וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים עברו באישון לילה לדירות חדשות בסילוואן

30.9.2014 / 10:21

כ-11 דירות בשכונה במזרח ירושלים נרכשו על ידי חברה אמריקנית בסיוע עמותות ימניות. עם כניסתם של הדיירים החדשים התפתחו עימותים עם שכניהם הפלסטינים. שוטר נפצע קל

ידויי אבנים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, דצמבר 2010. מגד גוזני
שוטרים בשכונת סילוואן/מגד גוזני

כמה צעירים יהודים עברו הלילה (שלישי) להתגורר בדירות בשישה מתחמי מגורים בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. בעקבות המהלך, שנעשה באישון לילה כדי לנסות להימנע ממתיחות, התפתחו בשכונה עימותים בין היהודים לתושבים פלסטינים. פלסטינים יידו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה, ושוטר יס"מ אחד נפצע באורח קל בראשו וטופל במקום. הכוחות פיזרו את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות, והושב השקט לשכונה.

עוד על בנייה יהודית במזרח ירושלים:
אושרה בניית 2,500 דירות לערבים במזרח ירושלים
"נתניהו שבר את שיאי הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים"
כך השתלטה עמותת הימין על מבנים במזרח ירושלים

החברה האמריקנית "קנדל פיננסס" רכשה כ-11 דירות בשכונה, בסיוע כמה עמותות ימין נוספות, ובהן עמותת אלע"ד הפועלת לביסוס הנוכחות היהודית בירושלים. לפי שעה עברו להתגורר במקום צעירים ומאבטחים בשל המתיחות עם התושבים הפלסטינים של השכונה. בהמשך מתוכננות לעבור להתגורר במקום גם משפחות יהודיות. מדובר בגידול משמעותי במספר הדירות השייכות ליהודים בשכונה, שבה מתגוררים היום כ-50 משפחות יהודיות.

עו"ד אבי סגל, המייצג את חברת "קנדל פיננסס", מסר בשיחה עם וואלה! חדשות כי חברתו היא חברה עסקית העוסקת בנדל"ן ובהשקעות. "החברה בחרה להשקיע בבתים בירושלים, והם נרכשו כדת וכדין", ציין עו"ד סגל.

"השתלטות פרובוקטיבית"

חבר מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ-העבודה, פפה אללו, מסר בתגובה: "מדובר בהשתלטות פרובוקטיבית על ידי אנשים שכנראה מעוניינים שהמצב המתוח ימשיך בירושלים. לאיש אין ויכוח על כך שסילוואן זה כפר ערבי, ואין מקום שם להתנחלות יהודית". הוא עוד הוסיף כי הוא חש אשמה על כך שהעירייה לא עשתה די על מנת לסלק את בית יהונתן מהשכונה, אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה קבע שהבית צריך להיאטם.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) בירך על כניסת היהודים לסילוואן. "כפר השילוח חוזר אט-אט לבעליו ההיסטוריים – לעם ישראל. זה עוד צעד חשוב בחיזוקה של ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים ובחיזוקה של ירושלים המאוחדת כבירת ישראל", אמר ח"כ יוגב.

מנגד, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) גינה את המהלך. "מי שהיה זקוק להוכחה לכך שדבריו של נתניהו על רצונו בשלום היו רק מס שפתיים קיבל אותה הלילה כשבני חסותו הפוליטיים ביצעו עוד פרובוקציה בירושלים בניסיון להצית את השטח ולהתסיס עוד יותר את השטח בעיר הפצועה בין כה וכה", אמר ח"כ פריג'. "המתנחלים לא רוצים ליישב את ירושלים, אלא להבעיר אותה, ולמרבה הצער הם זוכים לגיבוי ולתמיכה מהממשלה ומהקואליציה".

סיור של הוועדה לענייני ביקורת המדינה בסילוואן, אוקטובר 2010. עומר מירון
הדירות החדשות - גידול משמעותי בנוכחות היהודית בשכונה. סילוואן/עומר מירון

הנוכחות היהודית בשכונה הלכה וגדלה בשנים האחרונות, למורת רוחם של התושבים הפלסטינים במקום. מוקדם יותר השנה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים את הקמתו של "מתחם קדם", מרכז מבקרים שנוי במחלוקת שצפוי להשתרע על פני שטח של 16 אלף מטרים רבועים במבנה בגובה שבע קומות הכולל מוזיאון, הרחבת הגן הלאומי "עיר דוד", חיזיון אור-קולי ומתחם ארכיאולוגי. כמו כן, צפוי להיבנות במקום חניון תת-קרקעי ובו 250 מקומות חנייה. עלות המתחם עשרות מיליוני שקלים, ועמותת אלע"ד צפויה לממן את הקמת המבנה מכספי תרומות על קרקע שמנהלת רשות הטבע והגנים.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully