וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ובס כופה את העתיד

דידי חנוך

16.1.2008 / 15:05

צפינו שמות המדיה האופטית יגיע עוד כמה שנים. סטיב ג'ובס מביא אותו כאן ועכשיו. התעשייה תלך בעקבותיו

לפורמט האופטי אמורות היו להיות עוד כמה שנים טובות. בין אם מדובר ב-DVD או ב-HDDVD ובלוריי, נראה שיעברו ארבע או חמש שנים עד שנוכל להסתדר בלי כונן ו/או צורב במחשב.

אבל סטיב ג'ובס טרף אתמול את הקלפים עם ההכרזה על MacBook Air. לא היעדר הכונן האופטי במחשב גורם כאן למהפכה, כי אם השינוי המחשבתי שמאחוריו. או לפחות השינוי המחשבתי שג'ובס הציג כהסבר (כי הרי לא ניתן היה לבנות מכשיר דק כל כך עם כונן מובנה, וברור שזה חלק משמעותי מאד מהסיבה לאי הכללתו). אתמול בסן פרנסיסקו אמר ג'ובס בבירור: אין סיבה לכונן אופטי. השילוב של אמצעי אחסון USB והעברה אלחוטית של מידע מייתר את הכונן האופטי.

אפל אמנם כללה אמצעי לשימוש בכל כונן אופטי ברשת, בין אם הוא נמצא במחשב פיסי או במק, אבל די ברור שמדובר כאן בפלסטר זמני. אפל הבינה את מה שרוב התעשייה סירבה להבין: המדיה האופטית (CD, DVD, HDDVD, בלוריי) מתה. ייסורי הגסיסה שלה יימשכו עוד כמה שנים, אבל היא מתה אתמול בלילה. היא רחוקה מלהיות האמצעי הנוח ביותר להעברת נתונים, רחוקה מלהיות האמצעי האמין ביותר לגיבויים, ולא מסוגלת להתחרות עם הטכנולוגיות המתפתחות.

והתעשייה צפויה ללכת בעקבותיה של אפל. כשאפל השיקה לראשונה את ה-iMac, אנשים התקשו להבין איך החברה מוציאה מחשב בלי כונן דיסקטים ומוותרת על חיבורים סריאלים ופרלליים לטובת USB. כיום תתקשו למצוא מחשב חדש עם כונן דיסקטים, והחיבורים הייעודיים גוועים להם בעוד USB נהיה החיבור הסטנדרטי לכל דבר.

ייקח זמן ליצרניות המתחרות להוציא דגמים מתחרים, אבל סביר מאד להניח שעד אמצע השנה נראה מחשבים שהעיצוב שלהם מתחרה בזה של אפל. והמחשבים האלה, אני מנחש, לא יכללו כונן אופטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully