וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה התפנתה מאשקלון - מאה עטלפים פשטו על הבית

26.8.2014 / 5:13

משפחה שעזבה את ביתה לצורך שיפוצים, נדהמה לשמוע שהפועלים מצאו במקום מושבה שהקימו נקבות עטלפים כדי להניק את גוריהן. החיות הועברו לקבלת טיפול ושוחררו במערות בית גוברין

עטלפים נמצאו בבית של משפחה שעקב המצב הביטחוני עזבה את ביתה באשקלון. אוגוסט. עזרא חדד, רשות הטבע והגנים,
עטלף אשף מצוי/עזרא חדד, רשות הטבע והגנים

בני משפחה מאשקלון שפינו את ביתם לפני כמה חודשים לצורך שיפוצים, גילו שבזמן היעדרותם משפחה אחרת השתלטה על הנכס: יותר ממאה עטלפים מסוג "אשף מצוי" התמקמו באחד החדרים בבית. המשפצים העידו כי כשנכנסו לבית, כמה חודשים לאחר שהמשפחה עזבה, הם "הריחו ריחות מוזרים ושמעו קולות משונים", ובסריקה שערכו נדהמו לגלות את היצורים המכונפים באחד מהחדרים. הם הזעיקו למקום את אנשי רשות הטבע והגנים, ואלה העבירו את היונקים המעופפים לטיפול בבית החולים לחיות בר של הספארי ברמת גן.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
גורם פלסטיני: הסכמנו להפסקת אש, ממתינים לישראל
העיתונאי האמריקני ששוחרר מהשבי בסוריה הועבר לת"א
מזדהים עם הדרום: ועידת המשפט הועברה לאשקלון

עטלפים נמצאו בבית של משפחה שעקב המצב הביטחוני עזבה את ביתה באשקלון. אוגוסט. שמוליק לנדאו, הספארי,
"בתוך החדר נמצאו 20 נקבות שהניקו את גוריהן"/שמוליק לנדאו, הספארי

"אשף מצוי הוא אחד ממיני עטלפי החרקים הנפוצים בכמה ערים ברחבי הארץ, והוא ידוע כחובב מבנים נטושים", הסבירו אנשי רשות הטבע והגנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לדבריהם, משפחת העטלפים הגדולה "החליטה לנצל את העובדה שמשפחה אחרת של בני אדם עזבה את ביתה שבאשקלון, זיהתה את הבית כנטוש והחליטה להקים בו מושבה". עמרי בוכניק, פקח רשות הטבע והגנים, תיאר תמונה משפחתית למדי בבית הנטוש: בתוך החדר הוא מצא 20 נקבות שהניקו עשרות גורים. לדבריו, עטלפי האשף נוהגים להשתלט על בתים נטושים לאחר תקופת ההזדווגות שלהם, כשהנקבות לא זקוקות יותר לזכרים, ומסלקות אותם או מוצאות לעצמן משכן חלופי. בוכניק העביר את האמהות והגורים לקבלת טיפול רפואי בספארי.

"רוב הגורים היו כבר חלשים מאוד משום שהאימהות נלכדו בבית ולא הצליחו לצאת ולהביא להם מזון", הסביר שמוליק לנדאו, מטפל ראשי בבית החולים לחיות בר. "קיבלנו עשרות עטלפים בבת אחת בתוך ארגזים. חלקם יצאו מהארגזים ולרגע היה נראה שאנחנו בתוך מסיבת עטלפים גדולה". שיחזר לנדאו את המחזה.

עטלפים נמצאו בבית של משפחה שעקב המצב הביטחוני עזבה את ביתה באשקלון. אוגוסט. עזרא חדד, רשות הטבע והגנים,
העטלפים הוחזרו לביתם הטבעי שבמערות בית גוברין/עזרא חדד, רשות הטבע והגנים

הוא הוסיף שניתן היה לזהות את הקשר בין האמהות לגורים. "תוך כדי טיפול בהם, שמענו קולות מצוקה של גורה שבקעו מאחד הארגזים. בתגובה, נשמעו קולות חוזרים של נקבה בוגרת מארגז אחר. הבנו שמדובר באמא ובגורה שלה ואיחדנו ביניהן".

העטלפים קיבלו טיפולים אינטנסיביים במרפאה על מנת להתחזק. יממה לאחר הטיפולים, הם הועברו בהצלחה לביתם הטבעי שבמערות בית גוברין.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully