וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נייהד את העיר": עיריית ירושלים החרימה חמץ למוסלמים

21.4.2014 / 17:15

בעלי דוכני הפיתות והבייגלה במזרח העיר הופתעו להיתקל בפקחי העירייה, שהגיעו להחרים את תכולת עגלותיהם. סגן ראש העירייה שפקחיה פעלו: "מתבייש בניצול הציני של החוק"

שוק בעיר העתיקה בירושלים. AP
העירייה לא נוהגת לאכוף באזור את חוק החמץ. דוכן פיתות במזרח ירושלים/AP

עיריית ירושלים שומרת על הכשרות, גם באזורים המוסלמים: פקחי העירייה החרימו אתמול (ראשון) חמץ מדוכנים של מוסלמים תושבי מזרח ירושלים. הפקחים הגיעו לשער יפו והחרימו, כך לפי פעיל הימין וחבר מועצת העיר אריה קינג, עשרות דוכנים על כל תכולתם. זאת, למרות שמדובר באזור בעל רוב ערבי, והעירייה לא נוהגת לאכוף בו את חוק החמץ, האוסר על הצגת חמץ לראווה במקומות שבהם יש רוב יהודי. קינג התגאה במעשה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "הבטחנו לטפל בייהוד ירושלים ואנחנו מנסים לעמוד בהתחייבותנו לבוחרים".

הפוסט של קינג עורר עשרות תגובות זועמות. תושבים רבים פרסמו בתגובה תמונות של לחם על קיר הפייסבוק שלו וכתבו "בוא תעצור אותי". אחד המגיבים כתב לקינג: "מדינה יהודית זה לא אומר שבני מיעוטים לא יכולים לחיות פה בחופשיות, אנשים כמוך מביישים אותי בתור יהודי". מגיב אחר כתב: "לא מספיק שאתה מנסה לדכא את החילונים פה במסווה של 'יהדות', על ידי כך שאת עוזר לדיכוי התרבות בסגירת הסינמה סיטי בשבת, אתה עוד מעז להפעיל אלימות נגד תושבים שאינם יהודים?".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
עומסי תנועה ברחבי הארץ: מאות אלפים טיילו בחג
מת הילד שטבע בבריכה בצימר: "אסון שקשה לעכל"
הדקירה במועדון: "ילד יצא לבלות וסתם נרצח"

פקחי עיריית ירושלים החרימו חמץ למוסלמים במזרח ירושלים. מתוך פיסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסם קינג, כולל תמונות של החמץ שהוחרם/צילום מסך, מתוך פיסבוק

"אני מתבייש בניצול הציני של חוק החמץ על ידי קינג, שהביא להחרמת ציוד של סוחרים ערבים ערב חג הפסח", אמר לוואלה! חדשות סגן ראש העירייה ויו"ר תנועת "התעוררות", עופר ברקוביץ'. "זו לא דרכה של היהדות ולא הדרך הנכונה בירושלים. עוד אמש, עם היוודע לנו דבר האירוע, 'התעוררות' פועלת כדי להשיב את הציוד לסוחרים, ותפעל לגבש הבנות עם הדרג המקצועי בעירייה מיד בתום החג כדי למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד". לדבריו, "במרחב המשותף ליהודים ולערבים צריך להתנהל ברגישות ובכבוד, ואפילו חוק החמץ קובע כי הוא ייאכף רק באזורים בהם יש רוב יהודי מובהק".

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה למקרה בעמוד הפייסבוק שלה, וכתבה: "לחלק מחברי המועצה בירושלים כנראה כבר לא מספיק לרדוף רק את תושבי העיר החילונים שמעזים לטמא את קדושת העיר ולאכול פיצה בחג - עכשיו הגיע הזמן להרוס את הפרנסה לרוכלים ערבים שלא ברור מה בדיוק הקשר שלהם לאיסור אכילת חמץ, ובתמימותם חשבו שהגיוני למכור בייגלה ופיתה עם זעתר באזור בעיר שרוב האוכלוסייה בו ערבית. הצעד הזה שקול להטלת איסור על מכירת מזון בשכונות יהודית בשעות הצום ברמדאן, כדי לא לפגוע ברגשות הציבור הערבי בעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניר ברקת מסייר בעיר דוד. יואב דודקביץ'
פקחי העירייה הגיעו למזרח ירושלים והחרימו חמץ - למרות שמדובר באזור בעל רוב מוסלמי. ראש העירייה ברקת/יואב דודקביץ'

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הפיקוח העירוני פועל כנגד רוכלות פיראטית בלתי חוקית לא רק בפסח, אלא בכל השנה ובכל רחבי העיר על פי חוק ונהלים מוגדרים וקבועים ולא על פי בקשות חברי מועצה. במהלך שבת האור פעל הפיקוח העירוני בתאום עם המשטרה לשמירה על הסדר הציבורי והבטיחות של אלפי האנשים העוברים במרחב הציבורי סביב העיר העתיקה. במסגרת זו פונו מספר דוכנים פיראטיים בגין רוכלות שאינה חוקית. כמו כן התקבלו תלונות של רוכלים חוקיים על פעילות הרוכלים הפיראטיים הפוגעת בהם. הפינוי נעשה על פי הנוהל המבוצע פעמים רבות בכל השנה, לאחר שנשארו במקום על אף ההתראות והקנסות שקיבלו. יצוין כי למעלה מ-50 הרוכלים המורשים המוכרים בעיר העתיקה בפרט ובמזרח העיר בכלל המשיכו לפעול באין מפריע".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully