וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים יוזמים: חרם יהודי על ישראל בגלל חוק הגיוס

17.2.2014 / 1:20

קבוצת רבנים בכירים ברחוב החרדי יוזמת קריאה ליהודים המתגוררים בחו"ל להפסיק להשקיע בישראל ולרכוש תוצרת ישראלית. החרדים ספקנים: "צעד קיצוני שספק אם יוכיח את עצמו"

גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
חרדי בבקו"ם/ניב אהרונסון

כאילו שהאיומים בחרמות על ישראל מצד מדינות האיחוד האירופי בעקבות המשך הבנייה בהתנחלויות אינם מספיקים: קבוצת רבנים בכירים ברחוב החרדי יוזמת יציאה לתכנית שתקרא לחרם כלכלי בינלאומי-יהודי על ישראל כתגובה לחוק השוויון בנטל המתגבש בכנסת. הצעד החריג נמצא בימים אלה בשלבי התהוותו, ואותם רבנים, שנמצאים בנקודת השפעה על חלקים מהמגזר החרדי, מסרבים לעת עתה להזדהות באופן פומבי, ומעדיפים לרכז את המאמצים סביב החתמת רבנים שיתמכו בתוכנית.

עוד בנושא:
גיוס חרדים - בעד ונגד
במערכת הביטחון זועמים: "ועדת שקד מתנהלת כמו שוק"
צה"ל דחה בקשת חייל חרדי לפטור ממדים בשל איומים

הרעיון המרכזי הוא קריאה ליהודים בחו"ל הסרים למשמעתם של הרבנים - מכלל הקהילות, העדה החרדית, הליטאית, הספרדית והחסידית - שלא להשקיע יותר כלכלית בשום אופן בישראל. מני גירא–שוורץ מקו החדשות הטלפוני-חרדי "קו החשיפות" הסביר כי הכוונה היא "שהקריאה תהיה הוראה חד משמעית, רק של הרבנים הבכירים, והיא תכלול גם קריאה להפסקת תמיכה במוסדות המדינה, קרנות, וארגונים ציוניים שונים". לדבריו, הרבנים יקראו גם להפסקת רכישת תוצרת ישראלית.

חיילים חרדים שהושבעו בבסיס פלס נח"ל בבקעת הירדן, פברואר 2014. גבריאל דבוש,
חיילים חרדים מגדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר/גבריאל דבוש

אחד הרבנים ששותף למהלך נשאל השבוע אם מהלך כזה במקביל ליוזמות לאחרונה בחרמות נגד ישראל אינו נחשב לצעד חריג. "גיוס בחורי הישיבות הוא ציפור נפשה של היהדות החרדית", השיב.

גורם חרדי הביע ספקנות באשר להצלחת התכנית המתגבשת. "יהיה קשה מאוד לגייס את כלל הרבנים למען תכנית שנחשבת לצעד קיצוני שספק אם תוכיח את עצמה", הוא הסביר. "החרדים ייאבקו עד טיפת הדם האחרונה נגד הרצון לגייס את בני הישיבות, אך מכאן ועד לכך שתכנית כזו תצא אל הפועל, הדברים רחוקים". יחד עם זאת, הוא הבהיר כי "אם זו תהיה החלטת הרבנים, היהודים שמשקיעים ועושים את עסקיהם בישראל, יסורו למרותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully