וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של שלמה להט ספד: "אבא שלי פתח את העיר"

1.10.2014 / 9:24

עו"ד דן להט, חבר מועצת העיר, סיפר כי אביו היה "איש אופטימי שהאמין במדינה, בעם ובתל אביב". לדבריו, "הוא פעל בלי כותרות ועם הרבה עשייה". אלמנתו: "הייתה לו המון כריזמה"

צילום: רוני שיצר, לע"מ, דוברות עיריית תל אביב, ניר לנדאו, אורי לנץ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

עו"ד דן להט, בנו של ראש עיריית תל אביב המיתולוגי שלמה להט, שהלך לעולמו הלילה, התייחס הבוקר (רביעי) למותו של אביו וסיפר כי אביו מת לאחר שנים רבות של עשייה מעוררת השראה. "לאבא שלי היו 87 שנים מדהימות של עשייה מרתקת", אמר. "הוא היה סמל עבור אנשים רבים בנושאים כמו הגינות, יושר אדיר, אמונה והרבה חמלה". לדבריו, אביו נהג לפעול בשקט, "בלי כותרות ועם הרבה עשייה".

עו"ד להט, שבעצמו חבר מועצת העיר תל אביב, הוסיף כי מכל הדברים שאנשים יזכרו בנוגע לאביו, בעיקר יזכרו את פתיחת העיר. "אבא שלי פתח את העיר", סיפר. "כל מדינת ישראל הייתה סגורה. הוא פתח את בתי הקולנוע, את התאטראות ואת המסעדות ביום שישי ובשבת, את מה שמנסים לסגור בימים אלו. הוא הראשון שהחליט 'יש עיר עברית ואני רוצה שהיא תהיה עיר פלורליסטית'". למרות הגישה של אביו בנוגע לפתיחת עסקים בשבת, ציין להט כי הוא רחש כבוד לדת. "הוא כיבד מאוד את היהדות, אבל הייתה לו תיאוריה שלפיה לא צריך לפגוע אחד בשני ולכבד את האמונה של כל אדם. זה שינה את פני המדינה, וכיום יש מאבק חוזר בנושא. הוא היה סמל של שפיות במדינה הזאת".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
איראן ודאעש ידחקו את אבו מאזן: נתניהו מגיע לבית הלבן
המגיפה מתפשטת: מקרה ראשון של אבולה אובחן בארה"ב
מהי המדינה שהכי כדאי לבני 60 ומעלה לחיות בה?

שלמה להט (צ'יץ') בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
כיבד את הדת, אבל גם את האמונה של כל אדם. שלמה להט/אורי לנץ

"הרבה מחבריו פעלו לטובת הציבור", סיפר להט. לדבריו, לאביו "לא הייתה לו שום שאיפה לכסף או למעמד, רק בעירה פנימית לעשות". הוא הוסיף כי לאחרונה הוא היה פחות פעיל מתוך הערכה למחליפיו. "בשנים האחרונות הוא הוריד פרופיל, לא חשב שצריך לתת עצות לאף אחד. הוא מאוד כיבד את אלה שבאו אחריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לא היה 'אי אפשר'"

להט סיפר כי על אף העבודה שבריאותו של אביו הידרדרה בתקופה האחרונה, הקריסה הייתה פתאומית. "ההתמודדות שלנו כמשפחה עם המצב שלו לא הייתה ארוכה. הוא אמנם לא היה בקו הבריאות בחודשים האחרונים, אבל הקריסה המשמעותית אירעה ביום אחד, אתמול. זה מה שמאפיין את אבא שלי – איש חזק וחד וככה גם הוא נפרד מאתנו, בבת אחת. הוא סיים את חייו בצורה הכי מכובדת שאפשר".

"היה לאבא שלי משפט שאני לא אשכח", סיפר להט. "כשבני הגדול עשה עבודת שורשים, הוא שאל אותו מה היה קורה אילו הייתם מפסידים במלחמת העצמאות. הוא ענה לו 'תום, זאת לא הייתה אופציה'. זה מה שסימל אותו: נחישות, עשייה, לא היה 'אי אפשר' – הכול היה אפשרי. הוא היה אופטימי והאמין במדינה, בעם שלנו ובעיר תל אביב שאותם אהב אהבת נפש".

שלמה להט צ'יץ ואשתו זיוה להט. אביב חופי
אלמנתו: "איש עם המון כריזמה". שלמה וזיוה להט/אביב חופי

זיוה להט, אלמנתו של ראש העירייה לשעבר, סיפרה עליו בריאיון לגלי צה"ל, כי הייתה לו המון כריזמה וכי אנשים אהבו לעבוד איתו. "עד עכשיו אנשים שמחו להיפגש איתו". כמו בנה, גם היא התייחסה לשלמה להט כמי ש"הפך את תל אביב למה שהיא היום".

זיוה תיארה אדם אופטימי וחובב תרבות. "הוא היה בבית בשנים האחרונות, הוא אהב את הבית. התכונות החיוביות שלו התחדדו. הוא נהנה מאופרות, עד השנה האחרונה הלכנו לקונצרטים והיינו הולכים לתאטרון גם כשהיה חולה".

להט הלך לעולמו הלילה בבית החולים איכילוב, שבו אושפז אתמול בצהריים במצב קריטי לאחר שחלה בדלקת ריאות חמורה. הוא טופל במחלקה לטיפול נמרץ, והלילה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בשל זיהום חמור. הלווייתו תתקיים ביום שישי בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה להט
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully