וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסות יחודשו? שדה התעופה בעובדה הוכשר לנחיתות זרות

23.7.2014 / 10:29

אחרי שחברות תעופה זרות רבות ביטלו את הטיסות לישראל וממנה בשל המצב הביטחוני הודיע משרד התחבורה כי יתאפשר להן לנחות בנגב, הרחק מאיום הרקטות. "עובדה ישמש יעד חלופי"

צילום: אבי כהן, רז בוזנאח; עריכה: גדי וינסטוק

שידור ישיר מגבול הרצועה (צילום: שי מכלוף)

LIVE

אחרי שחברות תעופה זרות רבות החליטו אתמול לבטל את טיסותיהן לישראל וממנה בעקבות המצב הביטחוני, שכלל ירי רקטות לעבר מרכז הארץ, הודיע היום (רביעי) משרד התחבורה כי נמל התעופה בן גוריון אמנם ימשיך לפעול באופן סדיר, אולם הוסיף כי חברות תעופה שיחששו לנחות שם, יוכלו לנחות גם בשדה התעופה עובדה שבנגב.

בתום הערכת מצב של רשות שדות התעופה יחד עם אנשי משרד התחבורה הוחלט כי נמל התעופה בעובדה יושמש למטרה זו החל מ-12:00 בצהריים וכי הוא יהווה יעד חלופי לנתב"ג. האפשרות הזאת תוצע לכל חברות התעופה במטרה להסדיר את הטיסות לישראל וממנה וכדי לפתוח את השמיים של ישראל.

"צוק איתן": סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
דובר צה"ל: "הקרב לא הסתיים, חמאס נפגע קשות"
פולי מרדכי לאל-ג'זירה: "הצבא שלנו בשטח, לא מתחבא"
שני קציני צה"ל נהרגו אמש ברצועת עזה

נמל התעופה עובדה באילת. יולי 2014. ויקיפדיה, אתר רשמי
נמל התעופה בעובדה/אתר רשמי, ויקיפדיה

"הנחיתי לפתוח את שדה עובדה לחטיסות נכנסות ויוצאות מ-12:00 בצהריים, ואני יכול לומר שאנחנו מצטרים על החלטת ה-FAA האמריקנית (מינהל התעופה הפדרלי) למנוע טיסות ארצה. לא הייתה שום סיבה להפסיק את הטיסות מנתב"ג ואליו משום שהוא בטוח ומאובטח", כך אמר הבוקר שר התחבורה ישראל כץ שהשתתף בישיבה המיוחדת בעקבות המצב בנתב"ג.

"לשמחתי, אני יכול לומר שרוב מי שתכנן לטוס – יטוס", הוסיף. "התעופה האווירית תתקיים למרות האיומים, כדי שמדינת ישראל תוכל לפעול (ברצועה) לפי האינטרסים במטרה למנוע פגיעה בעורף".

השר כץ אמר כי מתקיימים מגעים קדחתניים עם גורמים שונים בעולם בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - שכבר שוחח בנושא עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. "אני עצמי פועל עם כל הגורמים הרלוונטיים בעולם, והייתה שיחת ועידה בלילה בהשתתפות גורמים שונים, אמריקנים, ישראלים, מקצועיים וכאלה שקשורים לניסוח מדיניות. אנחנו מצדנו הבאנו עובדות ומסר ברור: שלא היתה סיבה להפסקת הטיסות. זה לא סוד שמה שקרה בעקבות ההחלטה האמריקנית, זה שגם חברות תעופה אירופיות ביטלו".

אלפים תקועים

נכון לשעה זו, אלפי ישראלים תקועים בחו"ל ואלפים אחרים נותרו בישראל. נוסעים רבים לא הסתירו את אכזבתם, נוכח ביטולי הטיסות. "ארגון טרור כמו חמאס הצליח היום. הוא סגר את השמיים של ישראל וכל התוכנית שלו לשתק את התעופה בישראל הצליחו", אמרה אחת הנוסעות בזעם. אימרות כאלה נשמעו בקרב מרבית הנוסעים שנותרו בארץ ושחופשתם בוטלה.

נתניהו, כאמור, שוחח אמש עם קרי, וביקש ממנו לפעול להשבת הטיסות של חברות התעופה האמריקניות לישראל. הלילה התייחסה דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, לבקשת נתניהו לפעול לחידוש הטיסות. מדבריה עלה כי אין בכוונת וושינגטון לעשות זאת.

"אזהרת מינהל התעופה האזרחי פורסמה כדי להגן על אזרחים אמריקנים ועל חברות תעופה אמריקניות", אמרה סאקי לכתבים. היא הבהירה כי "השיקול היחיד הוא ביטחונם של אזרחינו ובטיחותם". סאקי ציינה כי מינהל התעופה "ממשיך לבחון את המצב ולהעריך אותו" וכי הוא יפרסם הנחיות מעודכנות בחלוף יממה ממועד פרסום האזהרה. גורם בכיר בממשל אובמה היה נחרץ אף יותר ואמר הלילה כי "אין בכוונתו לערער על מנהל התעופה, נקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully