וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב מסוגו

דידי חנוך

16.9.2009 / 14:01

אסוס 1101HA Seashell אינו נטבוק מושלם, אבל הוא הקרוב ביותר לכך מבין המחשבים שבדקנו

החיים הם פשרה. כשאנשים שואלים אותנו איזה נטבוק לקנות, בדרך כלל יש לנו שאלה פשוטה אליהם: מה חשוב לך יותר, מקלדת או סוללה? זאת מכיוון שעד כה יצא לנו לבדוק מספר נטבוקים, ובחלקם היתה מקלדת טובה, וחלקם הצטיינו בסוללה. אבל אף אחד מהם לא היה בעל מקלדת מוצלחת באמת לצד סוללה טובה.

ובכן, עכשיו השאלה שלנו משתנה. מעכשיו, נשאל: כמה אתם מוכנים להוציא? כי אם אתם מוכנים להוציא 2,500 ש"ח - כאשר יש כיום נטבוקים שעולים 1,000 שקלים פחות - הרי שאין כרגע נטבוק מומלץ יותר לטעמנו מ-1101HA של אסוס.

כל היום

בתחילת הקיץ, כשבדקנו את הדגם הקודם של אסוס, התרשמנו מ-9 שעות הסוללה שלו. וזה באמת היה מרשים. אבל הדגם הנוכחי טוען ל-11 שעות סוללה. 11!

בבדיקה שלנו, הוא לא באמת שרד 11 שעות. כשמפעילים את ה-WiFi המספר יורד, וגם כאשר משתמשים בתכונת האוברקלוקינג המובנה (עליו נדבר בהמשך). אבל עובדה אחת נותרה: בתערוכה בחו"ל, כאשר המחשב נמצא בשימוש כל הזמן, בנאומים ובהמרת וידאו ובחיבור אלחוטי בלתי פוסק לרשת, המחשב המשיך לעבוד. אחת הססמאות לסדרת המחשבים Seashell, שהמחשב הזה הוא חלק ממנה, היא All Day Computing, והוא מצדיק אותה. האפשרות לצאת ליום עבודה שלם, מבלי לחפש שקעים, מבלי לקחת מטען, מבלי לחשוש שהסוללה תסתיים, היא מסוג הדברים שמשנים פרדיגמות. משנים הרגלים.

ברזל טוב

הנטבוקים הראשונים לא הצטיינו - בלשון המעטה - בכל הנוגע לגימור. הם היו זולים, והם נראו זולים והרגישו זולים. אבל ככל שהתחרות גוברת, כך חשים היצרנים יותר ויותר לחץ להביא לשוק מוצרים שנראים טוב, ועם רמת גימור טובה יותר.

סטיב ג'ובס אמר פעם שאפל לא יודעת איך ליצור מחשב טוב שעולה פחות מ-500 דולרים. אולי כדאי שהם יעיפו מבט במחשב הזה. המקלדת שלו מצוינת, ומנצלת את השטח המוגבל באופן אופטימלי. לוחית העכבר שלו היא הטובה ביותר שאי פעם נתקלנו בה - כולל במחשבים ניידים שעולים פי 3 ו-4. הלוחית היחידה שמתחרה בה היא הרב מגע של המקבוקים. וכן, גם כאן יש רב מגע, מה שמאפשר דברים כמו זום בדפדפן, אבל לא באמת שימושי ב-XP. בחלונות 7, לעומת זאת, יהיו לה יישומים רבים יותר.

עם מסך 11.6 אינץ', קישוריות 802.11b/g/n ומשקל 1.38 קילו, מדובר בחבילה מרשימה מאד.

על המעבד

רוב הנטבוקים כיום מגיעים עם מעבד Atom N270. זה מעבד שמריץ חלונות XP היטב, מתקשה בעליות עם חלונות 7 ורץ כמו יוסאין בולט עם לינוקס. 1101HA הוא אחד המחשבים הראשונים שמגיעים לשוק עם מעבד Z520. זה מספר הרבה יותר גבוה, אבל לא מעבד הרבה יותר חזק. למעשה, זה מעבד חלש יותר, ואיטי יותר. אבל יש לו שני יתרונות - הוא מדהים בכל הנוגע לזמן סוללה - ובכך הוא חלק ממה שמאפשר לאסוס לבנות מחשב עם זמן סוללה כל כך יוצא דופן - והוא נוח מאד לאוברקלוקינג. אוברקלוקינג הוא התהליך שבו מעבד מורץ במהירות גבוהה יותר מברירת המחדל שלו. יש מעבדים שנוחים לכך יותר, ויש כאלה שלא. זה גורם למחשבים להתחמם, ופוגע בזמן הסוללה. אבל המחשב רץ מהר יותר.

האסוס הזה הוא הנטבוק הראשון שבדקנו שמגיע עם אובר קלוקינג מובנה. בלחיצת כפתור, הוא עובר לאחד משני מצבי אוברקלוקינג שאמנם נוגסים בסוללה, אבל מביאים אותו לרמה של N270 ואף מעבר לה. זה לא משהו שתאלצו לעשות כל עוד אתם רק גולשים בכרום, אבל אם אתם צריכים להמיר וידאו, לדוגמה, זה מ-א-ד עוזר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שורה תחתונה

למעשה, הסיכום שלנו נמצא בכותרת ובכותרת המשנה. זה הנטבוק הכי טוב שבדקנו עד כה. בחישוב של תמורה לכסף, זה אולי המחשב הכי טוב שיש בשוק כרגע לדעתנו. זמן הסוללה לבדו שווה את הכסף, גם ללא המקלדת, לוחית העכבר והיכולת לאובר קלוקינג בלחיצת כפתור.

שוק הנטבוקים דינמי מספיק כדי שנוכל לצפות שמחשב של חברה אחרת יתעלה על 1101HA בעתיד הקרוב. זה לא אחד הנטבוקים הזולים ביותר בשוק, אבל אם היינו רוכשים נטבוק היום, זה הנטבוק שהיינו רוכשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully