וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים בעימותים בין פעילי שמאל לימין בתל אביב וחיפה

מאות פעילי שמאל וימין הפגינו בחיפה ובתל אביב בעד ונגד מבצע "צוק איתן". בתל אביב פרצו פעילי ימין את מחסומי המשטרה, וחסמו את הכניסה לחניון "הבימה". "איך הם מפגינים בזמן שחיילים נהרגים?"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: קשת סידי

בזמן שברצועת עזה ממשיכה הפעולה הקרקעית, בתל אביב ובחיפה מקיימים הערב פעילי שמאל וימין הפגנות בעד ונגד הפעולה. להפגנה המרכזית בתל אביב הגיעו כ-300 פעילים מארגוני שמאל, שקראו קריאות ובהן: "צה"ל הוא ארגון טרור", "הכיבוש הרג את כולנו" ו-"שחרור עזה". מולם הפגינו פעילי ימין, וכמאה מהם פרצו בשלב מסוים את המחסומים המשטרתיים סביב להפגנת פעילי השמאל, והחלו לתקוף את המפגינים תוך שהם קוראים קריאות "מוות לערבים". המתפרעים תקפו בחורה שהשתתפה בהפגנת השמאל וקראו "היא זונה", חסמו בעזרת רכב מסחרי את הכניסה לחניון הבימה והניפו דגלי ישראל. כוחות המשטרה הפרושים במקום פעלו במהירות להפריד בין הצדדים, ושמונה בני אדם נעצרו.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הותר לפרסום: קצין וחייל נהרגו בהיתקלות בגבול הרצועה הבוקר
2 מחבלים נהרגו כשתקפו דחפור צה"ל ליד כיסופים
בשל המנהרות: כוחות מיוחדים יאבטחו יישובי עוטף עזה

עצור בהפגנת פעילי ימין ושמאל נגד ובעד מבצע "צוק איתן", תל אביב, יולי 2014. דרור עינב
פעילי שמאל הפגינו בתל אביב, שלושה נעצרו/דרור עינב

בעקבות עימותים שפרצו בהפגנה הקודמת בין הצדדים, הוצבו עשרות שוטרים ממחוז תל אביב ומרחב ירקון בפיקודם של מפקד המחוז ניצב בנצי סאו ותת ניצב יהודה דהן, על מנת לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי. במשטרה אומרים כי יאפשרו את הבעת המחאה אך לא יאפשרו בשום אופן שהאירוע יהפוך להפרת סדר ושישבש את שגרת החיים של תושבי העיר במיוחד בעת הנוכחית.

ההפגנה בתל אביב החלה בשעה 20:00 ברחבת תיאטרון "הבימה" תחת הכותרת "די לטבח בעזה – די למתקפה על העם הפלסטיני". הפגנה דומה התקיימה בחיפה, תחת הכותרת: "לעצור את המלחמה. להסיר את המצור!", כאשר במקום מתקיימת גם הפגנת נגד של מאות בני אדם שמבקשים להביע תמיכה במבצע. בעימותים שפרצו בחיפה נעצרו חמישה מפגינים והמשטרה הפעילה אמצעים לפיזור הפגנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאות פעילי שמאל מפגינים בתל אביב בצל מבצע "צוק איתן". דרור עינב
"איך הם מעזים להפגין בזמן שהחיילים שלנו נהרגים?". ההפגנה בתל אביב, הערב/דרור עינב

תמי ממי, תושבת מועצה אזורית אשכול שהגיעה כדי להפגין במחאה על הפגנת פעילי השמאל, אמרה: "הגעתי לכאן כי בזמן המלחמה לא ייתכן שארגונים כאלה מדברים על מדינת ישראל כמדינת טרור. החמאס הוא ארגון טרור. יש פה התבטאויות שהן רחוקות מהמציאות. הם פה, משקרים ומעוותים את התמונה. שנים אני גרה במועצה אזורית אשכול, סובלת, מפחדת ללכת לסופר וכל חיי מכירה צבע אחד - 'צבע אדום'. איך הם מעזים להפגין בזמן שהחיילים שלנו נהרגים?".

יהושע רוזין, בן 83, שהגיע להפגין עם אנשי השמאל בתל אביב אמר: "חמאס הוא לא ארגון טרור. אני מפגין נגד המלחמה. הוציאו אותנו למלחמה בשקר כדי למוטט את חמאס ובהזדמנות זאת מכים את עזה. צה"ל, מכיוון שהוא מכשיר אלימות של ממשלת ישראל, הוא מבצע טרור מפני שממשלות ישראל שמחזיקות מיליוני אנשים ללא זכויות תחת ממשל צבאי קרוב לחמישים שנה - זה טרור".

הפגנת פעילי שמאל וימין נגד ובעד מבצע צוק איתן, יולי 2014. ערן גילווארג
"הוציאו אותנו למלחמה בשקר". ההפגנה בחיפה, הערב/ערן גילווארג

זיו, שהגיעה להצגה בתיאטרון "הבימה" הסמוך, ראתה את השלטים והמחאה של אנשי השמאל ותקפה אותם, "ההפגנה הזאת היא צבועה, הזויה. ללא החיילים והצבא לא הייתה מדינת ישראל".

הפגנה דומה נערכה אתמול כאשר כ-400 ערבים ישראלים הפגינו באזור המושבה הגרמנית בחיפה, במחאה נגד מבצע "צוק איתן" ופעולות צה"ל ברצועת עזה. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד המבצע בעזה. חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), שהייתה בין המשתתפים, נאזקה למשך כמה דקות בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

הפגנת פעילי שמאל וימין נגד ובעד מבצע צוק איתן, יולי 2014. ערן גילווארג
ההפגנה בחיפה, הערב/ערן גילווארג

כוחות משטרה גדולים שנפרשו במקום עצרו 29 מפגינים בגין הפרת סדר, מהם שתי נשים ושני קטינים. מהמשטרה נמסר כי חלק מהמפגינים ירדו אל הכביש בשדרות בן גוריון וחסמו את התנועה למשך כמה דקות. כמו כן, הם ניסו לחסום את רחוב הגפן, ונהדפו למדרכה על ידי שוטרי מחוז חוף.

לא מדובר בהפגנה היחידה בימים האחרונים. ביום חמישי הפגינו זה מול זה פעילי שמאל ופעילי ימין במתחם הבימה בתל אביב ובכיכר ספרא בירושלים. ההפגנה בירושלים, אשר אורגנה ביוזמת "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות", עברה ללא אירועים חריגים, אולם בהפגנה בתל אביב, ביוזמת "שוברים שתיקה", הכו פעילי ימין קיצוני כמה מפגינים.

בהמשך הערב, תקפו פעילי הימין עוברי אורח שבילו בפיצרייה סמוכה. למקום הגיעו אנשי הארגון הקיצוני להב"ה ופעילי ימין בולטים, בהם חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי ויואב אליאסי. שלושה פעילים נעצרו בתום ההפגנה.

(עדכון ראשון: 20:04)

הפגנת פעילי שמאל וימין נגד ובעד מבצע צוק איתן, יולי 2014. ערן גילווארג
הפגנת פעילי שמאל וימין נגד ובעד מבצע צוק איתן, יולי 2014/ערן גילווארג
מאות פעילי שמאל מפגינים בתל אביב בצל מבצע "צוק איתן". דרור עינב
מאות פעילי שמאל מפגינים בתל אביב בצל מבצע "צוק איתן"/דרור עינב
מאות פעילי שמאל מפגינים בתל אביב בצל מבצע "צוק איתן". דרור עינב
מאות פעילי שמאל מפגינים בתל אביב בצל מבצע "צוק איתן"/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully