וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בערים המעורבות: יום הכיפורים וחג הקורבן יתנגשו

על רקע המתיחות שקיימת גם כך בין יהודים לערבים אחרי מבצע "צוק איתן", עשויים שני המועדים לחול השנה באותו היום - אירוע נדיר שמתרחש אחת ל-30 שנה. "מקווים שלא יהיו אירועים טרגיים"

מערכת וואלה!

יום הכיפורים היהודי וחג הקורבן המוסלמי עשויים להתקיים השנה בדיוק באותו יום. זאת, על רקע המתיחות הקיימת גם כך בין יהודים לערבים בכמה מוקדי חיכוך ברחבי הארץ ובערים מעורבות, בייחוד אחרי מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

עוד בוואלה! חדשות:
מסכמים שנה: מה השמות הנפוצים לתינוקות בתשע"ד?
תיעוד: היכתה באכזריות אישה שהעירה לה על חנייה
מסיבה לקהילה הגאה בתל אביב נערכה ב"סגנון דאעש"

מדובר באירוע נדיר שמתרחש אחת ל-30 שנה, אך עד הרגע האחרון לא נדע אם יתקיים גם השנה. הסיבה לכך היא שכמו בחגים מוסלמים רבים, גם מועד חג הקורבן המדויק נקבע לפי הירח - ולכן רק בעוד כמה ימים נדע אם זה אכן הולך לקרות.

מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
עימותים בין יהודים לערבים בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים, יולי 2014/רויטרס

בערים המעורבות מנסים להעביר מסר של פיוס, אולם העובדה שמדובר בשני מועדים בעלי אופי שונה כל כך, מקשה על כך: יום הכיפורים הוא יום של צום ותפילות ואילו חג הקורבן הוא חגיגה משפחתית שבמהלכה גם שוחטים טלה ועורכים סעודה מפוארת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בעכו תותר רק כניסה רגלית, ביפו הוזז מצעד

גורמים בכמה ערים מעורבות מאשרים שאכן מתקיימת היערכות לעניין. כך למשל, בעכו נערכים לסגור את העיר לכלי רכב ולאפשר רק כניסה רגלית. ברמלה, בעכו וביפו נערכו פגישות מיוחדות בין מנהיגי דת בעיר בניסיון לראות איך מתמודדים עם הסמיכות הצפויה בין המועדים, כשכל צד צפוי לבקש מהקהילה שלו לשמור על איפוק ולכבד את הצד השני. ביפו מנהיגי הדת המוסלמית גם נענו לבקשה להזיז מצעד שהיה אמור להיערך בבוקר החג למוצאי יום הכיפורים.

הפגנות ביפו בעקבות תכנית פראוור להתיישבות הבדואים. יולי 2013. דרור עינב
כוננות בערים המעורבות. הפגנה ביפו/דרור עינב

"כבר יזמנו שלושה מפגשים עם אנשי דת, חינוך, קהילה וביטחון", סיפר ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. "במידה שיהיו אירועים כאלה ואחרים, אנחנו - באמצעות הכוחות הגדולים שיהיו פרושים פה והאמצעים שיעמדו לרשותם, אם זה מהמשטרה ואם מהרשות המקומית - נדע להתמודד עם כל מקרה לגופו".

ראש עיריית רמלה, יואל לביא, אמר כי בעירייה פועלים להגביר את המודעות לאפשרות שהמועדים יחולו באותו יום. "מצד אחד היהודים צמים ומצד שני המוסלמים חוגגים", הסביר. "עצם יצירת המודעות, וגם בקשה להתנהגות, איך יואל יתנהג ואיך אחמד מתנהג באותו יום, אני מקווה שלא יהיו פה אירועים טרגיים".

עוד במהדורה:

כמעט תשעה מיליון אזרחים בישראל, ומהם השמות הפופולריים לתינוקות? כמדי ערב ראש השנה, מתפרסמים נתונים על אוכלוסיית ישראל: 8,904,373 אזרחים חיים בישראל. 176,230 תינוקות נולדו בשנת תשע"ד, מרביתם בנים. אילו שמות תנ"כיים עשו קאמבק והדיחו את איתי ונועה מראש רשימת השמות הפופולריים ביותר לילדים?

קומדיה על שביזות צבאית או דרמה קודרת על אטימות רבנית - מי ייצא מנצח? הערב יתקיים האירוע החשוב של הקולנוע הישראלי, טקס פרסי אופיר, ובעקבות הפרסום במהדורת וואלה! אף הוחזר בו הפרס הכספי המוענק ליוצרים ולשחקנים. האם "אפס ביחסי אנוש" של הבמאית טליה לביא ייקח את כל הקופה, או אולי יהיה זה "גט" של הבמאית והשחקנית המוערכת רונית אלקבץ? מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות, דורון פישלר, מהמר.

הכהן הגדול בן שמונים: לאונרד כהן, אחד היוצרים החשובים במוזיקה, חוגג היום שמונים ומוציא אלבום עם תשעה שירים חדשים. מתנת יום ההולדת של וואלה! תרבות היא פרויקט מחווה מיוחד, הכולל קאברים של מוזיקאים ישראלים, מעריצי לאונרד כהן, ושיר חדש שכתב אלון עדר בהשראתו של היוצר. צפו ברונה קינן מבצעת את Who by Fire.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר מעונן חלקית וללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully