וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מציגה: חלונות 8

מיקרוסופט חשפה פרטים על מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 8, והודיעה על שחרור גרסת הדגמה למפתחים

מיקרוסופט מציגה: חלונות 8. החברה הציגה היום לראשונה את גרסת ההדגמה של מערכת ההפעלה החדשה שלה, במהלך כנס המפתחים Build שנפתח בקליפורניה. נכון לעכשיו, "חלונות 8" הוא רק שם הקוד של המערכת, ולא ברור אם היא תשווק תחת השם הזה. כמו כן, החברה טרם הכריזה על תאריך השקה לגרסה החדשה, אך משתתפי הכנס קיבלו מחשבי לוח עם גרסת ההדגמה מותקנת עליו. ובהמשך השבוע, צפויה החברה לשחרר את הגרסה להורדה עבור מפתחים בכל רחבי העולם.

הסיבה לכך שמיקרוסופט החליטה לחלק למשתתפי Build דווקא מחשבי לוח ולא לפטופים אינה מקרית: חלונות 8 היא הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה אשר מפותחת מתוך מחשבה גם על משטחי מגע, ועל מוצרי מחשוב שלאו דווקא מבוססים על המעבדים של אינטל. "המצאנו את חלונות מחדש" אמר באירוע נשיא חטיבת Windows סטיבן סינופסקי. "מערכת השבבים ועד לחווית המשתמשה, חלונות 8 מביאה טווח חדש של יכולות, ללא פשרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשק החדש, Metro שמו, הוצג כבר לפני מספר חודשים, והיום חשפה מיקרוסופט חלקים נוספים בו. מדובר בממשק מגע מבוסס משבצות, שדומה לממשק של מערכת ההפעלה הניידת Windows Phone 7. המשבצות יכולות לתפקד הן כאייקונים של כניסה לאפליקציות, והן כווידג'טים - יישומונים שמספקים מידע ללא הצורך להיכנס למסך אחר.

לאפליקציות שמפותחות עבור Windows 8 יש ממשקים משותפים, שמאפשרים להן לתקשר אחת עם השניה על מנת להקל על המשתמש לבצע פעולות שונות מתוך חלון אחד. כך, כדי להיכנס מייל לא צריך להיכנס לתוכנת מייל ייעודית, אלא ניתן - כמו בטלפון סלולרי - "לקרוא" לה מתוך אפליקציות אחרות ולהשתמש בממשק שלהן כדי לשלוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם כבר באפליקציות עסקינן, במיקרוסופט אכן מתכננים לפתוח את Windows Store - חנות אפליקציות למערכת ההפעלה חלונות, שתשולב בתוך המאערכת ו"תאפשר למפתחים למכור את האפליקציות שלהם בכל מקום בעולם בו חלונות מכרת" - כך שניתן להניח שהחנות תהיה כבר בשלב הראשון שלה בינלאומית. במיקרוסופט ימכרו בה גם אפלקציות מהסוג החדש, אלה שמותאמות לממשק Metro, וגם תוכנות רגילות.


מדובר גם במערכת ההפעלה הראשונה של מיקרוסופט ששמה דגש על חיבור עם שירותי ענן. מדובר לא רק בסנכרון, כי אם גם בשימוש בשירותי אחסון המקוונים של החברה, SkyDrive, שישולבו בתוך חלונות. וכפי שכבר הזכרנו, "חלונות 8" תהיה גם הראשונה להתרחב אל מחוץ להיצע המעבדים של חברת אינטל. היא צפויה לתמוך במעבדי ARM, השכיחים במכשירים ניידים, ותכלול תמיכה מובנית גם בחיישנים כמו חיישני תנועה והטיה - גם זה כדי לאפשר הפעלה טובה יותר על טאבלטים ומוצרים ניידים אחרים.

בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא:
חנות האפליקציות של חלונות 8 נחשפת
ההצגה הראשונה של המערכת החדשה
באלמר אמר: חלונות 8 ב-2012. במיקרוסופט לא אישרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully