וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמוד ומורל הופתעו: "קיבלנו מתנות מזרים באלפי שקלים"

19.8.2014 / 0:05

יממה לאחר החתונה המעורבת, שוחח הזוג מנסור עם וואלה! חדשות וסיכם את האירוע המתוקשר: "לא נתנו להסתה נגדנו לעצור אותנו". מורל: "לא מתייחסת לדעות של אחרים, לרגע לא חשבנו לבטל"

צילום: יותם רונן, עריכה: קשת סידי

יום לאחר החתונה של מורל ומחמוד - יהודייה בת 23 שהתאסלמה ומוסלמי בן 26 מיפו - התעורר אתמול (שני) בבוקר הזוג מנסור לבוקר חדש, כשהוא עטוף בתמיכה ובאהבה ומקווה לקצת שקט. זאת, אחרי שהאירוע הפרטי של השניים הפך, מבלי שרצו בכך, לחתונה המתוקשרת של השנה, נגדה הפגינו פעילי ימין בקריאה לבטלה בשל "התבוללות". "לא חלמנו בחיים על חתונה כל כך יפה", אמר הבעל הטרי והמאושר לוואלה! חדשות, "למרות שפחדנו שהאורחים שלנו לא יגיעו בשל האיומים הקשים וההסתה נגדנו, כולם הגיעו, ויחד איתם עוד 150 אורחים קרובים ששכחנו להזמין בגלל כל ההמולה שתפסה אותנו בחודש האחרון". "לחתונה עצמה הגיעו עוד מאתיים איש עם פרחים ומתנות שרצו להיכנס, ולהיות אתנו ביום הכי שמח בחיים שלנו, אבל פשוט כבר לא היה מקום", הוסיף מחמוד.

על מאות פעילי הימין, חברי ארגון להב"ה למניעת התבוללות, שהגיעו להפגין במקום שבו הגדיר בית המשפט כמקום מרוחק ומתאים להבעת המחאה כנגד החתונה, אמר החתן: "זכותם להפגין. כל אחד רשאי במדינה להפגין ולהביע את דעתו, אבל אני מאוד מצטער על כך. לא אשקר - ההפגנות האלה הפריעו. הרי אף אחד לא רוצה שיפגינו מול החתונה שלו בערב החשוב ביותר בחייו. אבל לא נתנו לזה לשבור אותנו, היינו בעננים". לדבריו, "כל אדם אחר במקומי כבר היה מבטל את האירוע, דוחה את החתונה לעוד חודשיים ועושה טקס צנוע במסעדה. אנחנו פשוט לא נתנו לארגון הזה לשבור אותנו. מה הם לא עשו לנו - התקשרו, קיללו, איימו - ובכל זאת לא ויתרנו".

זעם המפגינים הופנה בעיקר כלפי הכלה מורל, שלדבריהם בגדה בעם ישראל כשהחליטה להתחתן עם ערבי ובכלל להתאסלם. "אני מודה לכל אלה שתמכו והגיעו, למרות כל הקריאות להחרים ולחרב", אמרה היום. "אני לא מתייחסת לדעות של אחרים, זו הייתה החלטה שלי ואני עומדת מאחוריה. לשמחתי הכול עבר בשלום, ולדקה לא חשבנו לבטל ולדחות את החתונה".

עוד על "חתונת המריבה":
הפרות סדר בחתונת מורל ומחמוד, 6 פעילי ימין נעצרו
הנשיא ריבלין: "ההסתה נגד מחמוד ומורל מקוממת ומדאיגה"
”החתונה של מורל ומחמוד חושפת את הצביעות של השמאל”. דעה

מורל מלכה ומחמוד מנסור ביום חתונתם, 17 אוגוסט 2014. רויטרס
"היינו בעננים". מורל ומחמוד ביום חתונתם, שלשום/רויטרס

מלבד המפגינים מימין שקראו קריאות גזעניות, הגיעו לאזור החתונה גם עשרות אנשים ובידיהם פרחים, בלונים ומתנות במטרה להראות לחתן ולכלה כי יש עוד צדדים במדינת ישראל שדווקא מכבדים את החלטתם. "קיבלנו מלא מתנות מאנשים שתומכים בנו, אנשים שאנחנו לא מכירים, מתנות וצ'קים באלפי שקלים. אין לי מילים לתאר כמה זה ריגש אותנו", אמר.

למרות פסיקת בית המשפט כי המוחים לא יפגינו מול בית האירועים בראשון לציון, אלא במרחק של 200 מטרים ממנו, הדבר לא מנע מחלק מהפעילים להתנכל לאורחי החתונה, שהגיעו עם מכוניותיהם וחנו באזור החנייה המרוחק, קרוב למתחם ההפגנה. שם, הם ספגו קללות וקריאות "מוות לערבים" ו"ערבי הוא מחבל". "ביומיים-שלושה האחרונים התקשרתי לכל החברים שלי וביקשתי מהם שיגיעו לחתונה, ולא יתייחסו למפגינים שיגיעו וינסו לחבל לנו בשמחה. זה מעצבן שאתה מגיע לאירוע בערב, לבוש יפה, רוצה לשמוח וליהנות וצריך לסבול קללות כאלו. אני שמח ומודה להם שלא התייחסו לאותם מפגינים והתנהגו בצורה בוגרת", סיפר מחמוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנות תמיכה והפגנות נגד חתונתם של מחמוד ומורל מול האולם בו הם מתחתנים, ראשון לציון. אוגוסט 2014. דרור עינב
פעיל מארגון להב"ה בהפגנה נגד החתונה, שלשום/דרור עינב

לדברי מנסור, ההמולה, ההפגנה והמחאה הם ללא ספק תוצר של המלחמה בדרום. "אני בטוח שאם לא היה עכשיו את מבצע 'צוק איתן' אז ההפגנה הזאת לא הייתה מתקיימת. אנחנו לא הזוג המעורב היחיד במדינת ישראל, יש עשרות זוגות מעורבים רק ביפו, ואף אחד לא מדבר על זה", אמר.

אזרחים שהגיעו לתמוך במחמוד ומורל מול האולם בו הם מתחתנים. אוגוסט 2014. דרור עינב
"אין לי מילים לתאר כמה זה ריגש אותנו". אזרח שהגיע לתמוך בבני הזוג, שלשום/דרור עינב

מנסור התייחס גם לסיקור התקשורתי הנרחב: "כל כלי התקשורת בארץ הגיעו אתמול לסקר את החתונה שלנו, וגם כלי תקשורת מחו"ל. אחרי ניסיונות ממושכים שלהם להיכנס ולסקר את האירוע מבפנים, איפשרנו להם. רצינו להראות לכולם איך מתייחסים למורל במשפחה שלי, איך מחבקים אותה באהבה, ובכלל, להראות איך שברחבת הריקודים רוקדים יהודים וערבים יחד. גם שרת הבריאות יעל גרמן הגיעה אתמול לחתונה לחזק אותנו ואמרה לנו לא להתייחס לקריאות הגזעניות והמסיתות של אנשי להב"ה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully