וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל אבקסיס על צום איתן: "זו זעקת נשים שקוראות להידברות"

28.8.2015 / 12:22

בתום 50 ימי צום בקריאה לחידוש המשא ומתן אמש קיימו פעילות ארגון "נשים עושות שלום" עצרת. השחקנית יעל אבקסיס שהשתתפה בצום: "ישראל צריכה לפתוח את הדלת ובסוף השלום יגיע"

צילום: מאצ'י הוף

אחרי חמישים ימי צום לציון מבצע צוק איתן ובקריאה לחידוש המשא ומתן, אמש (רביעי) קיימו פעילות ארגון השמאל "נשים עושות שלום" עצרת לסיום "צום איתן". בעצרת השתתפו עשרות נשים שלקחו חלק בצום, כל אחת מהן בתורה למשך 24 שעות לפחות.

השחקנית יעל אבקסיס, פעילה בארגון ומי שהשתתפה בצום, אמרה בראיון להדס סיני לאולפן וואלה! NEWS כי זעקתם היא זעקה עמוקה ושקטה שהגיעה גם לאשת ראש הממשלה "שפתחה את דלתות ביתה וליבה לפעילות. הייתה שם הידברות חיובית וחמה, מלאה בחמלה והסכמה".

יעל אבקסיס על מאהל המחאה אחרי צוק איתן "צום איתן"מול בית ראש הממשלה שהסתיים אתמול. מאצ'י הוף
יעל אבקסיס/מאצ'י הוף

אבקסיס סיפרה כי בעמותה חברות היום יותר מחמישה עשר אלף נשים שמתעקשות להמשיך ולהפיץ את רעיון ההידברות. "ישראל צריכה לחתור להיות החזקה, זאת שפותחת את הדלת, ובסוף זה יקרה". לדבריה, בעמותה ובעצרת נכחו נשים מכל ישראל: "ייצוג של כל מי שחי על האדמה הזאת".

היא סיפרה כי באוהל נוצרה הידברות בין כל הנוכחים: "כשהגעתי לאוהל הבנתי כמה איבדתי את תקווה בעקבות המלחמה הארורה והמיותרת הזאת וכמה אסור לאבד תקווה". היא סיפרה כי בקיץ שעבר גם הבן שלה היה חייל והעובדה שהוא וחבריו חיילים, היא אחת הסיבות שדחפו אותה לפעילות ולמעורבות: "אני מרגישה שכל חייל, חי או מת, הוא חלק מבשרי, מרוחי". לגבי פעילות ההמשך של העמותה אמרה:"צריך להמשיך ולעשות חריש עמוק בארץ ולהפיץ את רעיון ההידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully