וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הכי משתלם: ללמוד פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או לאייפון?

עמית נדיר

23.11.2016 / 8:53

רובם המוחלט של הקורסים למפתחים בישראל מיועדים לאפליקציות של מכשירים מבוססי גוגל. אך אם תפתחו מעט את הראש תגלו שהעתיד והכסף הגדול נמצאים דווקא באפסטור

מערכת וואלה!

כיום יש כמעט שיוויון בין מספר האפליקציות בגוגל פליי למספרן באפסטור. סביר להניח כי כל יזם או חברה עסקית שמשיקים היום אפליקציה, שואפים להגיע למספר הגדול ביותר של משתמשים. לכן, בדרך כלל תוכניות פיתוח של חברות שונות כוללות השקת גרסאות לאנדרואיד ולאייפון.

למרות זאת, מפתיע מאוד לגלות שבמכללות ובאוניברסיטאות בישראל הדרישה לקורסי פיתוח אנדרואיד גדולה בהרבה מהדרישה ללימוד פיתוח אפליקציות לאייפון. למעשה, קורסי פיתוח לאייפון כמעט שאינם מוצעים לציבור הרחב. במצב כזה, יתכן מאוד שמתחיל להיווצר פער בין כמות המתכנתים החדשים לאנדרואיד לדרישה בפועל בשוק הטכנולוגי.

סיבה עיקרית ללימודי האנדרואיד היא שפת הג'אווה. מדובר בשפה מוכרת וידועה למספר עצום של מתכנתים שמגיעים לתחום המובייל מרקעים שונים. לעומת זאת, שפות הפיתוח של האייפון פחות פופולריות ומשמשות עבור מוצרי אפל בלבד: objective-c הוותיקה נחשבת מסורבלת יחסית וקשה להבנה ושפת Swift החדשה יחסית. תוסיפו לזה את העובדה שהעבודה על פיתוח למכשירי אייפון יקרה יותר. אפל הגבילה את סביבת הפיתוח למחשבי Mac בלבד, שעלותם גבוהה פי שניים ממחשבים אחרים מבוססי ווינדוס שמתאימים לפיתוח אנדרואיד.

זנפון מקס. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
למה? ג'אווה. אפליקציות באנדרואיד/מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

פיתוח לאנדרואיד - עבודה קשה יותר

למרות כל זאת, לפני כמה חודשים דווח כי גוגל שוקלת לאמץ את שפת ה-Swift של אפל לפיתוח עבור מכשירי אנדרואיד. הצהרה תמוהה? לא ממש. השפה כתובה באופן שמזכיר מאוד את השפות Java ו-Phyton הפופולריות. בנוסף, לפיתוח אפליקציות האנדרואיד נדרשות בממוצע כ-30 אחוזים יותר שורות קוד מאשר לאייפון. השפה של אפל גם מגדירה פעולות פשוטות בצורה ברורה וקצרה יותר מזו של גוגל.

בנוסף, כשמעלים אפליקציה לגוגל פליי היא צריכה להתאים לכ-11 אלף סוגי מכשירים לעומת חמישה בלבד באפל. ריבוי סוגי המכשירים שמריצים אנדרואיד מצריך עבודת התאמה ארוכה ומייגעת לעומת אלו של אפל.

מכאן שעבודתו של מפתח אייפון יכולה להיות פשוטה יותר משל חברו המפתח לאנדרואיד. זהו יתרון שמאפשר לימוד מהיר וכניסה קלה יותר לתחום – למרות שגם חייו של מפתח לאייפון אינם כה ורודים ורצופי באגים. בהשוואת כוללת של מידת המאמץ הנדרש לפיתוח אפליקציה, ניתן להסיק שפיתוח לאייפון הוא מהיר וקל יותר בסביבה המוגנת והמוגבלת (במידת מה) של אפל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אפליקציות אייפון. ShutterStock
אפל. חיים קלים יותר/ShutterStock

בסופו של יום, כל מפתח רוצה גם להרוויח משכורת גבוהה יותר ולעבוד עם שפת פיתוח נוחה יותר. כשבודקים עם חברות ההשמה אלו מפתחים חסרים היום בשוק העבודה, התשובה חד משמעית - מפתחי אייפון. בחברות מסוימות מוצעות משכורות גבוהות יותר למפתחים אלו בהשוואה למפתחי אנדרואיד ולעיתים הן אף זהות למשכורות המנהל הישיר שלהם.

במבט קדימה, לשוק ההיי-טק הישראלי יידרשו בשנים הקרובות הרבה יותר מפתחי אייפון. אך למרות זאת חשוב לזכור, כי נכון להיום, הידע של מפתח כזה יהיה רלוונטי רק למערכות של אפל. מפתחי אנדרואיד, מהצד השני, יכולים באופן די מהיר לחצות את הקווים ולפתח לשרתים ולמערכות הפעלה נוספות עם הידע בשפת ה-Java שנמצאת בשימוש הרחב ביותר היום.

הכותב הוא מפתח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, בעלים של חברת פיתוח האפליקציות mobi-wiz ומרצה לפיתוח אפליקציות במכללת נס

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully