וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזרחים לא ישנו עם אטמי אוזניים בגלל רעש מטוסים"

30.4.2014 / 5:49

בדיון בוועדת הפנים של הכנסת קראה ח"כ מירי רגב לשר התחבורה לפעול לצמצום מפגע רעש המטוסים ממנו סובלים תושבי דרום תל אביב וערי הסביבה. "כאילו רכבת עומדת בחצר"

ניצרת רימון התגלתה על מטוס. עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה,
ניצרת רימון התגלתה על מטוס/עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מירי רגב (ליכוד), אמרה אתמול (שלישי) בדיון בנושא מפגע רעש המטוסים שנגרם לתושבי דרום תל אביב, חולון, בת ים וראשון לציון, כי "סבלם של התושבים הפך בלתי אפשרי, אזרחים לא ישנו עם אטמי אוזניים". לפני כחודש וחצי נפתח להמראות ונחיתות מסלול בשדה התעופה בן גוריון שהיה מושבת במשך שלוש שנים. מאז סובלים תושבי האזור מרעש המטוסים בשעות היום והלילה.

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנה בשינוי מסלולי ההמראות והנחיתות בנתב"ג, אמרה כי "הוועדה דורשת מהמשרד להגנת הסביבה החלטה מקצועית והחלטית. אזרחים לא ישנו פה עם אטמי אוזניים. אם צריך הם יקבלו פיצוי ומיגון, ואם צריך נעתור לבג"ץ נגד השר האחראי, הלוא הוא שר התחבורה, ישראל כץ".

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב/מגד גוזני

ח"כ רגב הוסיפה כי "הוועדה קוראת לשר התחבורה לשנות את החלטתו בעניין נחיתות בלילה ולהחליט על הגבלה". בדיון השתתפו בנוסף לחברי הוועדה נציגים מהמשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים, מנהל רשות התעופה, חברי הכנסת ניצן הורוביץ ואיתן כבל וראשי הערים ראשון לציון, חולון, בת ים ומודיעין.
מפגע הרעש ממנו סובלים בעיקר תושבי שכונות דרום תל אביב, הפך למטרד של ממש כיוון שהמטוסים הנערכים לנחיתה בנתב"ג חוצים את קו החוף בגובה 600 מטרים, ומפרים את מנוחת התושבים - ביום ובלילה. מדיניות "שמיים פתוחים" שיזם שר התחבורה כץ, שהגדילה את מספר המטוסים הנוחתים וממריאים בשעות הלילה, רק החמירה את התופעה. תושבים בשכונות הדרומיות של תל אביב יזמו מאבק בדרישה להסיט את מסלולי ההמראות והנחיתות לאזורים לא מיושבים – כצומת חולון, פארק בגין ופארק איראל שרון.

ראש האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטיליאן גלברג, אמר כי "הוועדה גילתה שישנה חריגה מ'אשראי הרעש' שהמדינה נתנה להמראות ונחיתות מטוסים. ב-1997 הממשלה אישרה תכנית מתאר שקבעה סף מצטבר של רעש מותר. לא לוקחים בחשבון טיסה בודדת, אך טיסה בלילה נחשבת פי 10 מטיסה ביום".

ארנון גלעדי, המשנה לראש העיר תל אביב ומי שהחל את מאבקם של תושבי דרום תל אביב, מתח ביקורת על התנהלות משרד התחבורה ויחסו לתושבי דרום העיר. "אנו מברכים על מדיניות 'שמיים פתוחים' ותרומתה לכלכלה הישראלית, אבל מישהו חייב להתחשב בצפיפות האוכלוסין של העיר. יש הבדל בין 100 אלף תושבים ששבויים ברעש מהשמיים וברעש מהפליטים למטה. זה לא הגיוני שכל הרוע והגזירות מגיעות ל-100 אלף תושבי דרום תל אביב. לפני שעיריית תל אביב תפתח בהליכים משפטיים, אני קורא לשר התחבורה לעצור את הנחיתות בשעות הלילה, בדיוק כפי שיש עוצר המראות בשעות אלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הילדות מתעוררות, אנחנו עייפים"

מיכל, תושבת כרם התימנים בתל אביב אשר נכחה בדיון הוועדה בכנסת, סיפרה: "קנינו בית בתקופה שהמסלול היה סגור. אחרי שעברנו התחילו לטוס מעלינו מטוסים ביום ובלילה, אני מדברת על 20 נחיתות בשעה. המטוסים מרעישים בכל הבית כל הלילה. השינה שלנו נהרסה, הילדות מתעוררות ואנחנו עייפים. זו לא שינה איכותית, זה מרגיש כאילו רכבת עומדת בחצר".

יו"ר שכונות הדרום, שלמה מסלוואי האשים את המדינה בהתעלמות ממצוקת שכונות הדרום בתל אביב: "רעש המטוסים מורגש בתדירות הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר. מסלול המטוסים עובר בעיקר מעל שכונות הדרום. לא ייתכן שכל החולות, הרעות והמצוקות יופנו אלינו. גם ככה אנחנו מתמודדים עם מצוקות אחרות ביום-יום"

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר בתגובה: "השנה חל גידול של 10% במספר הטיסות אבל אין לכך השפעה על הרעש. יש שינויי מסלולים. ההחלטה על כך התקבלה לאחר ששמענו את כל הגורמים בכתב ובעל פה. זה הדבר הטוב ביותר עם מינימום פגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully