וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נפגעו במרתון: "העירייה לא למדה לקח, מונעת רק מכסף"

27.2.2015 / 14:40

משפחתו של מיכאל מיכאלוביץ', שהתמוטט ומת במרוץ לפני שנתיים, טוענת כי חולדאי לא הפיק לקחים מהטרגדיה: "פותח את כל הפצעים מחדש". העירייה: "החמרנו את הנהלים". משרד הבריאות הודיע שיבדוק התנהלות המארגנים

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מתן חדד

הידיעה על כך שמרתון תל אביב הופסק לאחר ששלושה רצים פונו לבית החולים במצב קשה מאוד וקשה החזירה היום (שישי) את קרובי משפחתו של מיכאל מיכאלוביץ' אל הרגע הנורא לפי שנתיים, אז התמוטט מיכאל ומת במהלך המרוץ בעיר. "שמענו על האירוע בחדשות ולא יכולנו שלא להיזכר במקרה שלנו", אמר לוואלה חדשות דני עזרא, קרוב משפחתו של מיכאלוביץ'.

מיכאלוביץ', בן 37 מהמושב מנוחה שחבל לכיש, מת במהלך מקצה חצי המרתון שהתקיים בתל אביב במרץ 2013 לאחר שתש כוחו בשל החום הכבד שרר אז. אחרי האירוע, דחתה העירייה את ההאשמות שלפיהן מדובר במחדל, והדגישה כי היא פעלה לפני הנחיות משרד הבריאות. עם זאת, אז, כמו היום, משפחתו של מיכאלוביץ', סבורה שהיה עליה לבטל את הריצה.

"הם (העירייה – ד"י) מונעים רק מכסף", תקף עזרא. "בחמסין כזה מוציאים מרוץ? איך הם לא בדקו את תחזית מזג האוויר לפני שהם מוציאים כל כך הרבה אנשים למרתון? אם צריך לבטל, שיבטלו. לא הגיוני לרוץ בלחות וחום כאלה".

וואלה חדשות - הסיפורים החמים:
סקר וואלה: הליכוד ממשיך לאבד מנדטים, לפיד מתחזק
"חייל" של דומרני ניסה להניח מטען - ונורה; שוטר נפצע קל
זעזוע ביפן: צפו בסרטים של דאעש - וערפו ראשו של נער בן 13

מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
צוותי מד"א מפנים את אחד הרצים שנפגעו, היום/קובי אליהו

משה עזרא, קרוב משפחה נוסף של מיכאלוביץ', הביע גם הוא זעם על קיום המרוץ בתנאי מזג האוויר החמים ששררו בתל אביב הבוקר. "לא למדו לקח מניסיון העבר", אמר בעצב. "בבוקר", סיפר, "כשכלתי שמעה על האנשים שהתמוטטו והם במצב קשה נפלה לה כוס התה מהיד. זה פותח את כל הפצעים מחדש". לדבריו, "מיכאל הלך לנו ולא יחזור. מה שנותר זה רק לאחל לשני הבחורים שהתמוטטו החלמה מהירה".

משרד הבריאות הודיע בצהריים כי תחל בקרוב בדיקה בנוגע להתנהלות מארגני המרתון. בהודעת המשרד נמסר כי לפני שנתיים גובשו נהלים לקיום מרתון בשיתוף עם משרד התרבות והספורט, ובבדיקה ייבדק אם הם נשמרו כהלכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
רצים שתש כוחם במהלך הריצה/קובי אליהו

במהלך שעות הבוקר, בטרם הופסקה הריצה, העניקו צוותי מד"א טיפול ל-90 רצים, מהם אחד במצב קשה מאוד ושני גברים נוספים כבני 30 באורח קשה. הראשון פונה לבית החולים איכילוב שפתח תקווה והוא סובל ממכת חום קשה. השניים הנוספים פונו לבית החולים איכילוב שבתל אביב. האחד איבד את הכרתו והתמוטט בשל מכת חום. צוות מד"א השיב לו את הכרתו לאחר מאמצי החייאה במקום, ופינה אותו להמשך טיפול. השני התמוטט בשל מכת חום גם כן ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.

מצבם של ארבעה רצים נוספים שנפגעו במרתון הוגדר בינוני, והם סבלו ממכת חום. הם פונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב ושיבא בתל השומר. מצבם של 83 רצים נוספים הוגדר קל, והם סבלו מחבלות קלות וכאבי שרירים. שמונה מהם פונו לבתי החולים איכילוב ותל השומר.

אחד הרצים שפונו לאיכילוב, עומר שחר, בן 18 מירושלים, אמר לוואלה חדשות: "רצתי 21 ק"מ, ובמהלך הריצה התחלתי להרגיש סחרחורת, אבל בכל זאת הגעתי עד הסוף". הוא הודה כי "לא ידעתי שיהיה חם היום וכנראה לא שתיתי מספיק". אביו, ששהה לצדו בבית החולים, האשים את המארגנים באזלת יד. "היה צריך לבטל את המרתון. שום דבר לא מצדיק שאנשים יפצעו", אמר.

העירייה: "פעלנו בנהלים מחמירים"

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה לטענות המועלות בכתבה: "העירייה לא רק פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות היא אף החמירה עליהן. לראיה, מספר הנפגעים ירד באופן משמעותי בהשוואה לעבר. בכל מרתון בעולם שבו רצים יותר מ-30 אלף איש, במרוץ ארוך וממושך, יהיה אחוז קטן של רצים הנזקקים לטיפול רפואי בשל המאמץ. שני הרצים שאושפזו רצו בשעות הבוקר בזמן שהיו פחות מ-21 מעלות, כאשר על פי הנחיות ועדת המומחים של משרד הבריאות יש להפסיק מרתון רק כאשר הטמפרטורה עומדת על 28 מעלות. כלל המקצים יצאו לדרך כאשר הטמפרטורה הייתה נמוכה מהדרוש. מרבית הרצים שנזקקו לטיפול שוחררו לביתם או ישוחררו בקרוב. מפיקי המרתון החמירו ופעלו על פי פסיקת בית משפט ודרשו ממשתתפי כל המקצים, למעט מקצה חמישה ק"מ, להציג אישור רפואי לאחר בדיקה לצורך רישום. בנוסף, נדרשו כלל המשתתפים להצהרת בריאות בעת הרשמתם למרוץ".


לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully