וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שלא מתיישר איתו עף": זהו מחליפו של גרשון מסיקה

22.5.2015 / 4:01

יוסי דגן יתמנה לראש המועצה האזורית שומרון במקום מסיקה, שגויס כעד מדינה בפרשת השחיתות. דגן הצעיר התקדם מהר ונחשב לאדם חזק במועצה ובליכוד. עם זאת, נשמעות גם טענות כלפי יחסיו עם הכפופים לו

צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון

(מסיקה בהרמת כוסית עם עובדי המועצה, אתמול)

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, החליט להשעות את עצמו מתפקידו לאחר שגויס כעד מדינה בפרשת השחיתות שבה מעורבים גם בכירים בישראל ביתנו. בשל כך, יתמנה ממלא מקומו, יוסי דגן בן ה-35, באופן זמני לראש המועצה. למרות גילו הצעיר, צבר דגן עם השנים כוח רב במועצה, בשומרון ובמרכז הליכוד. עם זאת, ישנם גורמים המתארים אותו כאדם כוחני שלא מהסס להדיח את מי שלא לרוחו.

דגן גדל בבני ברק וכשהיה בכיתה ט' עברו בני המשפחה לשבי שומרון. בגיל צעיר הוא הצטרף לנוער מולדת והיה צמוד לא מעט לשר לשעבר רחבעם זאבי. כחמש שנים לפני ההתנתקות הוא עמד, יחד עם אריאל פרל, בראש קבוצה שעסקה בחידוש ההתנחלות שא-נור שבצפון השומרון. בקבוצה היה דגן אחראי בעיקר על תחום התקשורת, ושם צבר ידע וכלים להתמודדות עם התקשורת הישראלית. בשנת 2005 הוא היה אחד ממובילי המחאה נגד תכנית ההתנתקות ופינוי שנאור וחומש שבשומרון.

עוד בוואלה חדשות:
בעקבות חשיפת וואלה!NEWS: פנייה לביטול מינוי ראש המטה של לוין
לשכת נתניהו: ירידה של 19% בהוצאות מעון ראש הממשלה
בלי רכב ונהג פרטי: השר בני בגין תועד נוסע ברכבת הקלה

ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. דוברות המועצה האזורית שומרון,
היה ממובילי המחאה נגד תכנית ההתנתקות. ראש המועצה האזורית שומרון הזמני, יוסי דגן/דוברות המועצה האזורית שומרון

בהמשך, פעל דגן בעמותה הקשורה לעוזי לנדאו, אשר עודדה ביקורים בשומרון במטרה להכיר לכמה שיותר אנשים את האזור. במרוץ לבחירות המוניציפאליות של שנת 2007 הצטרף בשלב מסוים למסיקה והיה איש השטח שגייס פעילים לטובת בחירתו של מסיקה לראשות המועצה. מטבע הדברים, לאחר שמסיקה נבחר, הוא מונה ליועצו ועסק בתחומים רבים, במיוחד בכל הקשור לתקשורת.

במהלך אותה הקדנציה הוקמה היחידה האסטרטגית של המועצה ודגן עמד בראשה. בין השאר פעלה היחידה בכל הקשור לסיורים של חברי כנסת, שרים ואנשי תקשורת בתחומי המועצה האזורית, וכן בענייני ההסברה הקשורים לשומרון. בבחירות המוניציפאליות האחרונות שנערכו לפני כשלוש שנים, המשיך דגן לעמוד לצדו של מסיקה ולאחר הבחירות הוא מונה לסגנו וממלא מקומו.

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
השעה את עצמו מתפקיד ראש המועצה. גרשון מסיקה/ראובן קסטרו

גורמים במועצה מתארים איש כוחני שרבים חוששים ממנו, ולדבריהם מי שלא מתיישר איתו מוצא את עצמו בחוץ. עוד אומרים במועצה כי דגן ידוע כאדם המחזיק את כל הקלפים בידיו. דוגמה לכך הם נותנים בעובדה שכל הקשר עם התקשורת עובר דרכו ולו שמורה המילה האחרונה בנושא, אף שמועסקת דוברת במועצה.

ועד מתיישבי השומרון פעל בניגוד להשקפת דגן - ותקציבו קוצץ

בשנת 2008, במהלך הקדנציה הראשונה של מסיקה, פעל דגן והקים את וועד מתיישבי השומרון - ועד שעל פי רבים אמור לעסוק בתחום ההסברה ובפרויקטים שלמועצה יש בעיה לעשות כרשות. חלק נכבד מתקציב הוועד ניתן כתמיכה מצד המועצה האזורית. לפני שבועות אחדים פורסם שבשל קיצוצים בתקציב הוועד, היו"ר בני קצובר עומד להפסיק את פעילותו, וככל הנראה כך יעשה גם איש הביצוע שגיא קייזלר. ככל הידוע למועצה אין בעיות תקציב, וההערכה היא שההחלטה לקצץ בתקציב קשורה לכך שהוועד פעל כמה פעמים בניגוד להשקפתו של דגן.

המקרים הידועים שבעקבותיהם נוצר הסכסוך הוא סרטון נגד משה יעלון שפרסם הוועד - דבר שהכעיס את דגן לנוכח פעילותו וקשריו עם יעלון בליכוד. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן לבקר בחנות של הוועדה המייצאת תוצרת מיהודה ושומרון ללא הזמנתו של דגן וללא תיאום עמו.

הסכסוך הגיע לשיא במהלך תקופת הבחירות האחרונה, אז פרסם הוועד סרטון נגד ארגוני השמאל והציג אותם כפועלים בשירות האיחוד האירופי, המוצג בדמותו של נאצי. למרות הרושם שנוצר מתגובת המועצה כי לא היה לה קשר לסרטון, קלטת שנחשפה בוואלה!NEWS הראתה כי דגן ראה את הסרטון, העיר הערות עליו והביע כעס על כך שהשינויים שביקש להכניס לא נעשו.

ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. דוברות המועצה האזורית שומרון,
החל לפעול בליכוד ולצרף מתפקדים. דגן/דוברות המועצה האזורית שומרון

לפני כמה שנים החל דגן לפעול יחד עם מסיקה בליכוד. הוא החל בפעילות של צירוף חברים למפלגה, ובמשך השנים צברו השניים כוח משמעותי מאוד והחלו להיחשב לגרעין מאוד חזק במפלגה. עם זאת, לא מעט טענות נשמעו כלפיו וכלפי פעולות הגיוס, בעיקר בשל העובדה שמספר חברי הליכוד בהתנחלויות לא עלה בקנה אחד עם מספר המצביעים בבחירות השונות.

למרות הביקורת, נראה כי פעולותיו כן תרמו למפלגה. בבחירות האחרונות הצביעו לליכוד כמחצית מתושבי הר ברכה, שבו מתגוררים כמה שותפים לדגן למהלך, וזו רק דוגמה אחת מיני רבים.

כבר זמן רב דובר על כך שמסיקה תכנן לתמוך בדגן לאחר סיום הכהונה, ולדאוג שהוא יחליף אותו בראשות המועצה. לאחר שמסיקה נעצר, שימש דגן כממלא מקומו כמה שבועות ועכשיו הוא יחליף אותו. על המשבצת של ראש המועצה כבר שוקלים להתמודד כמה אנשים נוספים, אך רבים מעריכים שדגן יזכה לתמכיתו של מסיקה, ולכן ייתכן מאוד שהוא יהיה ראש המועצה הבא של השומרון, למורת רוחם של לא מעט אנשים באזור. יש כאלו שאף מציינים היום שההחלטה על השעיה ולא על פיטוריו של מסיקה קשורים לרצון לא להגיע לבחירות בזמן הקרוב כקבוע בחוק, אלא לאפשר לו להתארגן לקראת בחירות במועד שיהיה לו נוח יותר.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully