וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הגז: "ברז שנפתח בשוגג, לא רשלנות הטכנאי"

29.1.2014 / 12:31

פרסום ראשון: ממסקנות הדוח על הפיצוץ הקטלני בירושלים עולה כי מקור הדליפה היה בברז גז בדירת השכנה לינדה שוורץ שמתה שלשום, אשר נפתח בטעות וכלל לא היה מחובר לכיריים

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, מור שאולי, שירותי כבאות ירושלים; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כשבוע וחצי לאחר פיצוץ הגז בבניין ברחוב שבתאי הנגבי בירושלים, שהוביל למותם של שלושה בני משפחת טופאן וכן לזה של שכנתם לינדה שוורץ, לידי וואלה! חדשות הגיעו המסקנות של דוח כיבוי האש שבחן את הגורם לתקרית. מסקנות החקירה מפתיעות למדי. ראשית, שלא כמו שסברו תחילה כי מדובר בדליפת גז מתוך מערכת הסקה מסוג יונקרס, התברר כי מקור הדליפה היה דווקא בברז גז בדירתה של שוורץ. מהמסקנות עולה כי הברז, המספק גז לכיריים, היה פתוח לאחר שככל הנראה נפתח בטעות, ככל הנראה על ידי אחד מדיירי הבית.

עוד על פיצוץ הגז הקטלני בירושלים:
השכנים שנשלחו לבתי מלון: "הכול עלינו, מדינה שערורייתית"
"המקום נראה כמו פיגוע, הבית שלי הרוס עד היסוד"
מהנדס בטיחות: "אין אכיפה, בלוני גז ממולאים פיראטית"

אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המשפחה
אברהם, גלית ויוסף חיים טופאן/באדיבות המשפחה, נועם מושקוביץ

הסברה ההגיונית ביותר מבחינת אנשי הכיבוי שחקרו את האירוע היא כי הגז דלף לאחר שהברז נפתח בטעות כתוצאה מפתיחת ארונית שבה אמורים היו להיות הכיריים. עוד נודע כי הדליפה נמשכה ארבע עד חמש שעות לכל היותר. יתרה מכך, מסיבה שאיננה ברורה, אנשי הכיבוי לא מצאו בדירה כיריים שאליהם אמור היה להתחבר צינור הגז – דבר שהפך את הדליפה למשמעותית יותר לאחר פתיחתו של הברז.

שוורץ, שנפצעה אנושות בתאונה, מתה שלשום מפצעיה אחרי שבוע שבו הייתה מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם בבירה עם פגיעות בראש, בבטן ובבית החזה. הפיצוץ גבה גם את חייהם של אברהם וגלית טופאן ובנם בן השנתיים יוסף חיים. עשרה בני אדם נוספים נפגעו בפיצוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
הבניין בירושלים, שעות לאחר הפיצוץ/נועם מושקוביץ

לפי ההערכה, הממצאים "מנקים" לחלוטין ממעורבות את טכנאי "סופרגז" שהגיע לדירתם של בני משפחת טופאן לפני התקרית וסגר את הברז בדירה. עם זאת, במשטרה ממשיכים לחקור את הנושא ולבחון אם הטכנאי צריך היה לבדוק גם דליפה אפשרית בדירתה של שוורץ. כזכור, תחילה עלה חשד לרשלנות מצד הטכנאי, שהוזמן למקום לאחר שהדיירים הריחו גז. הוא ניסה לטפל בדליפה ללא הצלחה, אמר לדיירים כי מדובר בטיפול ראשוני שהמשכו יהיה למחרת בבוקר ועזב את המקום. כשעתיים לאחר מכן אירע הפיצוץ הקטלני.

כבר למחרת הפיצוץ שוחרר הטכנאי למעצר בית, אחרי שהתקבל הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בעיר על המשך החזקתו במעצר. "אני מרגיש בסדר גמור והמצפון שלי נקי. פעלתי לפי הנהלים", אמר אז. "הלוואי שהייתי מקבל את הקריאה לאותה דירה בה אירע האסון, אולי הייתי יכול לעשות משהו. יכול להיות שהייתי נפגע בעצמי, אבל אני נקראתי לדירה אחרת ושם פעלתי כהלכה", הוסיף.

שוחרר ממעצר הטכנאי החשוד ברשלנות שגרמה לפיצוץ גז בבניין בשכונת גילה, ירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
טען כבר בתחילה כי מצפונו נקי. טכנאי הגז שנחשד תחילה ברשלנות/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully