וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקייפ סלולרי? לא בסלקום

אמיתי זיו

27.7.2009 / 17:04

סלקום מתעקשת לחסום מנויים משימוש חופשי באינטרנט ובסקייפ ממכשירי החברה; לא מכירה בנייטרליות רשת

ממשיכה להתנגד למדיניות ניטרליות הרשת, אשר משרד התקשורת מעוניין לקדם ורוצה לשמור על זכותה לחסום משתמשי אינטרנט סלולרי משימוש ביישומי אינטרנט שונים ובראשם סקייפ. ל-themarker נודע כי סלקום הזמינה חוות דעת משפטית בנושא חסימת משתמשים משירותי אינטרנט מסוימים עוד טרם הכנסת סעיפי החסימה לחוזים שלה, וממש בימים האחרונים העבירה פנייה בנושא למשרד התקשורת, על בסיס אותה חוות דעת.

במכתב ששוגר למנכ"ל משרד התקשורת, סלקום טוענת כי נושא ניטרליות הרשת לא הוגדר בפירוש, לא בעולם ובפרט לא בישראל, ומכיוון שאין הגדרה חוקית למונח אין בסיס חוקי לדרוש ניטרליות רשת בישראל. עוד טוענת סלקום במכתב, כי דרישת משרד התקשורת לניטרליות רשת היתה צריכה להתבצע רק אחרי הליך שימוע מסודר שבה היה ניתן לחברות זכות להגיב. לבסוף, סלקום מבקשת ממשרד התקשורת לשקול שוב את צעדיו בנושא.

ניטרליות רשת הוא מונח אשר קובע כי ספקית אינטרנט (בחיבור סלולרי או בחיבור רגיל) אינה יכולה להתערב בגלישה של הלקוח ובשימושי האינטרנט שלו. המונח נוצר בעולם על רקע כך שספקיות אינטרנט חסמו או הגבילו שימוש לקוחות בתוכנות שיתוף קבצים, אשר יוצרות עומס על הרשת ורשויות תקשורת בעולם נלחמו בחסימות אלה.

בארץ סלקום הכניסה לחוזים שלה סעיפים אשר מגבילים גלישה סלולרית ושימוש בתוכנות voip שונות דוגמת סקייפ, על מנת שכל השיחות יצאו דרך הרשת שלה ולא דרך תוכנות חלופיות. לפני כשבוע משרד התקשורת הבהיר במכתב חריף כי המשרד דורש ניטרליות רשת בישראל, ולא יאפשר חסימות שונות. על רקע המכתב הזה הגיעה כעת תגובת סלקום.

מסלקום לא נמסרה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully