וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: חצי שנת מאסר לאדם שיכנה אחר "נאצי"

13.1.2014 / 0:00

הצעת החוק שתעלה השבוע לקריאה טרומית מבקשת להילחם בזילות זכר השואה, בשימוש הבלתי הולם במושג "נאצי" בציבור ובהפצת סמלי הרייך השלישי. "יש למנוע את התפשטות התופעה"

חרדים מפגינים בכיכר השבת ועונדים טלאי צהוב. עומר מירון
מראות שיהפכו ללא-חוקיים? ילדים חרדים לבושים בבגדי אסירים ועונדים טלאי צהוב במהלך הפגנת חרדים/עומר מירון

כינוי הגנאי "נאצי" ייצא מחוק לחוק? הצעת חוק חדשה שאושרה אתמול(ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה מבקשת לאסור על שימוש במילה "נאצי" על כל הטיותיה וזאת במטרה למנוע את זילות השואה ואת הפגיעה בזכר הנספים והניצולים. דינו של מי שייפר את החוק, שיעלה להצבעה טרומית בכנסת ביום רביעי, יהיה חצי שנת מאסר וקנס של מאה אלף שקלים.

"ייאסר שימוש בכינוי נאצי, בעל פה או בכתב כלפי אדם, קבוצת בני-אדם, תאגיד, מוסד או גוף כלשהו שלא במסגרת או למטרת לימוד, תיעוד, עבודה מדעית או דיווח היסטורי", נכתב בהצעת החוק אותה הגיש חבר הכנסת שמעון אוחיון (ישראל-ביתנו). ההצעה גם מבקשת לקבוע כי גם שימוש בפריטים ובסממנים מתקופת השואה ומהרייך השלישי - דוגמת בגדי אסירי המחנות, טלאי צהוב או צלב קרס - יהיו לא חוקיים. "חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה מגן אך ורק על הסמלים והדגלים של המדינה. אולם, אין הגבלה על השימוש בסמלי השואה ולמעשה כל אדם יכול להשתמש בהם כראות עיניו", נכתב.

עוד בנושאים פוליטיים-מדיניים
רבבת משתתפים וחסימות לאורך קילומטרים: כך תיראה הלוויית שרון
בנט: "דברי סטרוק על שרון חמורים ואסור היה לאומרם"
עריקאת על מכרזי הבנייה: "מסר לקרי שלא יחזור לכאן"

הסיבה להגשת הצעת החוק נעוצה בעובדה שבשנים האחרונות גובר השימוש בסמלים ובכינויים נאציים ברחוב ובשיח הישראלי. "הקלות הבלתי נסבלת שבה נעשה שימוש יומיומי במושגים אלה כחלק מהשיח הציבורי והפוליטי ותוך זלזול מופגן ברגשות ניצולי השואה וצאצאיהם, ראויה לכל גינוי. במציאות שבה אנו חיים יש חשיבות לעיגון האיסורים על השימוש בסמלים מתקופת השואה והנאציזם בחקיקה, על מנת למנוע את התפשטות התופעה", לשון הצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully