וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוכב נולד" הערבי יופיע בנצרת? "מסית וממריד"

17.4.2014 / 17:00

תנועת אם תרצו מנסה לסכל את הופעתו של מוחמד עסאף העזתי, שהקדיש את ניצחונו לשאהידים. "נפנה לסער שלא יאשר את כניסתו. ההופעה משסעת". עיריית נצרת: הוזמן משיקול אומנותי

מוחמד עסאף, פלסטיני שזכה ב"ערב איידול". רויטרס
זכייתו של עסאף ב"ערב איידול"/רויטרס

לפני פחות משנה פרץ מוחמד עסאף בן ה-24 את מחסום האנונימיות והפך לעזתי הראשון שזכה בתחרות היוקרתית "ערב איידול" – "כוכב נולד" של מדינות ערב. עסאף הביא גאווה רבה לפלסטינים בעזה, בגדה וגם בישראל – והופעה בנצרת נקבעה לעוד שבוע וחצי. עם זאת, בתנועת "אם תרצו" טוענים כי הזמר העזתי, שהקדיש את ניצחונו לשאהידים ולאסירים הביטחוניים, "מסית למימוש זכות השיבה ומאבק בישראל" ומנסים למנוע את הופעתו.

ב"אם תרצו" אומרים כי כבר היום (חמישי) יישלח מכתב בהול לשר הפנים גדעון סער בו ידרשו לא להעניק לזמר הפופולרי אשרת כניסה לישראל. עוד קוראים בתנועה "לפקח באופן צמוד יותר על התקציבים השונים המגיעים לעיריית נצרת אשר נראה כי מקצינה את תושביה מדי יום, באירועים שונים נגד המדינה". בעיריית נצרת מספרים כי המופע שצפוי להתקיים באצטדיון עילוט בעיר ב-27 באפריל, תוכנן כבר לפני חודשים ארוכים בעקבות ביקוש גדול ביותר מצד צעירי העיר וסביבתה. בלשכת ראש העיר עלי סאלם דוחים את טענות "אם תרצו" ואומרים כי הסיבה להזמנת הכוכב הערבי נובעת משיקולים אמנותיים בלבד.

הסיפורים החמים בחדשות:
12 ילדים נפצעו קל ממתקן בלונה פארק בתל אביב
הותר לפרסום: עיתונאי ופעיל זכויות ביקר בלבנון, ונעצר כששב ארצה
בת 12 ובן 13 הפכו להורים הצעירים ביותר בבריטניה

למרות הדיפת טענותיהם, בתנועת "אם תרצו" מנמקים את דרישתם בהצהרות הפומביות הרבות של הזמר הצעיר. לדבריהם, בתכנית בה התארח בחודש אוגוסט 2013 בו טענו כי "מדינת פלסטין משתרעת מראש הנקרה ועד אילת", עסאף "שר על הדשא את המילים 'ארצי פלסטין', פנה לצפת ולטבריה, שלח ברכות לים של עכו וחיפה, ושר 'אל תשכח את נצרת וספר לבית שאן על שיבת אנשיה'".

"הזמר כבר התבטא בתקשורת הערבית פעמים רבות באומרו כי ישמח להופיע בנצרת ולפני כל 'ערביי 48' שכן 'זו ארצנו'", הסביר מנכ"ל "אם תרצו" מתן פלג את כעסו. בתנועה טוענים כי לא מתקבל על הדעת שעיר ישראלית תיתן "במה להתססה ולהמרדה". "הופעה שכזו רק מרחיקה עוד יותר את האוכלוסייה הערבית בישראל מן האוכלוסייה היהודית, מבדלת אותם יותר מן החברה, מקצינה ומשסעת את המחנות".

"הוא לא בא לשחרר את פלסטין"

מלשכת ראש עיריית נצרת עלי סאלם נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים את האינטרס של תנועת 'אם תרצו' להדגיש את הפן הפוליטי בשירים, אבל מוחמד עסאף הוא אמן לכל דבר. הפן הפוליטי הוא לא היחיד עליו הוא שר. הזמנו אותו כי הוא כוכב בעולם הערבי והוא לא בא לשחרר את פלסטין, אלא כדי לשיר בתור אמן ידוע ומפורסם. הצעירים והנוער פה מעריצים את האיש בגלל גדולתו האמנותית ומעוניינים לשמוע את שיריו. לא מדובר בהסתה, אלא להיפך. ביקורו בנצרת יחזק את הידידות, את דו הקיום ואת האחווה בין ישראל לשכנותיה. גם בציבור היהודי יש רבים שהביעו עניין להגיע להופעה שלו מאחר שהם רואים אותו כאמן לכל דבר. כולנו חיים במזרח התיכון והמוסיקה הערבית היא חלק בלתי נפרד מהאזור. גם השירים שלו שתכניהם הם לאומניים הם לגיטימיים כי הוא מביע את אהבתו למולדת שלו. יש אצלנו הרבה אנשים שאוהבים לשמוע זמרים יהודים ישראלים אף שגם הם מביעים את רגשותיהם הלאומיים למולדת. בעבר הופיעה כאן גם הזמרת זהבה בן כי הציבור הערבי אוהב להאזין לשיריה. למה אז הם לא התנגדו? אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וההתנהלות הזו של תנועת 'אם תרצו' היא זו שמאיימת על יחסי השכנות ודו הקיום בין המגזרים".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully