וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד שלך הוא כלום": משרד הפנים מסרב להכיר בתינוק כאזרח ישראל

2.6.2015 / 8:15

ל', בן שלושה חודשים, נולד לאב ישראלי ולאם מאוקראינה ועל אף בדיקת רקמות שעבר האב, במשרד לא מעניקים לתינוק אזרחות. "זאת פשוט התעללות והתעמרות". רשות האוכלוסין: "האב סירב לתנאי הצו". האזינו להקלטת השיחה במשרד הפנים

ספק 500

ל' בן השלושה חודשים נולד לאב ישראלי ולאם מאוקראינה, ועל אף שבית המשפט חייב את משרד הפנים להכיר בו כישראלי - במשרד מסרבים לקדם את התהליך. לדברי האב, לשכת משרד הפנים בראשון לציון עושה הכל כדי לא לאפשר לו אזרחות ודרכון ישראלי.

בימים האחרונים עבר האב בדיקת רקמות על פי צו של בית משפט השלום בראשון לציון, שהורה למשרד הפנים לרשום את הילד כאזרח ישראלי בתור בנו של האב. ואולם, כשהגיע האב למשרד הפנים בעיר, הודיעה לו הפקידה כי הבדיקות לא מספקות אותם – זאת בטענה כי שם המשפחה של הילד שמופיע בצו הוא של האם, ולא של האב.

ל' נולד בזמן שאמו הייתה בחודש השמיני להיריונה. בשל כך, הודיע משרד הפנים להורים כי הם לא בטוחים שהאב הישראלי הוא אכן אביו של הילד. במשרד דרשו מהאב להוכיח להם באמצעות בדיקת אבהות את היותו אביו של הילד. האב ניסה להסביר כי בכל התקופה של ההיריון הוא חי עם בת זוגו כזוג נשוי. עם זאת, במשרד הפנים סירבו לקבל את גרסתו של האב והודיעו לו כי רק בצו בית משפט הם יסכימו להכיר בילד כאזרח ישראלי, אך גם כשהגיש להם את הצו, הם לא התרצו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב: "אני עכשיו צריך לקחת את הילד שלי (לקופת חולים, א"א) כי הוא לא מרגיש טוב. אני לא יודע מה לעשות".

פקידה: "אין לי מה להגיד לך. לגבי תושב ארעי, בינתיים לא רצית".

האב: "על פי החוק, הילד הוא לא תושב ארעי".

פקידה: "על פי החוק, בינתיים הוא כלום".

האב: "אתם קבעתם שהוא כלום. אני לא ישן בלילה".

פקידה: "קח אותו לרופא פרטי".

לדברי האב, "הם פועלים ממניעים פסולים. הם מערימים קשיים בלתי-אנושיים ובירוקרטים במטרה שלא נרשום את הילד כאזרח ישראלי". הוא הוסיף כי "שירתתי בצבא, אני משלם מיסים ועושה מילואים, אבל כל זה לא עוזר למשרד הפנים, שהחליט שרק כי הבן שלי נולד לאימא אוקראינית הוא לא זכאי למה שכל ילד אחר זכאי בישראל. מה שעושים לילד שלי ולנו זה פשוט התעללות והתעמרות. הם אפילו מצפצפים על צווי בית המשפט", אמר האב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
למרות צו בית משפט: תינוק לא מוכר כישראלי. ספק 500
"בינתיים הילד הוא כלום". השיחה בין האב לפקידה/ספק 500

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "האב הגיע ללשכה מצויד בצו של בית משפט. כאשר ביקשה נציגת השירות בלשכה למלא אחר הצו ולרשום את הילד תחת השם שבו הוא כתוב בצו, הוא סירב לכך ולא הסכים שבנו יירשם, אלא בתנאי שהוא מציב. תנאי שאינו תואם את הצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully