וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 הפגינו בפרדיס: "'תג מחיר' - טרור"

אחיקם משה דוד

29.4.2014 / 23:00

תושבי הכפר, בו נוקבו צמיגי רכבים, ורוססה הכתובת "סוגרים מסגדים במקום ישיבות", קראו למשטרה ולשב"כ לאתר את החוליה המבצעת. עשרות מתושבי זכרון יעקב הגיעו לתמוך

צלמים זמניים מורשים

כ-4,000 בני אדם הפגינו הערב (שלישי) בכפר פרדיס שליד זכרון יעקב בעקבות אירוע "תג המחיר" שהתרחש לפנות בוקר במקום. המפגינים יצאו מכמה מסגדים ביישוב, וצעדו לעבר המסגד בו צויר מגן דוד ונרשמה הכתובת "סוגרים מסגדים במקום ישיבות". המפגינים כינו את הפעולה "טרור", וקראו למשטרה ולשב"כ לאתר את החוליה שביצעה אותה.

יחד עם תושבי הכפר נמצאו גם חברי כנסת מהסיעות הערביות, בהם מוחמד ברכה (חד"ש) וחנין זועבי (בל"ד), אנשי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, כמו גם כמה עשרות מתושבי זכרון יעקב.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי פחות משנה: אלון חסן ביטל חברותו ב"עבודה"
ג'ון קרי: חשפנו את רשת המרגלים הרוסים באוקראינה
בשל סגירת בית ספר: 740 תלמידים בראשל"צ שובתים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה נגד "תג מחיר" בפרדיס, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום גינו אישי ציבור רבים את האירוע החמור שאירע הלילה בפרדיס. נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח עם ראש המועצה המקומית, יונס מרעי, ואמר לו כי מה שאירע הלילה "הוא בושה וחרפה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום".

מוקדם יותר, כתבה שרת המשפטים, ציפי לבני, בסטטוס שפרסמה בפייסבוק כי היא "מתביישת. מי שביצעו את המעשים הללו הם לא חלק מהעם שלי". "אני גאה בהתייצבות המידית של ראשי המועצות היהודיות באזור לצד תושבי פרדיס והגינוי המהיר והחריף שהשמיעו על הפשעים הללו", הוסיפה. "אני מבטיחה לתושבי פרדיס שנעשה הכל כדי לתפוס ולהעמיד לדין את האחראים ולהענישם במלוא החומרה. פשעי 'תג מחיר' הם לא נגד ערבים, אלא נגדנו, נגד כל מי שהמדינה שלנו היהודית והדמוקרטית חשובה לו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרדיס, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמיתה של לבני למפלגה, השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אמר כי "'תג מחיר' הופך מתופעה מזעזעת למגפה מסוכנת ויש לעצור את התפשטותה. מי שיוצא בקריאות לעולם נגד טרור והסתה חייב לגדוע את ההסתה מבית שעלולה להצית עימותים שייגבו מחירים כואבים. אני קורא למשטרה לפעול בכל האמצעים והכוח נגד פורעי החוק הקיצוניים והגזעניים".

בתוך כך, סאמי אל-עלי, חבר מועצת ג'סר א-זרקא האשים היום את המשטרה בהתרשלות ובשחרור מבצעי פעולות "תג מחיר באזור. לטענת אל-עלי, לאחר תחילת החקירה נודע כי כבר לפני שבוע עצרה המשטרה שני חשודים, אשר שוחררו על ידי המשטרה לאחר שתושאלו. אל-עלי טוען כי המשטרה זלזלה בפעולתה, ובכך נתנה למבצעים אור ירוק לביצוע פעולתם.

(עדכון ראשון: 21:22)

תג מחיר בפורדיס. בריה ג?מיל כתב קול ישראל בערבית,
"בושה וחרפה". הכתובת שנרשמה בפרדיס/בריה ג?מיל כתב קול ישראל בערבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully