וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמוץ אמר: 'לא יכול להשאיר את החיילים שלי לבד'"

יוסי קרן, חברו של רס"ן אמוץ גרינברג שנהרג בהיתקלות ליד עין השלושה, סיפר כי הוא התנדב למילואים חרף גילו. גם חבריו של סמל אדר ברסנו מתקשים לעכל: "הוא חי כגיבור ומת כגיבור"

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

מנחמים רבים נהרו הערב (שבת) לבתיהן של שתי משפחות אבלות, ששכלו הבוקר את בניהן בחילופי האש עם מחבלים ליד עין השלושה, על גבול רצועת עזה. הערב הותר לפרסם כי בתקרית נהרגו רס"ן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, ששימש כקצין מבצעים בשירות המילואים, וסמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, ששימש כנהג. באירוע נפצעו שני חיילים בינוני וחייל נוסף באורח קל, והם מאושפזים בבית החולים סורוקה. מחבל אחד נהרג בחילופי האש.

מבצע "צוק איתן" - כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
מטח לעבר הדרום והשפלה; "כיפת ברזל" יירטה 10
פעילי ימין ושמאל מפגינים בתל אביב ובחיפה
בשל המנהרות: כוחות מיוחדים יאבטחו את יישובי עוטף עזה

אמוץ גרינברג, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים ליד עין השלושה במבצע "צוק איתן". 19 ביולי 2014. שלומי גבאי
הותיר אישה ושלושה ילדים. אמוץ גרינברג/שלומי גבאי

גרינברג, נשוי ואב לשלושה ילדים, היה עורך ודין ורואה חשבון במקצועו, והוא היה ראש צוות חקירות ברשות לניירות ערך. ב-13 השנים האחרונות הוא הוביל חקירות כלכליות רבות. הוא גדל והתחנך בקיבוץ יטבתה שערבה, ובעבר שימש כסגן מפקד גדוד בחיל השריון. עשרות אנשים באו הערב לבית המשפחה ברחוב רעות בהוד השרון. הם סיפרו כי גרינברג אהב את הצבא ואת החיים, ועשה הכול בחיוך.

"תמיד אומרים על אנשים שהולכים שהם מדהימים, אבל אין מילים טובות יותר להגיד על אמוץ", אמר עודד שפריר, מזכ"ל הרשות לניירות ערך וחבר של גרינברג. "זה אדם שהוא מלח הארץ, איש מדהים, חבר טוב, אדם שכולם תמיד רוצים להיות בסביבתו, בעבודה ובכל אירוע חברתי. תמיד יש סביבו התקהלות. הוא אדם נעים, מנהל שכל עובדיו מתים עליו גם בעבודה". לדברי שפריר, גרינברג תמיד היה בחזית – במילואים וגם בעבודה. "הביטוי 'אחריי' מתאר אותו הכי טוב. עובדים הולכים אחריו מתוקף אישיותו. הוא איש מדהים עם משפחה מדהימה ושלושה ילדים מקסימים. כל העובדים התקשרו אליי והם מסרבים להאמין".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמוץ גרינברג, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים ליד עין השלושה במבצע "צוק איתן". 19 ביולי 2014. שלומי גבאי
"הוא מבוגר, הוא לא היה חייב לצאת". גרינברג במילואים/שלומי גבאי

שפריר שחזר: "הפעם האחרונה שדיברנו הייתה לפני שהוא יצא לצו 8. היינו גם רצים יחד ודיברנו על מרוץ קרוב שהולך להיות. אמוץ לא חשש משום דבר, כלום לא הרתיע אותו". על התעקשותו של חברו להמשיך לשרת במילואים סיפר: "הוא מבוגר, הוא לא באמת היה חייב לצאת, אבל זה אמוץ – תמיד ראשון, יוצא לכל צו 8, תמיד ראשון ללכת ולהתנדב. אין דברים כאלה".

"לפני יומיים עוד ישבנו בפאב בהוד השרון והחלפנו חוויות", סיפר יוסי קרן, חברו הטוב ביותר של גרינברג. גם הוא ציין את רוח ההתנדבות שאפיינה את גרינברג. "אמוץ תרם מספיק למדינה, ול'צוק איתן' הוא יצא בהתנדבות. הוא אמר לי, 'אני לא יכול להשאיר את החיילים שלי לבד, אני חייב להיות איתם בלחימה. אני חוזר לרצועה'. אתמול הוא עוד היה בבית עם משפחתו וירד איתם למקלט כשהייתה אזעקה והיו יירוטים מעלינו. הוא היה מלח הארץ, פטריוט. היום בצהריים עוד ניסיתי להשיג אותו טלפונית, אבל הגעתי לתא קולי ואז חבר משותף שלנו הודיע לי שהוא נהרג".

יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, ספד הערב לגרינברג. "בהלם, בזעזוע ובכאב עצום קיבלנו את ההודעה שאהובינו, רס"ן במיל' אמוץ גרינברג, נהרג היום בלחימה בעין השלושה. אמוץ היה אחד מעמודי התווך שהובילו את מחלקת חקירות לאורך שנים רבות. אנחנו כואבים ומבכים את לכתו בטרם עת ומשתתפים ביגונם המר של אשתו שגית ושלושת ילדיו".

"אדר היה הגיבור של החבורה"

גם בנהריה, שם מתגוררת משפחתו של אדר ברסנו, הורגש הערב אבל כבד. ברסנו, לוחם שריון שבשנה האחרונה שימש נהג מח"ט, הותיר אחריו הורים, אח בן 17 ואחות בת 12. עשרות מנחמים הגיעו לבית המשפחה, בהם גם שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, שם התגוררה המשפחה עד לפני עשור.

אדר ברסנו, נהרג במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. פייסבוק, צילום מסך
"היה ילד טוב, ולא כקלישאה". אדר ברסנו/צילום מסך, פייסבוק

"המשפחה כולה בהלם", סיפר אשר שמואלי, חבר קרוב של המשפחה. "אדר היה חניך מצטיין בצופי אש בנהריה. אביו הוא קצין בכיר בשירותי הכיבוי במרחב הגליל המערבי. הוא הלך בעקבות אביו. הוא אהב את הארץ, הוא אהב את נהריה, אהב את המשפחה והחברים, היו לו המון-המון חברים. הוא היה חייכן, מלח הארץ. התחושה של המשפחה היא מאוד קשה. אבא שלו לוחם אש ותיק במרחב".

בר שפס, חבר ילדות של ברסנו, סיפר: "אדר היה ילד ממש-ממש טוב, ולא כקלישאה כמו שאומרים אחרי שמישהו נהרג. לפני שהוא חשב על עצמו, הוא דאג קודם כל לחברים שלו, הוא היה הגיבור של החבורה. הוא חי כגיבור ומת כגיבור. אני לא מעכל שזה קרה". על הפעם האחרונה שברסנו היה בחופשה מהצבא סיפר חברו: "הוא ניסה לשכנע אותי שנצא לבירה, ולי לא היה חשק. ניסיתי לשכנע אותו שיבוא אליי לכוס קפה. אני לא מאמין שפספסתי את ההזדמנות הזאת. זו הייתה הפעם האחרונה שיכולתי לבלות אתו. המשפחה יושבת בפנים, מרוסקת לגמרי, אני לא מבין איך אנחנו מגיעים למצב שאמא, אבא וסבתא קוברים את הבן, את הנכד שלהם. זה שובר את הלב. לאחותו הקטנה הייתה לא מזמן בת מצווה, כל המשפחה הייתה שמחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ידע לאן הוא הולך ואיפה הוא נמצא". ברסנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי שפס, ברסנו "ידע לאן הוא הולך ואיפה הוא נמצא, אבל הוא אמר לנו, 'אל תדאגו, יש התחממות, אבל הכול יהיה בסדר'. כואב לי עכשיו שאין לי את החבר הכי טוב שידפוק לי על הדלת ויוציא אותי לבלות. בשבת האחרונה הוא דיבר עם ההורים שלו והרגיע אותם, אמר להם 'אל תדאגו, הכול יהיה בסדר'. ההורים שלו חששו כל הזמן, אבל בטחו בו. כל חייו הוא רצה לתרום".

ישראל טטרו, חבר נוסף, הוסיף: "אדר היה בחור פייטר שאהב את המדינה ואהב את הצבא. הוא היה הגבר של החבורה, בחור מצחיק, חייכן, תמיד ידע לצחוק וליהנות. הוא מאוד אהב את השירות ורצה לתרום למדינה ולעזור לתושבי הדרום, לסיים בשבילם את הסבל שהם חווים כבר שנים. הוא לא חשש בכלל, תמיד אמר שיהיה בסדר. היו מקרים שאמא שלו הייתה מתחננת בפניו שיחזור הביתה, אבל הוא אהב להישאר בצבא. אזכור ממנו את החיוך, את הצחוק, את זה שהוא היה מבין את כל החברים ומשמח אותם. תמיד היה שמח".

הלווייתו של אמוץ גרינברג תיערך מחר אחר הצהריים בחלקה הצבאית של בית העלמין נווה הדר בהוד השרון. הלווייתו של אדר ברסנו תצא מחר ב-16:30 מבית הוריו ברחוב העלייה 19 בנהריה לבית העלמין הצבאי בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully