וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות האוכלוסין לא מופתעים: "חשופים לאיומים ואלימות כל הזמן"

25.5.2015 / 0:31

רחל זבולון, סגניתו של אריאל רוניס שהתאבד לאחר סטטוס בפייסבוק שהאשימו בגזענות, סיפרה: "כל הזמן מקללים אותנו". מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה: "העובדים אינם נאצים כפי שאנו שומעים כל יום"

צילום: שלומי גבאי; עריכה: קשת סידי, מתן חדד

"אנחנו כל הזמן נמצאים תחת איומים" – כך סיפרה אמש לוואלה!NEWS (ראשון) רחל זבולון, שהייתה סגניתו של אריאל רוניס, מנהל לשכת האוכלוסין בתל אביב שהתאבד לכאורה בעקבות סטטוס בפייסבוק שהאשימו בגזענות. "הוא עבד אצלנו בסך הכל חמישה חודשים. הוא הגיע בינואר אחרי שנתיים שלא היה לנו מנהל", סיפרה. "מאז שהגיע הוא רק המטיר עלינו דברים טובים. הוא התייחס לכל עובד כחבר והוא פשוט היה מלאך. עם כל הלחצים שעברו עלינו, כשקהל רב מגיע יום-יום, הוא רק דאג להרגיע אותנו ואת הקהל. כמו מלאך, הוא נגע בכל אחד מאיתנו. גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה רגשית".

על התקרית שבו הואשם רוניס בגזענות אמרה זבולון: "הוא לא הבדיל בין אדם-לאדם. עובדים אצלנו אנשים ממוצא אתיופי, נשים מהמגזר הערבי וכך גם מגיעים אלינו אנשים מכל הסוגים. כל אחד קיבל את הכבוד שמגיע לו. לא הייתה אפליה גם בקהל. יש המון דיירי רחוב שהוא היה מביא אלינו ללשכה, מצלם אותם ומכין להם תעודות זהות על חשבונו האישי". לדבריה, זוהי "אבידה של ממש. הוא היה גם חבר וגם מנהל. היא (האישה שכתבה את הפוסט, ד"י) פשוט לא רצתה לעמוד בתור וניסתה לעקוף את כולם. היא לא הייתה יכולה לקבל את זה והשתמשה במילה גזענות. למה להשליך את זה על זה ולהשתמש במושג הזה בכלל?".

לקריאה נוספת בנושא
החברים בשב"כ על הרכז לשעבר שהתאבד: "איש קשוח עם לב רגיש"
אריאל רוניס התאבד לאחר פרסום סטטוס: "חיים ומוות ביד הלשון"

אריאל רוניס שהתאבד ככל הנראה לאחר שהושמץ בסטטוס בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
אריאל רוניס/צילום מסך, פייסבוק

היא הוסיפה כי "הפייסבוק הפך להיות מקום איום ונורא שבו כל אחד יכול להביע את עמדתו, אני לא אוהבת את זה, זה רק מחזק את המשפט שהחיים והמוות ביד הלשון". לטענתה, "אחרי שהבחורה עשתה לו 'שיימינג' בפייסבוק, הוא אמר שאנחנו נתגבר על הכול ונעמוד בפני כל דבר. פשוט לא מתקבל על הדעת שהוא עשה את הדבר הזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

צפו: אריאל רוניס בשיחה עם הרב מיכאל לייטמן

(צולם לפני כחודשיים במסגרת התכנית "נפגשים עם קבלה" בערוץ 66)

מצד שני, היא אמרה, "זה כלל לא מפתיע". לדבריה, "אנחנו כל הזמן נמצאים תחת איומים. כל הזמן מקללים אותנו כשאנשים לא מקבלים את מה שהם רוצים. אנחנו חשופים לזה ביום יום. לא מגיע לנו יחס כזה. אנחנו עובדים מאוד קשה ותחת נהלים. אנחנו לא יכולים לעשות את מה שאנחנו רוצים ואנשים פשוט לא מבינים את זה ולוקחים את זה באופן אישי. זה פוגע בכל אחד ואחד מאיתנו. עברנו לשלב נוסף שבו מאשימים אותנו גם בגזענות. זה לא קורה לא אצל המנהלים ולא אצל העובדים".

אריאל רוניס, מנהל במשרד הפנים שהתאבד לאחר פרסום סטטוס. פייסבוק, צילום מסך
"התקשה להתמודד עם השתלחות חסרת רסן". רוניס/צילום מסך, פייסבוק

בתוך כך, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, מר אמנון בן עמי, התייחס להתאבדותו של רוניס. "האסון שפקד את משפחת רשות האוכלוסין וההגירה הכה בתדהמה את כולנו. חבר יקר ומנהל מוערך התקשה להתמודד עם השתלחות חסרת רסן החוצה כל קו אדום כלפי עובדי הרשות ועובדי שירות המדינה".

לדבריו, "עובדי רשות האוכלוסין וההגירה הם אנשים מסורים, מקצועיים ורגישים המצויים תחת לחץ יומיומי כבד כתוצאה מעומס עבודה ודרישות עצום הנובע מציפיה מוצדקת של האזרח לקבל שירות מהיר לבעיותיו". הוא הדגיש כי "עובדי רשות האוכלוסין וההגירה אינם גזענים, נאצים או רשעים כפי שרבים מאיתנו שומעים מדי יום. גם עובדי הרשות הם בני אדם בעלי משפחות וילדים ורבים מהם רואים בעבודתם שליחות אישית וחברתית".

כמו כן, הוא הוסיף כי "אנו מודעים ופתוחים תמיד לקבל הערות ביקורות ותלונות וזכות הציבור לקבל שירות היא בלתי ניתנת לערעור. עם זאת, ההתלהמות וההכפשות היומיומיות שעמן מתמודדים עובדי הרשות מחייבות דיון ציבורי נרחב, לגבי ההגנה שיש לתת לעובדי המדינה בכלל ועובדי הרשות בפרט וחציית קו אדום בהשתלחות האיומה שהביאה למעשה כה טראגי. אנו משתתפים באבלה הכבד של המשפחה".

(עדכון ראשון: 19:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully