וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים עוד ירקדו בכיכרות

פאיז עבאס

13.7.2009 / 10:49

ישראל רוצה להמשיך לכבוש ולא רוצה שהאו"ם יכיר בפלסטין. פאיז עבאס חושב שביבי וליברמן עושים את אותה הטעות שהעולם הערבי עשה ב-1947

"זו סכנה לתהליך השלום באזור" הודיע משרד החוץ של ישראל, שמנהיג השר המתנחל ואיש הימין הקיצוני, אביגדור ליברמן, בתגובה להצעתו של חוויאר סולנה, הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, שהאו"ם יכיר במדינה פלסטינית גם בלי הסכם עם ישראל. לא ידעתי אם לצעוק או לבכות, כשקראתי את אותה תגובה.

על איזה תהליך שלום מדבר מר ליברמן? האם השלום שהוא מתכוון אליו הוא המשך הכיבוש, הדיכוי, ההשפלות במחסומים, המעצרים והכוח שיש לכל חייל, שרק אמש הגיע לארץ למנוע משר או אפילו מראש הממשלה לעבור במחסום?

השר ליברמן יודע שהחלטה של האו"ם להכיר במדינה פלסטינית תחייב את ישראל ואת כל מדינות העולם, אולי חוץ ממיקרונזיה. להחלטה כזו תהיה השפעה מכרעת, ואולי תאלץ את שר החוץ לעזוב את ההתנחלות שבה הוא גר, בבית שלא קם על אדמתו. כן, ליברמן בטוח שמהלך כזה יסכן את השלום שלו. שלום של מתנחל שאינו רוצה לראות ערבים בסביבתו.

סולנה, אני מעריך, עוד יסבול קשות מהישראלים, או בעצם היהודים, בגלל האמירה הזו. הם לא יהססו לטעון שהוא אנטישמי, ויתחילו לחפור בעברו בתקווה שימצאו ולו בדל של אבק על אישיותו. היהודים, שרואים בהסכם שלום עם הפלסטינים סכנה לביטחונם ולמדינתם, לא יבחלו באמצעים כדי לגרום לסולנה, המחפש את השלום, לחזור בו מתביעתו או שישתיקו אותו לעד.

מדינה בלי תנאים

כאשר האו"ם קיבל את החלטת החלוקה היהודים בארץ רקדו בחוצות תל אביב, ואילו הפלסטינים והעולם הערבי סירבו להשלים עם כך. להערכתי הם עשו טעות פטאלית, שהעם הפלסטיני ממשיך עד עצם היום הזה לסבול ממנה. מדינות ערב והפלסטינים דחו בעבר כל יוזמה לשלום עם מדינת ישראל, אבל אירע דבר בעולם הערבי, שהחליט להכיר במדינת ישראל, ולחתום שלום עם המדינה. גם ההנהגה הפלסטינית הגיעה למסקנה שהגיע הזמן לוותר על פלסטין ההיסטורית, ולהסתפק בגדה ורצועת עזה.

ראו איזה פלא, כעת המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון ומהחזקות בעולם ממציאה תירוצים מתל אביב עד וושינגטון, כדי להכשיל כל יוזמה רצינית. המוח היהודי ממציא תנאים שהוא יודע שהם בלתי קבילים על העולם הערבי, ובטח שלא על הפלסטינים. נתניהו מוכן להכיר במדינה, אבל בלי צבא, גבולות, מרחב אוויר ועם מתנחלים שתקועים כמו עצם בגרון, וכל זה בתנאי שהפלסטינים יכירו במדינה היהודית. באותו הזמן ממשלתו ממשיכה בפיתוח ההתנחלויות, ומשקיעה משאבים עצומים לרווחת גוזלי האדמות.

אני מציע לליברמן ולנתניהו לא להתנגד מראש לכל דבר שהאו"ם עושה ומחליט. שיזכרו מה קרה לפלסטינים שהתנגדו לתוכנית החלוקה. ממשלת ישראל צריכה לקבל החלטה אמיצה, כדי שלא יקרה ליהודים מה שקרה לפלסטינים, שהיו סרבני שלום, ועכשיו ישראל היא הסרבנית התמידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully