וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת תל אביב ביטלה הרצאה של מורשע בטרור

6.4.2014 / 21:16

בעקבות מחאות של תנועת "אם תרצו" ותא הליכוד, החליטה אוניברסיטת תל אביב לבטל את ביקורו של מוחמד כנאענה בקמפוס לרגל יום האדמה. "פעולה אנטי-ישראלית השולחת מסר מסוכן"

הפגנה נגד ביקורו של מוחמד כנעאנה באוניברסיטת תל אביב, אפריל 2014. אור זקן – עמית, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה, היום ברחבת האוניברסיטה/מערכת וואלה! NEWS, אור זקן – עמית

אוניברסיטת תל אביב ביטלה הערב (ראשון) את הגעתו המתוכננת לקמפוס של מוחמד כנאענה, שהורשע בעבר בניהול קשר עם גורמי חיזבאללה, לאור המחאה שעורר ביקורו בקרב סטודנטים מהימין.

בהודעה רשמית שפרסמה האוניברסיטה נכתב כי "לאור חשש לפגיעה בסדר הציבורי, ומאחר שהבקשה לאישור השתתפותו המפורשת של מוחמד כנאענה הגיעה רק לאחרונה, ללא מתן אפשרות להיערכות, האוניברסיטה אינה מאשרת את השתתפותו באירוע".

עוד בוואלה! חדשות:
”מעדיף ללכת לבחירות מאשר לשחרר מחבלים”
בנט איים לתבוע את אבו מאזן בהאג - האם הוא יכול?
כשיש צומת מדיני, המתפרעים היהודים מתעוררים

בצהריים הפגינו כ-350 סטודנטים החברים בתאים המזוהים עם הימין, נגד הגעתו של מי שהיה אמור להיות הדובר המרכזי בכנס לרגל יום האדמה אשר אורגן על ידי תא חד"ש ותא תנועת "אלעודה - בני הכפר" באניברסיטה. המחאה התעוררה לאור העובדה שכנאענה ריצה בעבר ארבע וחצי שנות מאסר בכלא הישראלי בגין ניהול קשר עם גורמים עוינים בשירות חיזבאללה, קבלת כספים והדרכה להכנת אמצעי לחימה.

מאות המפגינים נופפו בדגלי ישראל ואחזו בשלטים עליהם נכתב: "טרור הוא ט-ר-ו-ר". מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו", שעומדת מאחורי ההפגנה יחד עם "תא הליכוד באוניברסיטת תל אביב", אמר מוקדם יותר כי חברי התנועה "רואים בחומרה את נכונותה של האוניברסיטה להעניק במה למחבל מורשע שעיקר עיסוקו הוא לעודד רצח של ישראלים נוספים". "מדובר במוסד אקדמי שמקדם ערכים, ואני לא רואה אילו ערכים חיוביים נגזרים מכלל פעילותיו של כנאענה", הוסיף. לטענתו, רבים מהסטודנטים שהשתתפו בהפגנה הם חיילי מילואים פעילים ונפגעי פעולות איבה או קרוביהם, שמחו בתוקף על החלטת האוניברסיטה לאפשר את קיום ההרצאה.

מוחמד כנעאנה. אתר בוקרא, מערכת וואלה! NEWS
נעצר יחד עם אחיו ב-2004. כנאענה/מערכת וואלה! NEWS, אתר בוקרא

גם חבר הכנסת אלי ישי מש"ס התייחס לביקורו של כנאענה בקמפוס. "אין כאן עניין של שמאל וימין כי אם של שכל ישר וחשיבה בסיסית שהייתה צריכה להימצא ולמנוע את האירוע", אמר ישי. "מדובר בפעולה בלי אחראית ואנטי-ישראלית השולחת מסר מסוכן, כי היות אדם מחבל מורשע איננו דבר הפוגע ביכולתו להיות דמות מבורכת באקדמיה הישראלית", הוסיף.

לדבריו של ישי הצטרפה יו"ר סיעת הבית היהודי, חברת הכנסת איילת שקד שאמרה: "אני תמהה כיצד נותנת הנהלת האוניברסיטה יד להחלטה השערורייתית הזו, לתת במה ולחלוק כבוד לטרור, למלחמה?". "כיצד מאפשרים לאיש, אשר בקלות היה יכול לגרום למותם של אותם הסטודנטים אשר בפניהם הוא יופיע לנאום, את נאומי השטנה שלו כלפי ישראל?", הוסיפה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בהודעה שפרסמה האוניברסיטה צוין כי למרות ביטולו "אוניברסיטת תל אביב דבקה באישור שנתנה לקיים מחר בקמפוס אירוע לציון יום האדמה". אך מכיוון שלא היה ידוע להם מספיק זמן מראש על הגעתו, הם מצאו לנכון לבטל את בואו.

כנאענה נעצר בשנת 2004 יחד עם אחיו, בעת שהיה מזכ"ל תנועת בני הכפר. הוא הואשם על ידי מערכת הביטחון כי קיבל כספים וחומרי הדרכה להכנת אמצעי לחימה, כולל מטענים מורכבים ורקטות שאותם העביר לפעילים של גדודי חללי אל-אקצה וריצה ארבע וחצי שנות מעצר.

טרם נמסרה תגובת מארגנות האירוע, התנועות חד"ש ובני הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully