וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iPad - בעד ונגד

ה-iPad יגיע לחנויות רק בעוד חודשיים, אך כבר אפשר לנסות ולשער מהן הנקודות החזקות והחלשות ביותר שלו

ה-iPad כאן. טוב, לא באמת כאן, מחשב הלוח של אפל יגיע לחנויות רק בעוד חודשיים, אבל עכשיו אנחנו יודעים מה יהיה בו, ולא פחות חשוב מכך, מה לא יהיה בו. השאלה החשובה עכשיו היא "למה זה טוב"? את התשובה המדוייקת ניתן יהיה לתת לאחר שאנחנו, ואחרים, ישתמשו במכשיר לפחות מספר שבועות. בינתיים אפשר להעריך. והנה הן, ההערכות.

אז מה זה iPad?

אייפוד טאץ' מגודל, פחות או יותר. זו איננה הבעת דעה, כי אם תיאור. מבחינה עיצובית, זה מה שהוא – אייפוד דק ויפהפה, רק כזה שמערוך גדול עבר עליו כמה פעמים, והפך את גודל המסך ל-9.7. גם מבחינת הממשק, מדובר במערכת ההפעלה iPhoneOS, שנמצאת באייפון ובטאץ'.

אך אם מסתכלים פנימה, מגלים חומרה חדשה לגמרי. שבב A4 של אפל, שכולל מעבד במהירות 1 גיגההרץ, מאפשר למערכת לפעול בצורה מהירה יותר. המעבד הגרפי שנמצא על השבב, גם הוא מהיר יותר ממה שאפשר למצוא באייפון וטאץ'. כמו כן, יש ל-iPad קישוריות Wifi ובלוטות' (בדגמים היקרים יותר גם 3G), זכרון בנפח של 16-64 גיגהבייט, מסך רב-מגע וחיי סוללה של 10 שעות, לפחות על פי הדיווח של אפל.

והמחיר? 499, 599 או 699 דולרים על גרסאות נטולות קישוריות סלולרית, ו-629, 729, 829 דולרים על דגם עם קישוריות 3G.

למה זה לא טוב?

למרות שישנן אפליקציות יצירת תוכן עבור המכשיר, על פניו מדובר – ממש כמו במקרה של הטאץ' – במכשיר שמיעוד בעיקר לצריכה של תוכן. ולא כל תוכן, אלא כזה שאפל רוצה שתצטרכו. עם מגבלות, כמובן.

היעדר המולטיטאסקינג – יכולת להריץ מספר יישומים בו זמנית, היא בעיה. תחשבו על זה – ב-iPad אי אפשר להשתמש בדפדפן ויישום מסרים מיידיים בו זמנית. יש לו נדל"ן מסך שמספיק לזה, אבל מערכת ההפעלה של אפל לא מאפשרת. וספק אם אפשר להתקין מערכת הפעלה אחרת על הארכיטקטורה שאפל בנתה במכשיר.

ואיפה חיבור ה-USB? ואיפה מצלמה מובנית לשיחות וידאו? ובכן, לא ב-iPad. לא ברור עדיין עד כמה אי-היכולת להחליף סוללה במכשיר תהיה בעיה, זה יהיה ברור רק לאחר שנדע כמה זמן הוא יכול באמת לפעול בלי חיבור לחשמל.

כמו כן, הגן הסגור של אפל לא תומך בפלאש ובפורמטים רבים של וידאו (רוצים לראות סרט ב-Xvid או mkv? לא על מחשב הלוח שלנו, אלא אם תמירו אותם), והאפליקציות שזמינות עבורו הן כאלה שאפל אישרה להן להיות בחנות. עבור חלקנו, זו בעיה, בייחוד כשמדובר בתחליף לפטופ.

למה זה כן טוב?

רגע, תחליף ללפטופ? ה-iPad לא אמור להחליף את המחשב הנייד שלכם, אלא להתווסף אליו. כאמור, מדובר באמצעי לצריכת תוכן, אחד שגם נראה טוב וגם כולל ממשק פשוט מאוד. מכירים את כל המקרים בהם התעצלתם לסחוב את הלפטופ לסלון, או לקחת אותו אתכם, ואז הצטערתם כי בא לכם בדיוק לקרוא מיילים או לגלוש באינטרנט?

כל עוד מה שאתם רוצים לעשות זה לגלוש ברשת, לשחק במשחקים לא מאוד מורכבים, לקרוא מיילים או לשמוע מוזיקה כשאתם נמצאים במצב נייח, ה-iPad הוא, על פניו, המכשיר האידיאלי לכך. "על פניו" כי עוד לא שיחקנו עם המכשיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נקודות למחשבה

אפל יורה כעת להמון כיוונים שונים. כך, למשל, השיקה חנות ספרים ל-iPad, תוך יצירת שיתופי פעולה הן עם הוצאות ספרים והן עם עיתונים. בכך היא מנסה להתחרות בקוראים ייעודיים, דוגמת הקינדל של אמזון, כשהייתרון שיש לה הוא לא רק בבסיס משתמשים אלא גם בצג צבעוני ויכולת לשלב וידאו לצד טקסט. מאידך, לקוראים ייעודיים כמו קינדל ואחרים יש ייתרון עצום בדמות מסך e-ink, שלא דורש מכם לאמץ את העיניים ומראהו כשל דף נייר רגיל. לא ברור עדיין האם עכשיו, כשהמודעות לייתרונות ונוחות מסכי ה-e-ink גבוהה כל כך (בזכות אמזון, בין השאר), ישתכנעו אנשים לחזור לצג מחשב כדי לצרוך ספרים דיגיטליים.

כיוון נוסף הוא זה של משחקים. הכותרים אותם הציגו אתמול Gameloft ו-EA במסיבת העיתונאים של אפל נראו כמו משהו שבין משחקי אייפון לבין כותרי קונסולות, עם הטייה ברורה לכיוון האייפון. אם אתם רוצים לשחק Bejeweled 2, זה מרשים, אבל האם מדובר בעוד קונסולת גיימינג "כבדה"? הזמן יגיד

ומה עם ישראל?

נתחיל מההתייחסות הרשמית של ערן תור, מנכ"ל איידיגיטל: "חברת אפל ממשיכה לשנות ולהוביל את עולם סגנון החיים הדיגיטלי ומוכיחה שוב עם האייפאד שילוב יוצא דופן של הטכנולוגיה המתקדמת ביותר במוצר מהפכני וקסום.
בנוגע להגעתו של המוצר לישראל, עדיין מוקדם לקבוע ואנו פועלים בהתאם למדיניות אפל, אולם אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם החברה העולמית בכל הקשור ללוקאליזציה".

נמשיך עם משהו יותר מפורט. גרסת ה-Wifi צפויה להגיע לחנויות ארה"ב בעוד חודשיים, כשעד יוני הפריסה תהיה כלל עולמית. כיוון שלא מדובר במכשיר עם קישוריות 3G, אלא בקטגוריה דומה יותר לאייפוד ולמחשבי המק, קשה לראות סיבה לכך שלא תהיה לגרסה הזו גם השקה בישראל.

אם כן רוצים סיבה, הרי שזו התמיכה בעברית. על פי מפרט המכשיר, הוא לא תומך בשפת הקודש. לא ברור אם מדובר רק בשפת ממשק וכתיבה, או שמא גם דפי האינטרנט לא יתמכו בעברית. במקרה של האייפון, נדרשו שנתיים כדי להוסיף תמיכה, אבל כאן מדובר בגרסה חדשה של אותה מערכת ההפעלה, אז לא ברור אם נדרש תהליך פיתוח מסובך, או שמא זה עניין של התאמות ממשק קלות.

ומה עם ה-3G. זו כבר שאלה גדולה. קישוריות סלולרית היא משהו שמכשיר כזה צריך כדי להפוך ליותר מסתם אביזר ביתי. אם אתם רוצים ליהנות ממנו ברכבת, בבית קפה, במשרד, התלות ב-Wifi היא מעצבנת. אך אפילו שהמכשיר פתוח לכרטיסי סים של כל החברות, לא מדובר בכרטיסים רגילים, כי אם ב-MicroSIM – הדור החדש של כרטיסי סים, שטרם הגיע למרבית המקומות בעולם. ועד כמה שאנחנו יודעים (תקנו אותנו אם אנחנו טועים), חברות הסלולר בארץ לא משתמשות במיקרוסים נכון לעכשיו, כשאין גם צפי להגעתם פשוט כי כמעט ואין מכשירים שמשתמשים בהם. אם היה זה מחשב לוח רגיל, היינו יכולים לחבר לו מודם חיצוני ב-USB, אבל אין לו, ל-iPad, חיבור כזה.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפד
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully