וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 32 נהרג ובתו התינוקת נפצעה קשה מרקטה בנגב

19.7.2014 / 14:46

המשפחה משתייכת לפזורה הבדואית בנגב באזור דימונה. גם בנו בן הארבע של ההרוג, אשתו וגיסתו נפצעו באורח קל עד בינוני מפגיעת הרקטה והובאו לבית החולים על ידי בני משפחה

צילום: אחמד אבו סויס, עריכה: יותם בן-דוד

הרוג שני מפגיעת רקטה: אלוג' עודה, בן 32 נהרג היום (שבת) מפגיעת רקטה ביישוב לא מוכר בפזורה הבדואית ליד דימונה. ארבעה בני משפחתו נפצעו באותה תקרית מפגיעת רסיסים, בהם בתו של עודה, תינוקת בת ארבעה חודשים שנפצעה באורח קשה. היא סובלת מחבלת ראש ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בנו בן הארבע של עודה נפצע באורח קל והוא סובל מפגיעות רסיסים בחלקים שונים בגוף. אשתו וגיסתו בשנות ה-30 לחייהן נפצעו באורח קל עד בינוני. אחת מהנשים נפצעה מרסיסים בראשה. הפצועים פונו באופן עצמאי למרכז הרפואי בדימונה על ידי קרובי משפחה ומשם הועברו לסורוקה. "האירוע הוא אירוע קשה עם תוצאה טרגית", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
מצרים: לא נשנה את ההצעה להפסקת האש
חוליית מחבלים חדרה לישראל דרך מנהרה, 2 חיילים נפצעו
צה"ל חשף 13 מנהרות טרור של חמאס במבצע

אלוג' עודה שנהרג מירי רקטה. באדיבות המשפחה
אלוג' עודה/באדיבות המשפחה

ד"ר שפיר בוטנר, פאראמדיק של מגן דוד אדום ממרחב נגב, סיפר על הטיפול בנפגעים: "צוותים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום, טיפלו בגבר בשנות ה-30 לחייו שהגיע למרפאה כשהוא ללא הכרה, ללא דופק וללא נשימה, לאחר שנפגע מרסיס בחזה. הפאראמדיקים העניקו לו טיפול רפואי מקיף שכלל החדרת צינור הנשמה, החדרת נקז-חזה לריאות וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. בנוסף, העניקו הפאראמדיקים טיפול רפואי גם לאשה בשנות ה-30 לחייה שספגה רסיסים בכל חלקי גופה. היא היתה בהכרה מלאה לאורך כל הזמן, ופונתה במצב בינוני לבית החולים סורוקה. שני הנפגעים הנוספים שהגיעו למרפאה היו ילדים - תינוקת כבת שלושה חודשים, שהגיעה כשהיא מחוסרת הכרה, וסובלת ככל הנראה מפגיעת ראש, שייתכן ונגרמה מהדף או מנפילה, ומצבה הוגדר קשה. ילד נוסף, כבן ארבע, אובחן כסובל מפגיעת רסיס ברגל ומצבו הוגדר קל".

סלימאן אלוודג', גיסו של ההרוג, סיפר כי "הם היו בבית ונפל להם שם טיל. יש לו אישה ושני ילדים. התינוקת והאימא נפצעו וגם אחותו של גיסי. לא הייתה אזעקה, הם מרוחקים מרחק של חמישה ק"מ מדימונה. וגם אם יש אזעקה - איפה הם יתחבאו? אני גר 500 מטר מהם. הטיל נכנס ממש לבית ופירק את הצריף שלהם". סלימאן הוסיף כי "אין שם מיגון. אנחנו ככה באוויר. אם בונים משהו מבטון הורסים לנו. אם אתה שם בלוק אחד באים והורסים. הבת שלי סיפרה שגיסי היה בבית והיא בחוץ. מי שהיה בחוץ היה בסדר ומי שהיה בפנים הלך. הוא היה ביחד עם התינוקת. אבל שניים עפו באוויר. התינוקת קיבלה את ההדף".

חסן אל וואדג' קרוב משפחתו של ההרוג, הגיע לבית החולים סורוקה וסיפר על האירוע. "האבא נהרג, האמא נפצעה וגם דודה שהייתה בבית. התינוקת בטיפול נמרץ במצב קשה. איפה שאנחנו גרים שומעים את האזעקה רחוק אבל אתה לא יודע מאיפה זה. אין לנו אף מקום להסתתר".

לבית החולים הגיע גם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' שהבטיח לבחון אפשרויות למיגון תושבי הפזורה. "הייתי במקום נפילת הטיל בפזורה, שוחחתי, ראיתי אזרחים ממושמעים, אי אפשר לבוא בטענות אליהם כי אין שם איפה לתפוס מחסה. אבדוק עם פיקוד העורף מה ניתן לעשות. הפזורה זה אוהל פה ואוהל שם ואי אפשר למגן כל מקום, אני מבין את הכאב, יש עוד מקומות בהם אין מיגון, גם כאן בבאר שבע".

הירי שפגע בבני המשפחה היה חלק ממטח שנורה בשעות הצהריים לעבר אזור דימונה וירוחם. זמן קצר לאחר מכן לקח ארגון חמאס אחריות על הירי. באתר של הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נכתב כי הם ירו 2 רקטות M75 לעבר העיר.

מדובר בהרוג השני מפגיעת רקטה מאז החל מבצע "צוק איתן". ביום רביעי האחרון נהרג דרור חנין, תושב בית אריה, מפגיעת פצמ"ר כשחילק אוכל לחיילים ליד מעבר ארז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביישובים הלא מוכרים אין לא אזעקה ולא חשמל ולא מערכות התרעה". מקום הפגיעה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הטילים לא מבדילים בין ערבים ליהודים. חובה עלינו להישמע להוראות. ביישובים הלא מוכרים אין לא אזעקה ולא חשמל ולא מערכות התרעה, אמר ראש עיריית רהט, רואד סיאם, למשדר וואלה! חדשות. "היישובים הלא מוכרים לא מחוברים לתשתיות. זה כמובן מוסיף לסבל של התושבים האלה. אני מקווה שאחרי האירוע הזה יסתיים בשלום הם יטופלו ויקבלו שירותים".

נפילת רקטה ביישוב לקיה בו נפצעו קשה שתי ילדות, יולי 2014. אחמד אבו סויס, צילום מסך
זירת נפילת הרקטה בכפר בדואי ליד היישוב לקיה, השבוע/צילום מסך, אחמד אבו סויס

ביום שלישי האחרון חל שיפור במצבה של מראם אלוקילי בת ה-10 שנפצעה יום קודם לכן מרסיסי רקטה שהתפוצצה בכפר בו היא מתגוררת ליד היישוב הבדואי לקיה שבנגב. מבית החולים סורוקה נמסר שאלוקילי התעוררה, היא נושמת בכוחות עצמה והיא מתקשרת. כמו כן, היא עדיין מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ. אחותה בת ה-13, עתיל, נפצעה באורח בינוני.

"אין לנו שום מקלט, שום מגן שיגן עלינו", אמר תושב כפר באזור יום לאחר פציעתה. "לא דואגים לנו, כאילו שאנחנו לא נמצאים בעולם הזה. אנחנו מופקרים, וזה לא מהיום. עכשיו זה החופש של הילדים - כולם מסתובבים בכפר, ואין אפילו קייטנה. אם הייתה קייטנה, לפחות זה היה מונע מהילדים להסתובב בחוץ".

"הטילים לא מבדילים בין יהודים, ערבים ובדואים. אין מקלטים ביישובים הלא מוכרים, ואפילו באלה שהמדינה הכירה בהם בזמן האחרון, זה מסוכן מאוד לילדים. כשיש אזעקה הם נעמדים ליד קיר פינתי או קיר של צריף. אחד שומר על השני. זה המצב".

(עדכון ראשון: 13:13)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully