וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרינה בשימוש באוזניה בטלפון סלולרי - גבוהה פי שלושה

4.4.2000 / 10:09

מחקר בריטי מעלה כי האוזניה משמשת כאנטנה - והקרינה מגיעה היישר למוח. גם "מגיני הקרינה" אינם אפקטיביים

חדשות רעות למשתמשים האובססיביים בטלפונים סלולריים: מחקר של איגוד הצרכנים הבריטי מגלה כי שימוש באוזניה לא רק שלא מפחית את הסכנה מהקרינה שבטלפון, אלא אף מגדיל פי שלוש את כמות הקרינה המגיעה למוח.
המחקר מוכיח כי האוזניה משמשת למעשה כאנטנה שקולטת את הקרינה, וזו חודרת דרך האוזן ישירות למוח.
סוגיית הסכנה מקרינת הטלפונים הסלולריים עומדת במרכז ויכוח קשה בעולם, אך בכל מקרה חשבו עד כה כי שימוש באוזניה הוא פתרון יעיל, פשוט וזול לכל השפעה בריאותית שלילית שעלולה להיות לקרינה. אולם המחקר החדש משנה את תמונת המצב.
פדרציית התעשיה האלקטרונית בבריטניה מיהרה להגיב על המחקר המרעיש ומסרה כי "כל הטלפונים הסלולריים עומדים בכל תקני הבטיחות, עם או בלי אוזניות".
כתב העת which הבריטי בדק גם את מגיני הקרינה שמציעות החברות הסלולריות וגילה כי הם מספקים הגנה מועטה, אם בכלל, מפני קרינה. עוד התברר כי טלפונים ישנים ואנלוגיים פולטים יותר קרינה מטלפונים דיגיטליים חדשים.

תגובת פורום החברות הסלולריות

בתגובה לפרסומים מוסר יו"ר פורום יצרני הטלפונים הסלולריים העולמי, פיטר הריסון: "בין אם משתמשים באוזניה ובין אם לאו, הטלפונים הסלולרים בשוק עומדים בתקני הבטיחות הבינלאומיים המחמירים ביותר. הטלפונים הניידים המיובאים לישראל, עומדים בכל התקנים המחמירים ביותר.
יתרה מזאת, יצרני הטלפונים הסלולרים רואים חשיבות עליונה במעקב אחר השפעות השימוש בטכנולוגיה סלולרית לאורך זמן. לפיכך, מחוייבים יצרני הטלפונים הסלולרים להמשך התמיכה במחקרים בנושא קרינה אלקטרומגנטית.
אנו ממליצים לא ליצור פאניקה מיותרת, במקום שאין כל בסיס מדעי לעשות זאת".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully