וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין רשת הקורא לאהבה בין יהודים לערבים מרגש גולשים ברחבי העולם

שלל אתרים בחו"ל מדווחים בהתרגשות על קמפיין הרשת של "ערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים". אבל את מה הוא משקף בכלל?

תמונה מתוך ההאשטאג "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". טוויטר, צילום מסך
מתוך ההאשטאג/צילום מסך, טוויטר

בזמן שהרשת החברתית מבעבעת משנאה ומריבות בין פלסטינים לישראלים ובין ימין לשמאל, קמפיין הרשת "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" הולך ותופס תאוצה. אם כי נדמה שהתאוצה הזאת משקפת בעיקר את ההתעניינות של גולשים מבחוץ: בימים האחרונים מדווחים אתרי חדשות ומגזים אינטרנטיים רבים ברחבי העולם על הקמפיין המרגש, שמשתף סטטוסים ותמונות של אהבה והזדהות בין פלסטינים לישראלים, עד שנדמה שרוב הלייקים והכניסות שקיבל העמוד הם מגולשים סקרנים מארה"ב ואירופה - פחות של אנשים רלוונטיים יותר לקמפיין.

ובכל זאת, עמוד הפייסבוק של "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" צבר עד כה למעלה מ-16 אלף לייקים (כמות זניחה לעומת עמודים כמו "I HATE ISRAEL" או "כולנו בעד עונש מוות למחבלים") וההאשטאג #jewsandarabsrefusetobeenemies בטוויטר מתמלא בתמונות וקריאות לשלום בין העמים (אך בעיקר בלינקים לכתבות על ההאשטאג שמתמלא בתמונות וקריאות לשלום בין העמים). אתר ה-BBC פרסם כתבת וידיאו מרגשת בנושא הכוללת ראיונות וידיאו עם יוצר הקמפיין, אברהם גוטמן הישראלי, ועם המשתתפים בו; מגזין הכריסטיאן סיינס מוניטור הזמין מגוטמן מאמר שבו הוא מספר על הקמפיין, ומתאר איך פגש סטודנטית סורית בזמן לימודיו בארה"ב, ולאחר ששוחחו על המצב החליטו לגלגל את ההאשטאג הפציפיסטי ולקרוא לאנשים להצטרף אליהם. "עם כל המתח מסביב, גם בשטח וגם ברשת, חשבנו שזה יעזור אם נזכיר לאנשים שהם יכולים גם לסרב לשיח של שנאה", כותב גוטמן, "מותר להם להחליט לכבד זה את זה, מותר להם להתווכח בצורה מכובדת".

הראיון ב-BBC:

מה האפקט, אם בכלל, שיש לקמפיין על ישראל עצמה? לא ברור. השיח האינטרנטי נשלט על ידי עמודים עם מסרים הרבה יותר חריפים, משני הצדדים, והחדשות שמופיעות לגולשים בפיד לא ממש מעוררות בהם חשק לרוץ להצטלם עם מכתב אהבה לצד השני. אולי קל יותר לקרוא לאהבה בין יהודים לערבים כשגרים בחו"ל. בינתיים, האנשים העיקריים שעוקבים אחרי הקמפיין הם כנראה הטוקבקיסטים של ה-BBC, מאשבל, האפינגטון פוסט, בוקר טוב אמריקה, חדשות קנדה, חדשות אפריקה ושאר המגזינים החו"ליים שרואים בסיפור אנקדוטה חמודה מהמזה"ת. פה, בינתיים, הרבה אהבה אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully