וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון בלעדי: רון ארד לא צריך פספורט

חדוה קלינהנדלר

21.8.2012 / 7:54

האדריכל, המעצב והאמן הבינלאומי, רון ארד שמבלה על קו לונדון - תל אביב, מספר על המיצב האמנותי והגרנדיוזי שהקים בירושלים ומגלה שבימים אלו מתכן את המבנה הגדול בישראל

צילום: גדעון צנטנר; עריכה: רן צימט

בשבוע האחרון הושק במוזיאון ישראל בירושלים המיצב "720 מעלות" של האמן, המעצב והיוצר רון ארד. המיצב מורכב מ-5,600 חוטי סיליקון התלויים מגובה שמונה מטרים ויוצרים מעגל בקוטר 20 מטרים. על החוטים מוקרנות עבודות אמנות שונות במשך שעה. שם המיצב נבחר מאחר שהמצע המעגלי להצגת עבודות מסתכם - מבפנים ומבחוץ - ב-720 מעלות.

המיצב תוכנן במקור בעבור ה"ראונדהאוס" בלונדון, מבנה עתיק שהוסב למרכז אמנות, באוגוסט 2011. בראיון מיוחד לוואלה! בית, אומר ארד כי הפרויקט המקורי היה מעין רחם מאחר שהוקם בתוך המבנה העתיק. לעומת זאת, המיצב בירושלים, שנבנה תחת כיפת השמיים, מושווה ללידה. "התלות בשעת רדת החשיכה היא אתגר גדול שמתעצם בחלל הפתוח", הוא מציין.

ארד, שנחשב לאחד המעצבים המובילים בעולם, יצר בתחילת דרכו פסלים שהובילו בהמשך לעיסוקו בעיצוב רהיטים. "בניגוד לתכנון בניינים, עיצוב רהיטים ואפילו מוצרים אופנתיים, באמנות לא צריך להתייעץ עם אף אחד", כלשונו של ארד. הוא מספר כי נדרש להתמודד עם דרישות השוק בפן אחר של עבודתו: עיצוב קו משקפיים שהושק באחרונה ונחת בישראל בחודש שעבר. ארד מסביר כי שדווקא מוצרים קטנים מסוג זה מהווים לעתים אתגר גדול.

העבודות המוקרנות במיצב, שהוגדר על ידי ה-BBC "דרך חדשה לראות אמנות", נבחרו באופן "אנוכי" ולפי תשוקתו והתעניינותו האישית של ארד באמנות, כדבריו. בין האמנים המציגים: כריסטיאן מרקלי, דייויד שריגלי, גבי ושירה קלומר, אורי גרשט, מאט קולישו, באביס אלכסיאדיס וכן האמנים הישראלים קותימאן ודניאל לנדאו, שעבודותיהם נוספו לכבוד הצגת המיצב החדש בירושלים.

בראיון מגלה ארד לראשונה, כי בימים אלו הוא עובד על הבניין הגדול ביותר שקם עד היום בישראל ובמקביל מתכנן תערוכת יחיד במוזיאון העיצוב בחולון, שצפויה להיפתח במאי 2013.

720 מעלות, גן האמנות במוזיאון ישראל, ירושלים

א – ה, שבת 20:30 – 23:00
מחיר כניסה: 36 – 45 שקלים
עד ה- 5 בספטמבר

  • עוד באותו נושא:
  • רון ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully