וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP מוכרת טאבלטים במחירי רצפה - איך השוק יתמודד?

החלטתה של HP לחסל את מלאי מכשירי ה-WebOS במכירה אטרקטיבית קוסמת ללקוחות, אך פוגעת בשוק מחשבי הלוח

גבות רבות הורמו בשבוע שעבר, עת החליטה HP – יצרנית המחשבים הגדולה בעולם - לא רק לנסות ולפצל את חטיבת המחשוב האישי שלה כי אם גם לבטל את כל סדרת מכשירי WebOS. אלה, הכוללים את טלפון ה-Pre ואת טאבלטי ה-Touchpad, הם ירושה מקניית חברת פאלם בשנה שעברה. גם הטלפון וגם הטאבלטים הושקו רק לאחרונה, וזכו לביקורות פושרות אך לא שליליות. כולם, לא רק HP, חשבו שיש להם, ולמערכת ההפעלה WebOS, פוטנציאל.

ואז קרה משהו מעניין, ונדיר למדי בעולם הטכנולוגיה הצרכנית. במקום לאסוף את המלאי חסר הפוטנציאל ולקבור אותו במזבלה, תוך הפסקת התמיכה במוצר, HP החליטה למכור את הטאבלטים במכירת חיסול, במחיר ממש מצחיק. מחיר הגרסה עם 16 גיגהבייטים של שטח אחסון ירד מ-499$ ל-99$, ומחיר הגרסה עם 32 ג'יגה זכרון ירד מ-599$ ל-149$. ההיענות הצרכנית למוצרים המוזלים הפתיעה כנראה גם את HP עצמה.

מלאי אוזל תוך דקות

אין נתוני מכירות וודאיים לטאצ'פד עדיין, אך ההערכות הן שבסוף השבוע האחרון נמכרו בין 400 ל-600 אלף מכשירים. מדובר במוצר האלקטרוניקה המבוקש ביותר בארה"ב כרגע, עם מרדף מטורף אחר חנויות שמחזיקות אותו במלאי. זה כולל תורים בחנויות הפיזיות של רשתות כמו בסט ביי וקריסת מערכות של חנויות אינטרנטיות שמנסות למכור אותו. באמזון המלאי נגמר תוך 4 דקות, ב-Barnes & Noble העומס היה רב כל כך עד שהחברה נאלצה לבטל חלק ניכר מההזמנות, פשוט כי המערכות שלה לא הצליחו לספור את המלאי הנותר בזמן אמת והחברה מכרה יותר טאצ'פדים מכפי שיש לה.

הסיבה לכך פשוטה – 99 דולרים (354 ¤ כיום) הוא מחיר כה נמוך לטאבלט איכותי, עד שלאנשים לא אכפת מהביקורות הפושרות ומכך שמדובר במוצר שכנראה לא יזכה לתמיכה נרחבת (למרות שב-HP מבטיחים כזו). חשוב מכך, הוא מתברר כנמוך מסף הקניה האימפולסיבית – אנשים לא חושבים הרבה לפני שהם מסכימים להיפרד ממנו.

ולמרות שמערכת ההפעלה WebOS אולי כבר לא תזכה להתעדכן בצורה סבירה, יש כבר לא מעט אנשים שעובדים על גרסת אנדרואיד לטאצ'פד. קהילת המפתחים של פאלם, שהייתה גדולה ופעילה עוד לפני כל מה שקרה, הופכת רק גועשת ופעילה יותר מאז שמוצריה כביכול-בוטלו.

אם זה לא מספיק, מסתבר כעת שגם הטלפון הסלולרי Pre 3 (גם הוא מוצר WebOS) שהושק רק בשבוע שעבר באנגליה, צפוי להוזלה משמעותית בכל רחבי אירופה. כמה משמעותית? ההערכות הן שהוא יימכר ב-75 דולרים ללא התחייבות או נעילת סים – זאת כשבמקור הושק במחיר של 349 אירו. ניתן להאמין שגם שם המלאי ייגמר חיש מהר.

אי אפשר באמת למכור טאבלט זול

אך מה שנראה כאחת ממכירות החיסול הגדולות בעולם האלקטרוניקה, מתחיל להדאיג אנשים שמסתכלים על שוק הטאבלטים כולו. חלקם אף גורסים שמוטב היה ל-HP לקבור את הטאצ'פדים עמוק מתחת לאדמה.

כי בסופו של דבר, מה ש-HP עשתה עם המכירה הזו הוא לשבור את השוק. אם עד היום ציפו הצרכנים לכך שטאבלט זול וגרוע יעלה 99$, כשעבור טאבלט טוב הם יצטרכו לשלם 250 דולר או יותר, עם מכשירי פרימיום כמו טאצ'פד באזור ה-500 דולרים - היום הציפיות שונות. בטווח הקצר, זה פוגע בכל הטאבלטים האחרים – מאייפד ועד Xoom, שפשוט אינם תחרותיים כעת. בטווח הארוך, האייפד כנראה לא ייפגע אך כל אותם מכשירי אנדרואיד יהפכו פתאום להרבה פחות מפתים אם המחיר לא יירד משמעותית.

והוא לא באמת יכול לרדת משמעותית בין לילה. ההערכות הן שייצור טאצ'פד, למשל, עולה כ-250 דולר ל-HP, וזה עוד בלי עלויות פרסום והפצה. ככל שהחברה מייצרת יותר מהם, ופס הייצור מתייעל, המחיר יורד, אבל יידרשו שנים עד שהחברות תוכלנה להרוויח על ייצור מכשירים אם הן תמכורנה אותם ב-99 דולר בלבד.

שני שווקים שפועלים כיום מתוך ההנחה כי המכשיר נמכר במחיר הפסד, הם קונסולות משחק ומדפסות. סוני ומיקרוסופט הפסידו כסף לאורך שנים על כל קונסולה שמכרו, במטרה להרוויח על המשחקים בזמן שפס הייצור מתייעל. במדפסות זה הדיו שמצדיק את המכירה של המדפסת עצמה במחיר רצפה. בטאבלטים אפיק רווח משני יכול להגיע מאפליקציות, אך התמחור הנמוך של אלה – כמה דולרים בלבד - מתוכם רק כ-30 אחוזים הולכים ליצרנית הטאבלט - לא יוכל להצדיק הורדת מחיר דרסטית.

בסופו של יום, אכן מוקדם מדי לדעת מה הולך לקרות – האם HP באמת פגעה בכל יצרניות הטאבלטים כשהיא מנסה לצמצם את הפסדיה, או שמא אנשים ישכחו שהם רכשו טאצ'פד ב-99 דולר ויהיו מוכנים לחזור לרכוש טאבלטים אחרים במחירים גבוהים פי כמה וכמה.

איפה אפשר לקנות?

אם במהלך קריאת הטור הרגשתם רצון עז לרכוש את הטאצ'פד או הפאלם פרה 3, אנחנו מבינים אתכם. זה עדיין אפשרי, כנראה. זכרו כי מרבית האתרים לא ישלחו לארץ, מה שיאלץ אתכם להשתמש באתרי שילוח דוגמת Mustop או TNTWorldShop, בהנחה שאין לכם קרובים בארה"ב. כדי לקנות pre3 תצטרכו כתובת בצרפת או אנגליה, בהתאם למקום ממנו קניתם. והנה הקישורים שיעזרו לכם:


- דיון באתר SlickDeals שמתעדכן כל עת במכירות פעילות של הטאצ'פד

- דף זמינות טאצ'פד באתר של HP ארה"ב

- HP Pre 3 באתר של אייץ' פי צרפת (המחיר טרם ירד, טענו מחדש מדי פעם כדי להתעדכן)

- HP Pre 3 באתר של אייץ' פי אנגליה (המחיר טרם ירד, טענו מחדש מדי פעם כדי להתעדכן)

- HP Pre 3 באתר של Expansys הבריטי (המחיר טרם ירד, טענו מחדש מדי פעם כדי להתעדכן)

- חיפוש רלוונטי בטוויטר, בו כנראה תתחיל המולה כשהמחיר של ה-pre יירד באירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully