וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת שעוררה סערה נפצעה: "הייתי קושרת אותם"

24.8.2014 / 2:59

עדן אברג'יל, שעוררה סערה כשהצטלמה לצד ערבים כפותים, נפצעה בשישי כשרקטה התפוצצה בגן יבנה. על משגרי הרקטה: "הייתי שמה להם אזיקים ופלנלית. להצטלם איתם? לא בטוח"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בעדכון על מצבו של נתנאל ממן, שנפצע אנושות בהתפוצצות הרקטה בגן יבנה)

בין הפצועים בהתפוצצות הרקטה ליד גן יבנה שלשום (שישי) בערב הייתה עדן נגר מאשדוד, שעלתה לכותרות לפני ארבע שנים – כשעוד נקראה עדן אברג'יל – אחרי שפרסמה בפייסבוק תמונות שלה כחיילת לצד עצירים פלסטינים כפותים שעיניהם מכוסות בפלנלית. התמונות עוררו סערה בארץ ובעולם והדבר זכה לגינוי מצד גורמים שונים. לאחר שנפצעה שלשום באורח קל פונתה נגר לבית החולים קפלן ברחובות, יחד עם עוד שלושה פצועים, בהם נתנאל ממן שנפצע אנושות, ואחיו תמיר ממן שנפצע באורח קל. נתנאל ממן הועבר כמה שעות אחרי האירוע לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מלחמה בדרום, רקטות גם בצפון - כותרות נוספות:
מהלך קרקעי חדש בעזה? זה הזמן של ישראל להכריע
5 רקטות התפוצצו ליד קיבוץ בצפון רמת הגולן
פינוי מאורגן ביישובים בדרום: "נחזור כשיהיה שקט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמרתי שהמטרה שלהם היא להשמיד אותנו – וצדקתי". נגר באחת התמונות שעוררו סערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר אחרי שהתאוששה מעט מהפציעה שיתפה נגר את חבריה בפייסבוק ברגשותיה כלפי המחבלים שירו את הרקטה שהתפוצצה סמוך למכונית שבה נסעה בערב שבת. "הייתי רוצה לקשור אותם עם אזיקים ולשים להם פלנלית", סיפרה לוואלה! חדשות. "להצטלם איתם אני לא בטוחה", הוסיפה בהתייחסה לפרסום שעורר בזמנו את הסערה, "אבל הייתי רוצה שהם יהיו במקום לו הם ראויים – בכלא, או שייושם עליהם גזר דין מוות".

פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
נזק למכונית כתוצאה מהתפוצצות הרקטה בגן יבנה/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

למחרת הפציעה שחזרה נגר את ההתרחשות: "זה היה בשישי ברבע לעשר. אני והפצוע עצרנו את האוטו אחד ליד השני, והרקטה פשוט נפלה בין הרכבים של שנינו. הכול נהיה מעורפל, זה היה עניין של שניות. האזעקה כבר הסתיימה וזה נפל". היא ציינה כי אם הייתה יוצאת מהמכונית בזמן האזעקה, "זה היה פוגע בי פגיעה ישירה. האוטו הציל אותי". באשר לפציעתו של ממן סיפרה: "ברגע שזה נפל קלטתי את הרכב שלצדי. כרית האוויר שלו נפתחה. אמרתי לעצמי, 'רוב הסיכויים שהבנאדם נפגע". בשלב זה היא החלה לצעוק ולקרוא לעזרה. "הכול היה מעורפל כזה", תיארה. "אני חטפתי באותם רגעים רסיסים לאזור העיניים, הפנים האוזניים והלחיים. הרכב שלי קטן והוא זז מההדף של נפילת הרקטה. תוך כדי גם חטפתי מכה בחזה ושם יש לי שטף דם".

פוסט של עדן נגר אברג'יל שנפצעה מרסיסי רקטה באזור גן יבנה ב-22 באוגוסט 2014. פייסבוק, צילום מסך
"תודה על הדאגה". הפוסט שפרסמה נגר בסוף השבוע/צילום מסך, פייסבוק

היא חיוותה דעתה בנוגע לשגרה שבה נתונים תושבי הדרום בעת האחרונה. "לצערי, זה דבר שהפך נורמלי במדינה שלנו", אמרה. "זו פעם שנייה שאני חווה כזה דבר: בצבא שירתי בעזה וגם נפצעתי". והיה לה גם מה לומר על הביקורת הציבורית שספגה ב-2010 בשל התמונה המפורסמת: "צוחק מי שצוחק אחרון. זה קל להיות חכם מהצד. התקשורת רוצה להראות פנים נאורות, אבל זה לא המצב. אמרתי שאין אמונה בערבים, אמרתי שאין עם מי לעשות שלום, ואמרתי שהמטרה היחידה שלהם היא בסך הכול להשמיד אותנו - וצדקתי. אותם כתבים שתקפו אותי באותה תקופה לא סובלים מאזעקות כמו שאנחנו סובלים כאן, ואני גם לא מאחלת את זה לאף אחד, אז מי הם שיבקרו אותי?", תהתה.

פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
הזירה בגן יבנה, בשישי/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

זמן קצר אחרי ששוחררה מבית החולים אמרה נגר: "אני מרגישה עכשיו לא טוב, מרגישה גרוע. זו טראומה בשבילי לחטוף את המכה הזאת – פיזית ונפשית. זו טראומה בשבילי לראות בנאדם חצוי לשניים שותת דם (הפצוע נתנאל ממן, ד"י). לראות כזה דבר כזה גורם לי להתעלף. זה מחזה נוראי. למה לעשות לנו כזה דבר? נשבר לי שהם מצליחים לשבש לאנשים פה את החיים".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully