וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בעוטף עזה קוראים להסדר: "הכוח לבדו לא יספיק"

20.9.2014 / 21:32

כ-300 תושבי יישובים בדרום הגיעו לצומת שער הנגב להפגנת מחאה תחת הכותרת: "עוצרים את המלחמה הבאה". ראש השב"כ לשעבר עמי אילון: "לנו יהיה ביטחון כאשר להם תהיה תקווה"

תושבי עוטף עזה מפגינים נגד הממשלה בצומת שער הנגב. עדי חמאוי,
"שקט מדומה". תושבי עוף עזה בהפגנה, הערב/עדי חמאוי

כ-300 תושבי אזור עוטף עזה מפגינים הערב (שבת) נגד הממשלה בצומת שער הגנב, תחת הכותרת: "עוצרים את המלחמה הבאה". מארגני האירוע, חברי "התנועה לעתיד הנגב המערבי", הסבירו כי מטרת ההתכנסות היא לקרוא לממשלה להביא לשקט ביטחוני באזור תוך גיבוש הסדר מדיני כדי להביא לסופו של "המצב הבלתי נסבל בעוטף עזה", כהגדרתם.

ראש השב"כ לשעבר עמי אילון, כיום מראשי תנועת "עתיד כחול לבן" עלה לנאום במהלך האירוע ואמר: "הלחימה ב'צוק איתן', לצד גבורת החיילים ואומץ לבכם בעוטף עזה, הבהירה לנו את מגבלות הכוח הצבאי". "למרות המכה הצבאית וההרס הרב ברצועה אנו יודעים לומר בוודאות כי אחיזתו המדינית של החמאס התחזקה בצורה ברורה. הכוח לבדו, ללא תקווה מדינית, יגביר את השנאה, יחזק את הקיצונים, יחליש את המתונים ויפורר אתה היסודות הדמוקרטיים של החברה בישראל. אם למדנו משהו בעזה: לנו יהיה ביטחון כאשר להם תהיה תקווה. או במילים אחרות – לנו יהיה ביטחון כאשר להם, על פי תפישתם, יהיה מה להפסיד".

"אנו יודעים היום את מה שהבינו לפנינו בגין, רבין וגם שרון - לצד כוחנו הצבאי עלינו להגיע להסדר מדיני עם שכנינו המכירים בזכותנו לחיות לצדם", המשיך אילון. "איננו נאיבים. גם בעתיד יהיה עלינו לשלוח את צעירינו לקרב מול אלה הקמים להורגינו. במיוחד בשל כך עלינו להבטיח שישראל תהיה מדינתנו הדמוקרטית והבטוחה של העם היהודי".

הלחימה בדרום תתחדש? כותרות אחרונות:
לראשונה מתום "צוק איתן": רקטה התפוצצה בשטח ישראל
חשש בעוטף עזה: "מחפשים היכן להתארח בראש השנה"
תושבי עוטף עזה נגד הממשלה: "ההבטחה לשקט מתפרקת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא עניין של ימין או של שמאל". המפגינים בצומת שער הנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים הרבים הסבירו כי החליטו לצאת ולהפגין הערב כדי להבהיר למקבלי ההחלטות שאין לקבלם כמובן מאליו. "הגענו לכאן כדי להשמיע את קולם של תושבי עוטף עזה", אמר איציק איפרגן, תושב קיבוץ כפר עזה. "שימצאו פתרון למצב הבלתי נסבל באזור - אם זה אומר כיבוש הרצועה ואם זה אומר הסדר מדיני עם אבו מאזן". "הגעתי כדי להביע הזדהות ואני בעד כל אירוע שמשתתפים בו חילוניים, דתיים, עירוניים וקיבוצניקים", אמרה דינה ברנשטיין, מזכירת קיבוץ מגן. "צריך לשים סוף לקרקס הזה, שמוציא מהמשוואה חלק שלם של אוכלוסיית הארץ הזאת".

נצר משאלי, תושב נתיבות, אמר כי הוא הגיע להפגנה "כדי לזעוק את הכאב של הנגב המערבי על ההפקרה הביטחונית". "לדעתי", אמר, "זה לא עניין של ימין או של שמאל - מדובר על העתיד של האזור כולו, הזעקה היא זעקה של כולם. אנחנו דורשים פתרון קבוע ולא סטטוס קוו של שקט יענה בשקט כזה או אחר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
רקטה שנורתה מרצועת עזה לישראל במהלך "צוק איתן"/רויטרס

השבוע, לראשונה מתום מבצע "צוק איתן", התפוצצה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. כמו כן, לא נשמעה באזור אזעקת "צבע אדום" טרם השיגור.

לאחר נפילת הרקטה, הביעו חשש תושבים רבים באזור עוטף עזה מפני חידוש הלחימה, בעיקר לנוכח ראש השנה החל בשבוע הבא. "לא חשבנו שהעניינים יראו אחרת אחרי שסיימו ככה את המלחמה, לא ציפינו למשהו אחר", הודתה מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה שבאשכול.

לדבריה, רבים מהתושבים בקיבוץ הגיעו למסקנה עוד לפני הירי היום כי ישנו סיכוי גדול לחידוש הירי, והחלו מבעוד מועד לשקול את בילוי החג הרחק מביתם. "יש לנו חשש כל הזמן והחשש לגבי ירי בראש השנה רק גובר, יש פה הרבה משפחות שמחפשות איפה לעשות את החג ואנחנו מבינים אותן כי החשש הוא אמתי ומוחשי".

(עדכון ראשון: 20:01)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully