וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובר החשד להצתה: בקבוקי חומר דליק באזור השריפה ליד ירושלים

3.8.2015 / 14:11

יממה לאחר שהאש כילתה יותר מ-1,500 דונם, צוותי כיבוי אש הגיעו למושב אבן ספיר עם צוותי משטרה, גילו את הממצאים - וגם הודו לאישה שהייתה הראשונה להזעיק את הכוחות. אחד התושבים לאולפן וואלה! NEWS: "הנזק עצום"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

השריפה הגדולה שפרצה אתמול באזור מושב אבן ספיר, שליד בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כילתה יותר מ-1,500 דונם של יער וחורש טבעי. מעבר לכך, בתים במושב נשרפו כליל, וחוקרי דליקות שהגיעו היום (שני) לאזור יחד עם צוות זיהוי פלילי של המשטרה, מצאו בשטח שני בקבוקים שמכילים חומר דליק - מה שמחזק את ההערכה שהיער הוצת במכוון. "כל הכיוונים נבדקים", אמרו היום גורמים בכיבוי האש, שהודו לברברה בוטרברג שהייתה הראשונה לזהות את השריפה - והזעיקה את הכוחות.

אחרי 8 שעות: הושגה שליטה על השריפה ליד ירושלים. צפו בפינוי

אבן ספיר יום לאחר השריפה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
ברברה ויוחנן במבנה השרוף, היום/נועם מושקוביץ

אפי מזון, שביתו נשרף כליל, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי השריפה פרצה כאשר הוא היה במקום העבודה במרחק חצי שעה מהבית ואשתו הייתה בסופר ובמזל רב השכנה ירדה לבית והוציאה את הילדים מהבית ברגעים האחרונים. "הילדים בשוק. איבדו את כל מה שהיה להם. מדברים קטנים כמו צעצועים, ספריות, הכול. הילדים חיזקו אותנו ושרו לנו שירים כשנסענו לאמא של אשתי".

מזון סיפר כי כל רכושם אבד בשריפה ולא מדובר רק בבית הפרטי על כל תכולתו אלא גם על המשק שלו. "הנזק הוא עצום. כל מה שהיה פה נחרב לחלוטין משני כלבים שאני לא מוצא, דרך עופות שנשרפו ושובך שלם - מאה יונים נדירות מאוד שאספתי - שנכחד. זה חיים שלמים. היינו מארחים פה בתי ספר והכול נעלם. זה איפוס טוטאלי של כל החיים".

ברברה מתגוררת בשלהי ההר באבן ספיר, יחד עם יוחנן בעלה, עמו הגיעה לישראל לפני 22 שנה, ונקלטו במנזר יוחנן במדבר. השניים התמקמו בביתן שהקצתה להם הכנסייה, וכל הרכוש שהצליחו להציל מהאש הסתכם במחשב, נבל ודרכון. "היינו כאן בצהריים, הרחתי ריח חזק של שריפה וראיתי אש ענקית", משחזרת ברברה. "טלפנתי למכבי האש אבל איש לא התייחס אליי. לאחר חמש דקות כל היער היה שריפה אחת ענקית, אמרתי ליוחנן: 'קח מחשב, נבל, חליל, דרכון וכסף'", סיפרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אבן ספיר יום לאחר השריפה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
חוקרי המז"פ ליד בקבוקי החומר הדליק, היום/נועם מושקוביץ

בשלב זה, ברברה רצה ביער שעלה בלהבות והגיעה למנזר. "מכל הכיוונים האש בערה, ולמזלנו המשטרה הגיעה לפנות אותנו". יוחנן, שהגיע מבלגיה, היה המאייר הראשון של הסדרה המצוירת "הדרדסים". כל הזכרונות מאותה תקופה נשרפו אתמול. "הבוקר חזרנו וקיבלנו שוק. זה היה מהר מאוד, לא היה זמן לחשוב על כלום", אמר. ליאור ואפי מתגוררים בסמוך, וגם את ביתם כילתה האש. "הבית נשרף כליל, הלכנו משם כי לא נשאר שם כלום עבורנו", אמרה ליאור.

אבן ספיר יום לאחר השריפה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
אבן ספיר, היום/נועם מושקוביץ

במאמצי הכיבוי אתמול, שנארכו שעות, השתתפו 50 צוותי כיבוי שכללו כ-150 לוחמי אש ומתנדבים. לצוותים סייעו כבאיות של חיל האוויר ואנשי קק"ל. שלושה לוחמי אש נפצעו באורח קל במהלך פעולות הכיבוי. באבן ספיר, מעבר לבתים, נשרפו גם מחסנים ולולים.

אבן ספיר יום לאחר השריפה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
ברברה ויוחנן/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully