וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: כך פועל הטרור היהודי

דוד פרנקל

3.10.2008 / 16:05

נסיון ההתנקשות בזאב שטרנהל סיפק לכוחות הבטחון הצצה נדירה לאיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית: 2 מפגרים עם גפרורים

(אזהרה: למאמר זה מצורפות תמונות קשות מזירת הפיגוע בבית פרופ' שטרנהל. העיון והצפיה - על אחריות הקורא בלבד).

עשרה ימים אחרי הפיצוץ הנפשע בביתו של פרופ' זאב שטרנהל, נראה שהדי המקרה מסרבים לדעוך. אם יש פן חיובי בנסיון ההתנקשות הנורא, הרי הוא בכך שהארוע חשף מידע מודיעיני רב ערך אודות הימין הקיצוני. עד כה, הצליח הארגון החשאי הזה להתחמק משלטונות החוק, על ידי טקטיקה מחוכמת המכונה בעגה המודיעינית "פיגועים שקטים", דהיינו - מעשי חבלה שאינם מתוכננים ואינם מוצאים אל הפועל, כדי לא להסגיר המעורבים בהם. המטען שפוצץ בבית שטרנהל שבר את דפוס הפעולה הזה וסיפק לחוקרי השב"כ הצצה לתוך נבכי הטרור היהודי העכשווי. בפסקאות הבאות, ננסה לשפוך אור על המידע שנאסף, תוך התחשבות במגבלות הצנזורה ובאינטרס הציבורי. הכרת האויב היא שלב חיוני בדרך להתמודדות איתו ולהדברתו.

"מניחי המטען עקבו אחרי שטרנהל ולמדו את תנועותיו" (מתוך תגובת משטרת ישראל)

אחד הפרטים המטרידים ביותר בפרשת ההתנקשות בפרופ' שטרנהל, היא היכולת המודיעינית המורכבת שנדרשה כדי להוציא לפועל את הפיגוע. ראשית, היה על הקושרים לגלות את כתובתו של הפרופסור, נתון אשר מצוי רק במחשבי המשטרה ובאתר 144 של בזק. שנית, נדרשו תצפיות ממושכות כדי לוודא שחלק מסדר היום של הפרופסור, הוא ביקור בביתו. העובדה שהמטען הונח דווקא ליד הדלת הראשית, מלמדת על הכרות אינטימית של הקושרים עם פרטי חייו הכמוסים ביותר של של פרופ' שטרנהל, כמו הנתיב שבו הוא נכנס ויוצא מן הבית. האם יש לימין הקיצוני "חפרפרת" בצמרת המשטרה (או בבזק)? האם הסתנן בוגד אל בין חבריו של הפרופסור? מי סיפק לעוקבים דירות מסתור, מזון, משקה וגליונות של "הצופה"? כל אלה שאלות קשות שהמשרד לבטחון פנים יצטרך להשיב עליהן בהקדם האפשרי.

"זו בהחלט עליית מדרגה בפעילות של אנשי ימין קיצוני כלפי אנשי שמאל. מדובר בפעילות שיש לה יד מכוונת, המטען לא הונח במקום כלאחר יד". (נציג משטרת ישראל)

בשעות שאחרי הפיגוע הנפשע בבית משפחת שטרנהל, עסקו מומחי כוחות הבטחון באיסוף נתונים ובבדיקות מעבדה מדוקדקות. הממצא המרכזי שבו התמקדו המדענים, הוא חור בקוטר 25 ס"מ שנפער בזכוכית של דלת הבית. כדי לא לחשוף אינפורמציה מסווגת, נציין רק שגודל החור וצורתו מאפשרים לאמוד את גודל מטען החבלה שהופעל במקום. בהנחה שדלתו של פרופ' שטרנהל הייתה עשויה זכוכית משוריינת בעובי חצי מטר, מן הסוג שהגן על הבונקר של סדאם חוסיין, נראה שהצינור הרצחני הכיל לפחות 144 ק"ג של חומר נפץ תקני. רק צבאות סדירים, או ארגונים מסדר הגודל של "אל קאעידה", מסוגלים לבנות מטענים כאלה.

"בחברה הישראלית פועלים כוחות אלימים שלוקחים את החוק לידיים ולא מהססים לרצוח או לנסות לרצוח את מי שעומד בדרכם" (ח"כ אופיר פינס)

אמנם לא ברור על איזה חוק מדבר ח"כ פינס (ייתכן שכוונתו ליזמת החקיקה להמתת חסד), אולם מעבר לעירפול הזה, חשוב להפנים את המסר. ראשית, הפיצוץ בביתו של פרופ' שטרנהל היה נסיון רצח לכל דבר. העובדה שהוא לא עלה בחיי אדם, נזקפת רק לזכות תושייתו של הרופא התורן בחדר המיון של ביה"ח 'שערי צדק'. בתוך הדרמה הגדולה שאחרי הפיגוע, השכיל הגיבור האלמוני הזה לשמור על קור רוח, השיג אי-משם פינצטה כירורגית ושלף מרגלו של הפרופסור 3 רסיסי זכוכית. שנית, אסור לראות בארוע המזוויע הזה ("פשע נתעב", כהגדרת מפכ"ל המשטרה) מקרה מבודד. קו ברור מחבר את רצח אמיל גרינצוויג לפני 25 שנים, רצח רבין לפני 13 שנים והחור בדלת של משפחת שטרנהל. בקצב שבו משתוללת אלימות הימין הקיצוני, יגיע מספר הקרבנות לאלף פעילי שמאל וחמש מאות דלתות עד שנת 14,008. הכתובת רשומה על הקיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"זוהי תחילת הדרך להתפרקותה של הדמוקרטיה" (זאב שטרנהל)

40 שנים מחייו הקדיש זאב שטרנהל לחקר הפשיזם והאלימות הפוליטית, מה שמחייב התייחסות רצינית במיוחד להערכותיו בתחום הזה. האזרח הישראלי המודאג, מבקש בוודאי לדעת באיזה חלק של הדרך אנו מצויים ומה קצב ההתקדמות שלנו בה. כדי לחשב את הנתון הזה, ניסינו למקם את נסיון הרצח של פרופ' שטרנהל, בתוך טבלת ארועי האלימות הפוליטית של המאה העשרים. למרבה הצער, קיים קושי טכני המונע השוואה ישירה בין המקרים השונים: בטבלאות המקובלות מוקדשת עמודה למספר ההרוגים, אשר נמדד בד"כ באלפים, בעוד שאצל פרופ' שטרנהל הנתון המספרי היחיד הוא 3 רסיסי זכוכית. עד לעיבוד הנוסחה המתאימה, ניתן לקבוע שהפיגוע בבית שטרנהל משלב בין סממנים של ליל הבדולח, לבין מאפיינים של ההתנקשות ביורש העצר האוסטרי פרנץ פרדיננד, שנתנה את האות למלחמת העולם הראשונה.

"מובטח פרס בסך 1.1 מליון שקלים לכל ההורג את אחד מחברי 'שלום עכשיו'" (מתוך הכרוז של 'צבא המשחררים הממלכתיים' שנמצא ליד זירת הפיגוע)

אחרי שנים ארוכות של גישוש באפלה, סיפקה ההתנקשות בפרופ' שטרנהל אינדיקציה ראשונה לעצמתו הכלכלית של הימין הקיצוני. הדעת נותנת שהתחייבות רשמית ופומבית כזו, לתשלום של 1.1 מליון ש"ח עבור כל רצח של חבר 'שלום עכשיו', לא פורסמה בלי גיבוי פיננסי מתאים, שאם לא כן, חושף הארגון את עצמו לתביעות משפטיות שעלולות למוטט אותו. למרות המקבריות שיש בחשבונות דמים, חובה עלינו לאמוד את הסכומים המעורבים בהצעה: תנועת "שלום עכשיו" אינה מספקת מידע על מספר חבריה, אבל בהנחה שלכל עמותת קש שהוקמה על ידי התנועה יש לפחות עשרה פעילים, מתקבל נתון מבהיל: 'צבא המשחררים הממלכתיים' מחזיק בנכסים נזילים בשווי של בין חצי מיליארד לבין שני טריליון שקלים.

"פרופ' שטרנהל ממשיך לקבל טיפול אנטיביוטי" (ד"ר עובדיה שמש, סגן מנהל ביה"ח שערי צדק, מרגיע את הציבור)

למען האיזון, נוסיף שלצד המאמץ המרוכז לבנות מהנתונים שנמסרו כאן פרופיל של הזרוע הצבאית של הימין הקיצוני, בודקת משטרת ישראל כיווני חקירה נוספים. מטבע הדברים, רוב העשייה נמצאת תחת איפול. כרגע, מותר לגלות שאחת התאוריות הנבדקות בנוגע להתנקשות, היא זו המכונה בז'רגון הבטחוני 'שמע"ג', ראשי תיבות של "שני מפגרים עם גפרורים". אם יותרו לפרסום פרטים נוספים, נשמח לעדכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully