וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות כבאים פנו לשר ארדן: הדח את איילון מתפקיד הנציב

28.7.2015 / 14:30

בשורת מכתבים ששלחו כבאים מכל הארץ לשר לביטחון הפנים הם מחו על כך שרב-טפסר שחר איילון מופקד על מערך הכיבוי מבלי שהוכשר ככבאי, האשימו אותו בהפרת הסכמים עמם ובבזבזנות ודרשו להחליפו לאלתר

נציב הכבאות רב טפסר שחר איילון באזור השריפה שפרצה בסביבות בית שמש, יולי 2015. כבאות אש, מערכת וואלה! NEWS
"זלזול בוטה ובזבוז מיותר של כספים". רב-טפסר איילון/מערכת וואלה! NEWS, כבאות אש

המתיחות בין הכבאים לבין נציב הכבאות נמשכת: לאחר הסערה שהתעוררה בשירותי הכיבוי בעקבות התבטאויותיו של הנציב, רב-טפסר שחר איילון, שכינה את הכבאים "מיותרים", עשרות כבאים מכל רחבי הארץ שלחו בימים האחרונים מכתבים לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בדרישה להדיחו. במכתביהם טענו הכבאים כי איילון שב ומפר הסכמים שגובשו עמם בעקבות הרפורמה במערך הכבאות ב-2013. כמו כן, טענו הכבאים כי לאיילון אין את הכישורים לשמש בתפקיד: "האם הרמטכ"ל בצבא יכול להיות אדם שאינו חייל?" תהו במכתביהם.

כבאים מאשקלון, מחולון מרמת גן, מטבריה ומשורה של תחנות נוספות, כמו גם מהוועד הארצי, חתמו על מסמכים בדרישה להדיח את איילון ולהחליפו לאלתר. הכבאים דורשים מארדן למנות נציב מתוך שורות שירותי הכיבוי, ולא ניצב בדימוס ש"הוצנח" לארגון לאחר שלא קיבל את תפקיד המפכ"ל. "הגיעו מים עד נפש", כתבו הכבאים לארדן. "אנו יכולים למנות עשרות מקרים של זלזול בוטה ובזבוז מיותר של כספים מצד נציב הכבאות".

עוד על הסערה סביב דברי איילון:
אחרי דברי הנציב - סערה במערך הכבאות: "להשבית תחנות"
אחרי הסערה - נציב הכבאות חוזר בו: "לא התכוונתי לזלזל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתבות בין מסיימי קורס מפקדי צוותים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחאת הכבאים באה כמה חודשים אחרי התבטאות שנויה במחלוקת מצד רב-טפסר איילון בשיחת סיכום סגורה עם מסיימי קורס מפקדי צוותים של מכבי אש, כפי שנחשף בוואלה!NEWS. "אם הייתי יכול, הייתי מפטר את כולכם", אמר איילון למפקדי הצוותים החדשים, לדבריהם. "אתם מיותרים. מבחינה סטטיסטית, אתם לא מורידים את מספר ההרוגים בשנה. הדבר היחיד שחשוב זה מערך מניעת הדליקות. מבחינה עסקית אתם מיותרים".

לטענתם, הדברים נאמרו אל מול 60 מפקדי צוותים חדשים בשיחה שהתקיימה לפני טקס הסיום – שאליו הוא כלל לא הגיע. הדברים אף הגיעו לראשי ועד העובדים, ואלה שלחו מכתב חריף מטעם ועד העובדים של התחנה האזורית ברחובות בדרישה שאיילון יחזור בו מדבריו. "לא ברור לנו איך מפקד של מערך שלם של ארגון ההצלה החשוב ביותר בארץ מתבטא בצורה כזאת מחפירה ומבישה כלפי לוחמי אש שסיימו קורס מפקדים", נמסר מהוועד.

בעקבות הסערה שעוררו דבריו שיגר איילון מכתב לכבאים, ובו ניסה להבהיר את עמדתו. "לאחרונה, בשיחה סגורה עם קורס מפקדי צוותים נודע לי כי בדבריי על חשיבות ההדרכה, ההסברה והמניעה לציבור הרחב, השתמע, לכאורה, זלזול וחוסר מתן חשיבות לדמות לוחם האש", כתב איילון. "אז נהפוך הוא – לוחמי אש הם הלוחמים, גיבורי ההגנה על האוכלוסייה האזרחית הנמצאים בחזית הלוחמה, תוך סיכון אישי רב. נכונותם להתנדב ולפעול אל מול הסכנות, ההקרבה האישית למען הצלה והגשת סיוע לזולת תחת אש ותוך חשיפה אישית לסכנות מעוררות כבוד והערכה לכל אחד מכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully