש ילדים שלא אכפת להם מהלימודים אלא מדברים אחרים. אני יכולה להגיד שהוא אחלה מורה, הוא לימד אותי השנה והיו הישגים טובים בלימודים".

"אני מכירה אותו ואת הדעות שלו, הוא לא חוסך אותן מהתלמידים", אמרה לוואלה! NEWS מ', אימא לילד בבית הספר. "צפיתי בסרטון כמה פעמים ולא ראיתי אותו מכה חיילים. להיפך, זה נראה דווקא שחייל מרים עליו יד". האימא סיפרה כי דעותיו של שוברט ידועות במוסד, אולם "מעולם לא היה קונפליקט סביב זה. הוא מורה טוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
הילד שזרק לכאורה אבנים על חיילי צה"ל, לאחר שנתפס/רויטרס

הנהלת בית הספר ושוברט עצמו סירבו להתייחס לכתבה.

מרשת אורט נמסר בתגובה: "אכן התקבלה תלונה על פעילותו של המורה. מדובר באירוע שהתקיים מחוץ לשעות העבודה וללא כל קשר לפעילות בית הספר. הנושא נמצא כעת בבירור תוך קבלת הנחיות מממשרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully